Vraag

iTV in buitenland

Fijn dat iTV van KPN goed werkt in het buitenland en dat de Europese wetgeving qua mediarechten is aangepast. Vorige week heb ik in Duitsland hier graag gebruik van willen maken. Hierbij viel op dat alleen de NPO zenders goed streamden op de app, echter commerciële zenders als RTL4 e.d. werkten niet goed; hier liep de iTV app vast na enkele seconden (blijvend draaiend cirkeltje). Is dit een bug of heeft dit te maken met zenders die toch niet zouden werken. In het forum is de lijst niet op te vragen helaas, de link geeft een foutmelding. Weet iemand hoe ik ook commerciële zenders kan kijken in het buitenland ?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Het moet niet uitmaken welke zender je kijkt. Kan het zijn dat de verbinding slecht was?
De app herstarten op je telefoon/tablet (niet wegklikken maar echt helemaal afsluiten) kan soms ook werken.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Danny, welkom! Het zou inderdaad niets uit moeten maken of je nou naar NPO 1 kijkt, of bijvoorbeeld RTL 4. Ik ben ook benieuwd naar het apparaat waar je de iTV app op gebruikt (merk+type).
Thanks Giant2000 en Paul_ !
@Giant2000; verbinding was prima, want NPO zenders streamden zonder problemen; herstarten meerdere keren gedaan zoals je beschreef, maar steeds draaiende cirkeltjes bij de commerciële zenders, dus was geen oplossing
@Paul_; iPhone SE, dus prima apparaat voor mijn gevoel....
Reputatie 7
Badge +23
iPhone SE is inderdaad een prima apparaat hoor. Zou ook gewoon moeten kunnen werken. Je bent nu weer in NL denk ik? Kan je nu wel gewoon RTL 4 kijken via de app? Ik kan zo niet gelijk verklaren waarom je de ene zender wel, en de andere niet kon kijken.
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben dit jaar in het VK, Belgie, Luxemburg en Frankrijk geweest en heb geen storingen gehad, zowel 4G als wifi. Moet zeggen dat ik het niet uitvoerig heb getest...
Vreemd hè, nu weer in NL inderdaad en doet de app het weer goed qua commerciële zenders.....
Reputatie 7
Badge +23
Heel vreemd inderdaad, nog niet eerder gehoord. Het lastige is dat we het nu natuurlijk niet echt meer kunnen testen maar ik zet dit signaal door zodat de collega's die hier over gaan op de hoogte zijn. Ben je vaker in Duitsland?
Ben vanaf 29-12 weer een weekje daar en zal het dan opnieuw testen, OK ? Ik zal het ook ff filmen wat er gebeurt (als het zich opnieuw voordoet) ?
Reputatie 7
Badge +23
Haha, deal! Ik heb net een collega gemaild hierover en als ik wat interessante info terugkrijg dan laat ik het hier weten.
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb geen verklaring hiervoor en mij collega die over de app gaat ook niet. Ik ben dan ook heel benieuwd of het de volgende keer wel werkt!
Reputatie 7
Badge +23
Nou Danny, ik wacht in spanning af. 😉
Haha dat begrijp ik, even niet meer aan gedacht, maar helaas had ik vorige week in Duitsland weer dezelfde problemen met de commerciële zenders en opnames, NPO 1, 2 en 3 wel goed en ook mijn Netflix account werkte feilloos, dus hieruit maak ik op dat het niet aan een zwakke(re) WiFi verbinding lag......;-) dus helaas liet de KPN iTV app me daar toch een beetje in de steek. Misschien kun je er nog iets mee....
Reputatie 7
Badge +23
Het is een mysterie. 😅 Je hebt geen VPN app, of iets wat daar op lijkt op je telefoon staan?
Ik wel VPN mogelijkheid aan te zetten bij instellingen, maar dit is niet geactiveerd; zou dit dan wel de reden kunnen zijn geweest ? Echter nu in NL heb ik deze instelling natuurlijk ook.....
Reputatie 7
Badge +23
Nou, ik vind het lastig om met zekerheid te zeggen om eerlijk te zijn. Maar door een VPN actief te hebben kan het bijvoorbeeld lijken alsof je in een ander land zit (niet EU). Er moet dus geen VPN (-achtige dienst) actief zijn.

Als je bij 'Instellingen' - 'iTV app' kijkt, zie je daar bij 'Locatie', 'in gebruik' staan? Ik denk het wel, maar vraag het toch maar even.

Heb je toevallig ook nog een ander apparaat getest toen je in Duitsland was met de iTV app toevallig?

Reageer