Beantwoord

iTV hapert

Sinds een aantal dagen hapert interactieve TV bij ons regelmatig, dwz een paar keer per minuut. Het beeld staat dan even stil en/of het geluid valt even weg. Ik zit al meer dan een jaar op glasvezel (100Mb) en de decoder is bedraad aangesloten op het modem. Tot voor kort was er geen probleem en er is recent niets gewijzigd aan de technische installaties in huis. Heeft KPN iets gewijzigd? Is er een firmware update van de decoder geinstalleerd?

icon

Beste antwoord door Koen_1 21 september 2015, 16:51

Goedemiddag hoane_,

Wat een vervelende situatie! Zou je in de eerste plaats je tv ontvanger eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Zou je, mocht dit het probleem niet verhelpen, je Experiabox volgens de instructies op deze pagina naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Met vriendelijke groet,

Koen

Bekijk origineel

7 reacties

hannes2 schreef op 23 sep '15 20:55 u

RobinFlikkema schreef op 18 sep '15 17:33 u

Hoi,

Ik had gehoopt dat er nog iemand zo reageren want dit is wel een erg vreemd probleem. Of gebruik je ook nog extra routers/switches?

In enkele dagen zal WebCare reageren die zal het een en ander vanaf KPN kunnen nakijken.

Robin

[/quote]
[/quote]
Nou, vandaag tijdens DWDD en NOS nieuws gebeurde bij mij op m'n Ipad precies hetzelfde......beeld stond stil, opnieuw opgestart en weer actueel. En even later bij NOS nieuws exact hetzelfde...Wonderlijk. Heb overigens al gedurende langere tijd beeldproblemen (wegvallen etc.) op TV, maar heb de hoop opgegeven dat dat eens god zal komen...

[/quote]
[/quote]
Eh, lees voor 'god' GOED!

Koen schreef op 2015 sep ' 16:51 u

Zou je in de eerste plaats je tv ontvanger eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? 

[/quote]
[/quote]
Heb dit gedaan en heb tot nu toe (nog niet veel gekeken) het probleem niet meer zien optreden. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag hoane_,

Wat een vervelende situatie! Zou je in de eerste plaats je tv ontvanger eens volgens de instructies op deze pagina terug naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Zou je, mocht dit het probleem niet verhelpen, je Experiabox volgens de instructies op deze pagina naar fabrieksinstellingen kunnen zetten? Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Met vriendelijke groet,

Koen

RobinFlikkema schreef op 2015 sep ' 17:33 u

Of gebruik je ook nog extra routers/switches? [/quote]
[/quote]
De ontvanger hangt rechtstreeks aan de Experia Box. Er zit alleen een switch in een andere lijn naar de Experia Box.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik had gehoopt dat er nog iemand zo reageren want dit is wel een erg vreemd probleem. Of gebruik je ook nog extra routers/switches?

In enkele dagen zal WebCare reageren die zal het een en ander vanaf KPN kunnen nakijken.

Robin
De ontvanger is met een korte ethernet kabel aangesloten op een Experia Box v9.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hoe is de ontvanger aangesloten?

Robin

Reageer