Beantwoord

iTV Foutmelding 500-ref-401 in Duitsland met Chromebook

  • 23 September 2019
  • 7 reacties
  • 267 keer bekeken

Ik zit in Duitsland en ik krijg continu foutmelding 500-ref-401. Vorige week had ik dat probleem niet. Weet iemand hoe ik dit komt? (Google Chrome laptop)

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door Nadia 25 September 2019, 09:45

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hah @Kees-Marie Opmerkelijk dat je deze melding krijgt terwijl in Duitsland bent. In de hele EU(-lidstaten) zou tv-kijken via de iTV app of https://www.interactievetv.nl/ gewoon moeten lukken. Heb je een VPN aanstaan? Zou je eens de app opnieuw willen installeren? Ik ben benieuwd of het dan nog steeds gebeurt. Heb je ook een telefoon waarop je de iTV app op hebt staan? Krijg je dan ook een melding?
Hi. Ik kijk via interactievetv.nl op de laptop en daar werkt het niet. Op mijn mobiel via de app werkt het wel. Het zou een instelling van de computer kunnen zijn. Heb Chrome en Edge geprobeerd. Cookies verwijderd, maar nog steeds geen succes. Volgens mij heb ik geen VPN.
Reputatie 7
Raar, @Kees-Marie! Op de een of andere manier 'ziet' de stream van iTV niet dat je in Duitsland bevindt, maar op een buiten de EU-netwerk? Zou je de VPN-instellingen van de Chromebook eens willen controleren?

Wat ook nog kan. Zit je op een WiFi -verbinding van een organisatie? Soms worden die gerouteerd. Je kunt het ip-adres van de Chromebook controleren op: https://www.watismijnip.nl/
Hi Nadia, klopt. Mijn ip-adres is gerouteerd naar Zwitserland en daar kan ik geen KPN ontvangen, heb ik gelezen.
Reputatie 7
Yup, je kunt met de iTV app in de hele EU tv-kijken. Via een Duits (WiFi-)netwerk, moet het wel lukken 🙂 Zoals je al hebt gemerkt op je mobiele telefoon. Zwitserland is helaas geen EU-lidstaat, dus krijg je via dat netwerk de foutmelding: 500-ref-401. Balen!

Kun je ook via een ander (Duits) internetverbinding aanmelden op je Chromebook? Of verkeer je niet in de luxe positie dat je meerdere netwerken tot je beschikking hebt?
Alles wordt via Zscaler gerouteerd, dus helaas.
Reputatie 7
Ah, dat is zuur zeg! Dan houdt het helaas op :(

Als je voldoende data op je mobiele abonnement hebt, kun je misschien nog een mobiele hotspot maken. Let wel, tv-streamen is een echte datavreter! Weer er voorzichtig mee.

Reageer