Vraag

Itv hapert elke avond

• 4 april 2018
  • 11 reacties
  • 1068 keer bekeken

Heb alles gecontroleerd, opnieuw gestart.

Vraag;

Elke dag om 19:30 of 20:00 uur begint de interactieve tv te happeren.

Iemand ervaring mee? Tips? Misschien iets over het hoofd gezien?

Bij voorbaat dank.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoe is je tv ontvanger aangesloten op de Experia box, rechtstreeks of via bijv. een draadloze verbindingsset?
Welke tv ontvanger heb je?
Reputatie 7
Badge +20
Dag Ray! Dat is inderdaad wel gek. Ik ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen die Joss stelt. En wellicht kun je de ontvanger eens een reset geven, waarbij je ook de software opnieuw inlaadt. Hier lees je hoe dat werkt.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Ray. Ik heb geen antwoord meer van je gelezen. Werkt alles inmiddels weer zoals het moet? Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan weten.
Hallo,

Ook ik heb hier de afgelopen 3 weken alleen in de avond last van. Vaak op vrijdag en zaterdag avond. Overdag geen problemen. Ook nu weer 22:00 uur is er geen tv kijken mogelijk en happert en schokt het beeld en geluid enorm.. Box al meerdere malen opnieuw geinstalleerd.

Stephan
Reputatie 7
Zou jij eens vanaf een bekabelde PC een Speedtest kunnen doen op momenten dat je die haperingen ervaart en ook één overdag als alles goed lijkt te functioneren.
Het zou maar zo kunnen dat de HD op 1 functionaliteit die momenteel door KPN uitgerold wordt voor een te hoge netwerkbelasting zorgt op de centrale infrastructuur.
Hoi wjb,

Heb overdag getest en heb een snelheid van 80/60 (download/upload). Zou eigenlijk 80/80 moeten hebben maargoed dat is voor nu even niet zo belangrijk. Zojuist tv zitten kijken en om 21:14 uur begonnen de problemen weer met de tv (haperend beeld en geluid). Even de speedtest met verschillende servers erbij gepakt (natuurlijk ook weer bekabeld) En snelheid is zeer laag 15/15 Mbps en zelfs bij een aantal andere servers lager dan dat! 6/4 Mbps. Weet jij of KPN zich hier bewust van is? Anders zal ik dit even moeten melden bij hun. Thanks.

Stephan
TV lijkt nu weer even stabiel 21:50 uur (60 down/30 up Mbps) ping van 40 gemiddeld.
Tv beeld en geluid hapert weer (22:00 uur) niet constant maar wel irritant. Speedtest: 70 down/30 up (Mbps)
Tv hapert weer. Zelfde tijd: 21:15 uur
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stee-van,

Goed dat je dit aangeeft. Ik zoek graag voor je uit hoe dit kan. Ervaar je haperingen rond deze tijd op meerdere tv ontvanger of specifiek één tv-ontvanger? Ook ben ik benieuwd of je de ontvanger(s) aangesloten hebt met een kabel op de Experiabox of d.m.v. draadloze verbindingsadapters. Wanneer je gebruik maakt van draadloze verbindingsadapters is het zinvol om eens te kijken of jouw adapters up to date zijn. Je kunt ze updaten via deze link. Als je dit hebt gedaan en je ziet nog geen verbetering op jouw draadloze adapter, zou je het nog eens bekabeld kunnen testen? Wanneer we weten of het aan de draadloze adapter ligt of aan de tv-ontvanger kunnen we weer nieuwe vervolgstappen maken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stee-van

Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!

Reageer