Beantwoord

iTV kijken zonder kastje

  • 20 May 2019
  • 5 reacties
  • 287 keer bekeken

Reputatie 2
Ik ben vorige week bij het de KPN winkel geweest om te vragen hoe het nu zit met het kijken zonder kastje. Ik heb al het complete pakket van KPN maar wilde een nieuwe tv kopen (Samsung) om van het kijken zonder kastje gebruik te maken. Het werd mij echter ontraden omdat de app nog niet stabiel genoeg was en als zodanig het kastje erbij diende te houden ter ondersteuning. Niet handig dus. Nu is mijn vraag is er enig zocht op wanneer deze app wel goed gaat werekn en wordt de klant daarvan op de hoogte gehouden. Tevens heb ik een vraag over de utp kabel, De kabel die KPN levert is cat 5 en in de handleiding van de tv van Samsung staat dat je cat 7 STP (shielded twist pair) moet gebruiken. Na wat gegoogle lijkt dit te maken hebben met de snelheid van doorgifte. Nu heb ik kortgeleden nog en cat cat 5 kabel bij de KPN winkel gekocht en die weggewerkt in het verlaagde plafond. Om dit nu weer open te maken voor een cat 7 is mij iets teveel werk. Overigens een cat 7 verkopen ze niet bij KPN. Weet iemand antwoord op mijn vragen? Alvast dank voor jullie moeite.
icon

Beste antwoord door PeterG 20 May 2019, 14:35

Bekijk origineel

5 reacties

De app voor televisies (alleen te gebruiken via de eigen aansluiting en alleen nog Samsung v.a. 2017) heeft nog een duidelijk mindere beeldkwaliteit dan de ontvanger. Ook zijn er minder mogelijkheden.

Cat. 5 lijkt me echt voldoende voor de app. Maximaal ca. 3 Mb/s heb ik begrepen.

In het CENTRALE TOPIC hierover vind je vast álle antwoorden op je vragen. En anders is het handig ze daar te stellen.
KPN forum | ITV kijken zonder kastje en kabels met de kpn smart tv-app.
Reputatie 7
Badge +16
Een Cat 5 kabel is prima geschikt voor Gigabit netwerken, ruim voldoende voor de snelste verbindingen op dit moment. Voorlopig kan je de kabels dus gewoon laten zitten.
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie hier kan ik wel wat mee.
Wel benadrukken Cat 5E zeker voor Gigabit snelheden cat 5 gaat tot 100Mbit bij een 200Mps aansluiting is Cat 5 niet goed genoeg. Cat 7 kan tot 10 Gb aan, de bekabeling wordt niet alleen bepaald door de verbinding naar buiten ook door wat je intern wil!!
Reputatie 2
en soms heb je pech......toch

Reageer