Beantwoord

Itv in het buitengebied

  • 11 May 2019
  • 7 reacties
  • 221 keer bekeken

Buitengebied Eemnes.
Het plan is om de schotel ontvangst Canaldigital te vervangen door itv KPN compleet voor 2TV's . Mijn huidige KPN installatie bestaat uit Experiabox V9 en een losse Huawei 4G modem. Deze week heb ik twee TV ontvangers ontvangen en aangesloten op de Experiabox V9, dat is gelukt. Nu is er een probleem, als ik op beide TV's een programma wil zien lukt dat niet en krijg ik een fout boodschap. zet ik één TV ontvanger uit dan gaat het goed. Kortom, ik kan niet op 2 TV's gelijker tijd een programma ontvangen.
Wat gaat er fout?

Ps. De internet snelheid Experiabox is hier 6.82 Mbps
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 May 2019, 14:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
De snelheid van jouw Internet verbinding is simpelweg te laag voor twee TV ontvangers, zelfs als beide als SD ingesteld zijn.

Een abonnement voor twee TV ontvangers had jou nooit aangeboden mogen worden met die snelheid.
Dit had moeten zijn: 1 X I-TV ontvanger (maar dat is dan nog SD kwaliteit) + 1 X Digitenne ontvanger.

Beide tv's HD? Dan Canaldigitaal (ik neem aan dat je dat ook voor 2 tv's dan nemen, anders Digitenne abonnement erbij)
Reputatie 7
Badge +22
Ps. De internet snelheid Experiabox is hier 6.82 Mbps
@HansEemnes hoe heb je deze snelheid gemeten? Bekabeld?
En wat geeft Fourstack aan wat er op je adres mogelijk is?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @HansEemnes, welkom! Ik kan mij heel goed vinden in de eerder gegeven antwoorden. Als 6,82 Mbit/s inderdaad het maximaal haalbare is, heb je niets aan 2 HD-ontvangers. Je kunt dan beter een HD-ontvanger en een Digitenne ontvanger nemen. Wat is de reden dat je van Canal Digitaal af wilt, als ik vragen mag?

Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik naar je pakket en de opties.
Reputatie 7
Badge +30
Beste Hans, is het zo eerst duidelijk? Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, maar doe dat gerust alsnog als ik nog iets voor je kan betekenen.
Beste forum leden.
Dank voor het meedenken.
Vandaag gebeld met KPN service en uiteindelijk doorverbonden met de afdeling "Buitengebied" na een uitleg over mijn probleem krijg ik ter vervanging van Experia box V9 en Huawei 4G modem toe gezonden een Experia box 10A en een Sagemcom 4G toe gestuurd. Dit zou mijn probleem moeten oplossen.
Op 23 mei wordt een en ander bij KPN aangepast en moet de zaak operationeel zijn.
Ik ben benieuwd.
Mvg
HansEemnes
Reputatie 7
Badge +30
Ha Hans, wat goed om te lezen! Ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen en wens je er alvast veel plezier mee. Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, na morgen, weet je ons te vinden.