Beantwoord

Itv hapert af en toe

• 19 november 2017
  • 6 reacties
  • 228 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Hoi,

Onze itv hapert af en toe(1x peruur). Alles is aangesloten met devolo 650 homeplugs. Modem is een v9 en tv kastjes zijn de arcaydan 2260. Snelheid internet is 100mb via vdsl (over wifi haal ik 65).. Nu is mijn vraag, kan de ouderdom van de modem de oorzaak zijn van de haperingen? Of ligt het aan de devolo ( zijn volgens boekje aangesloten dus rechtstreeks in stopcontact) We hebben niet de mogelijkheid om alles bedraad aan te sluiten. Voor mijn gevoel zijn de haperingen de laatste maand erger geworden en hadden we er voor die tijd nauwelijks last van.
icon

Beste antwoord door pietheingrun 23 november 2017, 19:16

inmiddels nieuwe V10 ontvangen. Het snelheidsprobleem dat Burhan constateerde via privéberichten (ik haalde 74 mb met een meting terwijl ik volgens Burhan 100 moest halen) is middels het vervangen van het modem opgelost. Ik haal nu keurig 102 mb over wifi. ...Hopelijk zijn de haperingen op tv hiermee ook verholpen. Ik heb ook nog enkele instellingen in de Prosafe software van de netgear switch gewijzigd. Ik laat binnenkort weten of de haperingen verholpen zijn. Ik kijk nu in ieder geval al een uur probleemloos tv. Burhan, nogmaals dank voor je zeer snelle reacties en de geboden oplossing!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
inmiddels nieuwe V10 ontvangen. Het snelheidsprobleem dat Burhan constateerde via privéberichten (ik haalde 74 mb met een meting terwijl ik volgens Burhan 100 moest halen) is middels het vervangen van het modem opgelost. Ik haal nu keurig 102 mb over wifi. ...Hopelijk zijn de haperingen op tv hiermee ook verholpen. Ik heb ook nog enkele instellingen in de Prosafe software van de netgear switch gewijzigd. Ik laat binnenkort weten of de haperingen verholpen zijn. Ik kijk nu in ieder geval al een uur probleemloos tv. Burhan, nogmaals dank voor je zeer snelle reacties en de geboden oplossing!

Reputatie 5
Badge +11
Hoi PietHeinGrun,

Het is inderdaad een goed idee om je iTV ontvangers even met elkaar om te wisselen. Mocht het probleem op dezelfde plek blijven bestaan, dan zit er iets niet goed in de verbinding tussen je Experia Box en je iTV ontvanger.

Ook wil ik nog even benadrukken dat een goede aansluiting van de draadloze adapters van groot belang is. Wil je controleren of alles is aangesloten zoals op de volgende pagina is aangegeven? (Ook bij de Experia Box, erg belangrijk): http://k.pn/4BaxGI

Ik hoor straks graag je bevindingen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb vanmorgen eerst de arcaydan kastjes eens omgewisseld om te kijken of het daaraan ligt, dus kastje van boven staat nu beneden. Ik ga eerst kijken of dat soelaas biedt. So far so good maar we zijn nog maar 2 uur aan het testen. Ben wel benieuwd of het logisch is dat het aan de kastjes kan liggen? Misschien trager wordende processor door veelvuldig gebruik?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Burhan,

De problemen zijn nog niet helemaal verholpen helaas. De devolo in de woonkamer is juist aangesloten, direct op het stopcontact en het stopcontact ernaast is leeg gelaten. Daar tussen zit een netgear switch (degene die wjb adviseert met imgp snooping) Kun je aangeven wat je bedoelt dat de verbinding niet goed is tussen experiabox en ontvanger? De Expedia box staat in de meterkast (vdsl), is vorig jaar een monteur aangesloten. In de meterkast heb ik dan ook een devolo 650 (direct op het stopcontact). De storingen zijn overigens minimaal en met name bij on demand ( volgens wjb komt dit door complexere techniek).. Kan de experiabox de oorzaak zijn? Ik las een topic van wjb waarin hij stelt dat de v10 beter met vdsl omgaat? Of is dat niet van invloed op tv kijken. Ik haal over wifi overigens prima snelheden op mijn eigen dlink 868 ac router van zo'n 65 mb down en 30 mb up.
Reputatie 4
Badge +3
Ps de devolo in de meterkast is aangesloten op de experiabox en niet op de dlink. De dlink staat ook in de meterkast en is aangesloten op de experiabox met een eigen dhcp.
Reputatie 7
Badge +10
Zou je wel kunnen testen of je met een bedrade verbinding (buiten de Devolo) nog steeds last hebt van storingen? Het kan aan de homeplugs liggen en elke verandering in de aangesloten elektrische apparatuur (bijv. LED lampen/dimmers) kan daar verantwoordelijk voor zijn.

Reageer