Beantwoord

ITV In HD maar blijft in SD

  • 24 July 2021
  • 12 reacties
  • 227 keer bekeken

Ik kan geen programma's kijken in HD.

De instelling op mijn box staat op SD, steeds dat ik het op HD standard set spring de instelling weer op SD.

Ik heb met kpn gebeld maar het is niet opgelost.

icon

Beste antwoord door Nandin 26 July 2021, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Nandin,

Dan kan het zijn dat je te weinig bandbreedte hebt op jou adres. 
Dat zou inhouden dat je niet in HD tv kan kijken, hoeveel tv ontvangers heb je in huis, en wat is er mogelijk op jou adres? Zou je hier eens willen kijken wat er op jou adres mogelijk is, en wat heb je nu aan bandbreedte? Zou je eens een speedtest willen doen? Graag dit bekabeld meten en niet via WiFi, want dat wil nog wel eens verschil op leveren qua snelheid. 

Bedankt voor reageren Dennis.

Op mijn adres kan ik 108mbps ontvangen, speedtest gedaan, het is ruim boven de 50. Speed kan het probleem niet zijn denk ik want ik kan Netflix in 4k kijken zonder probleem.

Box is bekabeld via een router.

Reputatie 7
Badge +22

Dan gaat er in ieder geval iets fout. @Nandin welke type en merk tv ontvanger(s) heb je? Zou je ze eens willen resetten? Kijken wat er dan gebeurd, want de snelheid die je nu hebt is ruim voldoende. 

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Nandin,

Ik heb niks meer van jou vernomen, is het probleem inmiddels opgelost?

Ik kan geen programma's kijken in HD.

De instelling op mijn box staat op SD, steeds dat ik het op HD standard set spring de instelling weer op SD.

Ik heb met kpn gebeld maar het is niet opgelost.

En je TV is Full HD en niet HD-ready, want dat is SD kwaliteit. 

Beste Dennis,

Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb inmiddels mikn modem gereset en de Arris v2 box firmware geinstaller, maar het heeft niet geholpen.

#Corl, mijn tv is Samsung 4k q95t uit 2020. Goed genoeg voor hd content.

Reputatie 7
Badge +8

Hallo Nandin,

Het kan zijn dat jij een heel erg laag bandbreedte profiel hebt toegewezen gekregen. Dit kan dan betekenen dat jouw iTV ontvanger alleen maar in SD wil werken.

Dit kun je helaas niet zelf checken, dit moet een moderator voor je doen. Vul je iTV abonnementsnummer in op je profiel en wacht tot een moderator jouw probleem ziet. Of als je niet wilt wachten, probeer dan de chat functie, of bel met de servicedesk.

Reputatie 7
Badge +22

@Jeroen-bart Engelen, @Nandin zei het volgende:

Bedankt voor reageren Dennis.

Op mijn adres kan ik 108mbps ontvangen, speedtest gedaan, het is ruim boven de 50. Speed kan het probleem niet zijn denk ik want ik kan Netflix in 4k kijken zonder probleem.

Box is bekabeld via een router.

Dus de klant heeft bandbreedte genoeg. 😉

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Dennis Schreve 

Dat is de lijnsnelheid. Dan kan het nog steeds zo zijn dat er maar 1 iTV ontvanger mag worden aangesloten die alleen maar SD mag zijn als het verkeerde bandbreedte profiel ingesteld staat. Dit staat compleet los van de lijnsnelheid.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nandin. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik heb jouw profiel gelijk erbij gepakt. Ik zie dat je op dit moment 1 HD ontvanger of 2 SD ontvangers kan aansluiten. Hoeveel tv ontvangers heb je op dit moment aangesloten? 

Ik heb geprobeerd om jouw profiel te wijzigen. Zou je het nog eens willen testen? Ik hoor graag van je of het nu wel lukt. 

Hoi @Nandin. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik heb jouw profiel gelijk erbij gepakt. Ik zie dat je op dit moment 1 HD ontvanger of 2 SD ontvangers kan aansluiten. Hoeveel tv ontvangers heb je op dit moment aangesloten? 

Ik heb geprobeerd om jouw profiel te wijzigen. Zou je het nog eens willen testen? Ik hoor graag van je of het nu wel lukt. 

Hoi @Vikash , het werk nu. Thanks.

Ik heb op dit moment 2 kasjes.

Iedereen bedank voor jullie hulp. Top.:pray::thumbsup_tone3:

Reputatie 7
Badge +21

@Nandin Graag gedaan!