De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7
Cool! Alleen baal ik nu wel dat mijn Samsung uit 2016 met Tizen net niet wordt ondersteunt! 😰 Had graag mee willen doen 😉



Wordt dit nog uitgebreid of blijft het alleen beschikbaar voor Samsung toestellen vanaf 2017?



Dan nog een leuke abonnementsvorm er bij zetten zodat de ontvanger volledig kan verdwijnen!
Reputatie 7
Badge +25
Ik ben het topic nog een beetje aan het uitbreiden. 😉 Maar check ook vooral de website voor meer info: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm
Reputatie 7
Badge +22
Helaas valt mijn TV buiten de boot, ik kan het niet installeren, omdat deze TV in 2016 is gekocht:



SONY KD-49XD7004 (4K)
Reputatie 7
Badge +25
De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.
Reputatie 7
Badge +22
De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.

Oké dank je! Ik zal hem op de smartTV van Samsung uitproberen. Want die heb ik ook in huis staan.
Reputatie 7
Heb het gelezen inderdaad! Pagina`s staan nu in de favo’s. Maar je mag mijn Samsung UE55J6240 ook wel op de te ondersteunen TV-lijst zetten @Paul_ 😅



Benieuwd naar de aanvullende info!
Reputatie 1
De nieuwe smart tv app ziet er goed uit.

Klopt het dat je niet het aantal zelfde kanalen hebt als op de box?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic



Reputatie 7
Badge +22
Ik heb een SAMSUNG UE40MU6100, en het werkt! 😉 Alleen valt me op dat ik niet alle TV zenders heb die ik wel op de TV ontvanger kan ontvangen. Dat zal wel aangepast moeten worden denk ik? 🤔
Reputatie 7
Badge +25

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk als de iTV app
Reputatie 7
Badge +22


Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk als de iTV app


En toch zie ik niet alles, RTL Crime en RTL Lounge zijn niet te zien! Zelfs 100% NL en TV 538 ook niet. ;)

Hebben jullie een Smart TV op kantoor om het te testen?



Oh ja, en de kinderslot is niet actief, en geen verborgen zenders.
Reputatie 7
Dit is een mooie ontwikkeling.

Ik ben echter wel benieuwd wat dit gaat betekenen voor de prijs van het gewone abonnement.

Als dit kwalitatief goed beeld geeft en gebruiksvriendelijk is dan verwacht ik dat er toch heel wat abonnees zullen zijn die hun tweede en volgende TV ontvanger de deur uit zullen doen en dat zal dan leiden tot omzetverlies. (€60,- per TV ontvanger per jaar) Vraag is of KPN zich dan genoodzaakt ziet om de prijs van het abonnement te verhogen om dit verlies in omzet te compenseren.
Reputatie 7
In plaats van de extra tv-ontvangers zouden ze ook (net als ziggo met hun extra CI+ modules voor 2 euro per maand) het abbonnementsnummer voor 2 euro per maand als licentie per tv toestel/KPN app kunnen introduceren/verhuren. Dan gebruik je geen tv-ontvangers en heeft KPN toch weer hun inkomsten. Geen idee of zoiets werkbaar is trouwens,...
Hallo @JeroenB22 ,

als KPN een CI+ module zou introduceren is de app ook niet meer nodig.

De app is juist ontwikkeld om van die extra devices af te komen.
Reputatie 7
Dat bedoel ik ook niet, iets aangepast 🤣
Dat bedoel ik ook niet 🤣

Hallo @JeroenB22 , dat weet ik, maar wij als klanten moeten aan onze eigen portemonnee denken en niet aan die van KPN, dat kunnen ze zelf wel.

Nu weer on-topic.☺️
Reputatie 7
Badge +22
Als dit kwalitatief goed beeld geeft en gebruiksvriendelijk is dan verwacht ik dat er toch heel wat abonnees zullen zijn die hun tweede en volgende TV ontvanger de deur uit zullen doen en dat zal dan leiden tot omzetverlies. (€60,- per TV ontvanger per jaar) Vraag is of KPN zich dan genoodzaakt ziet om de prijs van het abonnement te verhogen om dit verlies in omzet te compenseren.

