ITV gids klopt niet meer

• 24 juli 2014
  • 10 reacties
  • 1772 keer bekeken

Zoals de titel al aangeeft, er klopt weinig meer van de tv gids. Programma tijden kloppen niet of staan bijvoorbeeld op 20:30 terwijl het programma toch echt om 19:30 begon.

Hierdoor is opnemen van programmas zeer lastig en eigenlijk gewoon niet te doen.

Wat is er aan de hand?

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo IlcodeBoer,

welkom op ons forum! Het klopt dat er op dit moment issues zijn met de EPG. Wij zijn bij de aanlevering van de gegevens afhankelijk van de omroepen. Zoals je ongetwijfeld weet zijn naar aanleiding van de ramp met vlucht MH17 veel ad hoc uitzendingen geweest en is de programmering door de omroepen regelmatig omgegooid om veelal live het laatste nieuws te brengen. Hierin kan de EPG niet realtime meeschakelen, waardoor je verkeerde programma informatie krijgt.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 4
Badge +3
Misschien toch maar handmatig programmeren weer invoeren? Zoals bij alle concurenten kan en eerst ook bij KPN?

Reputatie 7
Zoals ik elders op dit forum al heb gemeld bleek TeleTekst in veel gevallen wel bij benadering de juiste tijden aan te geven. De omroepen kunnen dus wel degelijk gewijzigde tijden instellen, waarom dan niet voor de EPG? Eens een keer een stevig gesprek tussen KPN en de NPO (hoe doen UPC/Ziggo dat?).

Reputatie 7
Badge +19
Ik kan je als ex UPC-er vertellen dat het bij UPC hetzelde is, als je werkelijk wilt weten wat er op tv komt, raadpleeg dan teletext.
Reputatie 2
Ik denk ook niet dat je bij KPN (of ziggo/upc) moet zijn voor directe aanpassingen in de EPG. Die gebruiken volgens mij de info van "http://www.epgdata.tv". En daar zouden ze wat sneller moeten schakelen.

Reputatie 4
Badge +3
Natúúrlijk moeten we bij KPN zijn hiervoor! Wij als klant hebben met niemand wat te maken behalve met KPN. Zij levert ons iets, en hoe ze daar aan komt moet ze maar goed regelen. Net als dat je bij de supermarkt moet klagen als ze alleen maar melige appels hebben liggen.

KPN heeft maar 2,5 (twee! en! een! halve!) dag EPG en laat daar bovendien het opneemgebeuren van afhangen. UPC heeft een week. Ze gebruiken dus NIET dezelfde info.

Reputatie 2
Dat klopt, heb je helemaal gelijk in (wb de 2,5 dag epg)

Maar de discussie ging hier over het snel aanpassen van de programmering, nu even heel duidelijk door de ramp met de MH17. Daar ligt toch echt een taak bij de epg leverancier om snel(ler) te schakelen. En dat ze het dan op dag 1 niet doen, ok, maar dan weet je op dag 2 en volgende daten even flink aan de bak moet en dat gebeurde niet.

Een langere EPG zou natuurlijk wel heel fijn zijn. Het bedrijf zegt zelf dat ze gegevens ook aan de geprinte bladen aanleveren, dan zou een EPG van 3 weken zelfs moeten kunnen.

Reputatie 4
Badge +3
De EPG moet up-to-date zijn, en aangezien KPN die aan ons levert moet die daar voor zorgen. Hetzij door een betere leverancier van gegevens te zoeken, hetzij door de gegevens zelf aan te passen, of door de huidige leverancier ervan te overtuigen dat te doen. In alle gevallen moet KPN dus aktie ondernemen.

Net als de supermarkt: als de leverancier van de melige appels geen klachten krijgt en zijn appels mag blijven leveren verandert er niets.

Reputatie 7
Ja dat ben ik wel met je eens. Het gaat ook zo als je iets koopt in een winkel. als er dan wat mee is moet je volgens het consumentenrecht terug naar de leveranciers voor herstel, en niet naar de fabrikant. Met de leverancier heb je immers een koopovereenkomst gesloten, niet met de fabrikant.

Dat geldt hier ook lijkt me! We hebben een overeenkomst met KPN, niet met de NPO, RTL, SBS etc. KPN is dus eerste aanspreekpunt voor onvolkomenheden zoals m.b.t. de EPG en zíj moeten er alles aan doen om dat op te lossen, zonder zich daarbij te verschuilen achter toeleverancies, waar wij - de klanten van KPN - immers geen overeenkomst mee hebben.

Reputatie 7
Badge +16
De EPG van Digitenne klopt wat betreft de publieke omroepen wel, ook op het laatst gedane wijzigingen worden meegenomen maar die worden dan ook door de NPO zelf beheerd.

Reageer