itv in linux mint

• 13 november 2011
  • 7 reacties
  • 11899 keer bekeken

Wil graag ITV op mijn laptop kijken, alleen deze heeft Linux mint 10 als OS

is er een manier buiten windows om het voor elkaar te krijgen???

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
probeer eens moonlight te installeren ik gebruik ubuntu en i.p.v silverlight gebruik ik dus moonlight, dit werkt { bijna } overal ik heb geen ITV dus ik kan het niet testen, maar het lijkt me het proberen waard

Reputatie 3
Badge +5
Hallo jvanderl,

Heeft het antwoord van demie1000 voor de juiste oplossing gezorgd?

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Instaleren van moonlight geeft niet het gewenste resultaat,

het vervangt wel wat functies van silverlight maar werkt helaas niet bij ITV

Reputatie 7
Badge +8
voorlopig ligt de oorzaak van dit probleem doordat kpn alleen (readyplay) DRM van microsoft gebruikt en fairplay voor apple, dus of microsoft of apple moet de broncode willen gaan vrijgeven voor linux en android of kpn moet op zoek naar een andere DRM opensource crossplatform methode.  maar dat DRM onder linux mogelijk is bewijzen de settopboxen die ook linux draaien, maar misschien wordt het daar dus anders beveiligd. 

ITV-online zou een mooie aanvulling kunnen zijn.

ERG TELEURSTELLEND dat het niet werkt op Ubuntu/Linux en Android en dus op veel PCs/Laptops en Telefoons!

Is er al iets bekend over of en wanneer KPN gaat komen met een oplossing, gebaseerd op open standaarden?

Reputatie 4
Badge +1
Nee nog niet, maar ik denk dat KPN zich eerst gaat richten op de marktleiders zijnde windows en apple, en voor tablets android wat heel hard opkomt nu. Linux zal het voorlopgi niet worden

Deze oplossing werkt voor mij:

pipelight op ubuntu 13.10

Reageer