Ik heb de app op de Samsung gezet, qua beeld valt het tegen met de TV ontvanger. Het is wel scherp, maar op de TV ontvanger is het toch scherper. Verder merk ik dat de zenders minder zijn dan wat ik op de TV ontvanger heb, maar dit zegt ik even onder voorbehoud want de app is pas vandaag gelanceerd. Verwacht ook niet dat alles in 1x goed gaat.
Reputatie 7
Ik zie het namelijk zo, in plaats van één ontvanger (die bij het abonnement is inbegrepen) zou er ook een abonnement moeten komen in combi met alleen de KPN tv app. Willen mensen dán voor extra tv toestellen ook de KPN tv app gebruiken, zou KPN kunnen kiezen om een 2e/3e KPN tv app via abonnementsnummer in licentievorm te verhuren voor een paar euro in de maand. Zodat je op alle tv’s via de app kunt kijken. En KPN toch niet inkomsten misloopt. Uiteindelijk zal er een vernieuwd verdienmodel moeten komen, anders blijf je als bedrijf niet overeind.



Denk dat je zo een hele nieuwe generatie klanten zult gaan krijgen.



Sorry dat ik er zo over denk, maar bij mij op kantoor hebben we ook regelmatig dit soort luie besprekingen in het Lab55. Je moet blijven innoveren,...
Reputatie 5
Badge +5
Ik ben benieuwd wat de kwaliteit zal zijn ten opzichte van het kastje (HD Glas).

Mijn ervaring met de fox sport app is dat het beeld minder is, maar voor bijvoorbeeld Netflix werkt de app weer prima (ook voor 4K films).
Reputatie 7
Badge +22
Ik ben benieuwd wat de kwaliteit zal zijn ten opzichte van het kastje (HD Glas).

Mijn ervaring met de fox sport app is dat het beeld minder is, maar voor bijvoorbeeld Netflix werkt de app weer prima (ook voor 4K films).


Ik begrijp dat je de HD Glaszenders hebt, ik kan je in ieder geval vertellen dat deze er niet tussen staan in de app.
Reputatie 7
Ik heb de app op de Samsung gezet, qua beeld valt het tegen met de TV ontvanger. Het is wel scherp, maar op de TV ontvanger is het toch scherper.

Dat is precies wat ik zou verwachten om kannibalisme te voorkomen.

Dat is dan waarschijnlijk precies hetzelfde als simpelweg de iTV app casten naar de Android TV of een Chromecast.

Leuk voor als je af en toe gebruik maakt van de televisie in jouw slaapkamer, maar kwalitatief onvoldoende om elke dag naar te kijken.
Reputatie 6
Badge +3
Okay, kan er een roadmap gedeeld worden? Welke merken op de planning staan?



Ik neem aan dat dit per besturingssysteem gaat werken?



Samsung Tizen?

Android TV?

LG WEBOS?

Apple TV?



Kan dit bevestigd worden?
Reputatie 7
Badge +22
Okay, kan er een roadmap gedeeld worden? Welke merken op de planning staan?



Ik neem aan dat dit per besturingssysteem gaat werken?



Samsung Tizen?

Android TV?

LG WEBOS?

Apple TV?



Kan dit bevestigd worden?


Wat ik ervan heb begrepen is het nog de Samsung, en bouwjaar 2017 geloof ik, dit lees ik op de site:

Reputatie 6
Badge +3


Okay, kan er een roadmap gedeeld worden? Welke merken op de planning staan?



Ik neem aan dat dit per besturingssysteem gaat werken?



Samsung Tizen?

Android TV?

LG WEBOS?

Apple TV?



Kan dit bevestigd worden?
Wat ik ervan heb begrepen is het nog de Samsung, en bouwjaar 2017 geloof ik, staat het niet op de site dan?




Is mij helder. Maar ik ben liever wat concreter in verwachtingen managen. Wat zit er aan te komen en wat vooral niet. Nu staat er alleen Samsung en de "rest" volgt later. Wat is die rest.
Reputatie 7
Badge +25
Okay, kan er een roadmap gedeeld worden? Welke merken op de planning staan?



Ik neem aan dat dit per besturingssysteem gaat werken?



Samsung Tizen?

Android TV?

LG WEBOS?

Apple TV?



Kan dit bevestigd worden?


Het enige wat ik weet en kan delen is dus nu eerst Samsung, dan LG. Verder moeten we nog even afwachten.
Reputatie 4
Badge +1
Goeie ontwikkeling dit.

Hoop wel dat de Android TV versie snel volgt, want hoe ik het op het moment heb opgezet is nou niet bepaald mooi te noemen.

Reageer