Sticky

iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app

  • 2 april 2019
  • 801 reacties
  • 55574 keer bekeken


Toon eerste bericht

801 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @GertGoo. Wat vervelend dat je deze melding te zien krijgt. Ik zou je willen adviseren om de app een keer te verwijderen en opnieuw installeren. Werkt dat niet? Laat dan jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel, dan kunnen wij het verder voor jou uit laten zoeken. 

Nee dat werkt niet. Al een paar keer gedaan.

Reputatie 7
Badge +28

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische collega's. Het zou namelijk gewoon moeten werken. Je wordt binnen drie werkdagen teruggebeld. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?

Wifi en kabel geprobeerd, probleem bleef t zelfde. Beeld is hartstikke goed als ie het doet.

@marcia thx, doe ik

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb hem net op de nieuwe tv in de slaapkamer geïnstalleerd.

LG 32

Ziet er mooi uit.

We blijven wel kijken via de ITV ontvanger, glasvezel kanalen zijn mooier (661 - 670)

Maar als 1 van de 2 decoders defect is, kunnen we in de slaapkamer via de app kijken en de woonkamer altijd via de decoder (“oude” Samsung, ongeveer 6 jaar, wel Smart 46") 

 

Reputatie 2

Nu al een paar dagen last op de tv in  (Samsung qled uit 2019) slaapkamer dat de app niet werkt. Een website met foutmelding is zichtbaar. 
na opnieuw installeren van de app werkt het weer, echt bij uitschakelen tv en weer aanzetten werkt hij weer niet.
 

Reputatie 7
Badge +21

@Slontje, welke foutmelding zie je precies? 

Reputatie 2

Nu doet hij het “helaas” gewoon dus kan ik de code niet zien.

wel valt op dat er nu een dummy file wordt getoond, zie onderstaande.

als ik de foutmelding weer krijg zet ik hem wel hier.
 

 

Reputatie 2

Tot op heden werkt de app weer naar behoren, zie alleen oude samsung TV nog wel steeds de "Dummy files" staan. 

Verder de vraag aan KPN wanneer de app nou eens wordt gelanceerd op Andoid TV (voor onder andere Philips) ?? Wordt toch wel eens tijd dat de app verder uitgerold gaat worden…..

Reputatie 4
Badge +3

Toto op heden werkt de app weer naar behoren, zie alleen oude samsung TV nog wel steeds de "Dummy files" staan. 

Verder de vraag aan KPN wanneer de app nou eens wordt gelanceerd op Andoid TV (voor onder andere Philips) ?? Wordt toch wel eens tijd dat de app verder uitgerold gaat worden…..

Vanaf morgen gaat het excuus dat Ziggo er ook niet een heeft niet meer op. :grin:

Reputatie 2

 Vanaf morgen gaat het excuus dat Ziggo er ook niet een heeft niet meer op. :grin:

 

Inderdaad! haha maar al meer dan een jaar op je site zetten dat andere merken volgen is wel een beetje kansloos. 

Reputatie 4
Badge +3

 Vanaf morgen gaat het excuus dat Ziggo er ook niet een heeft niet meer op. :grin:

 

Inderdaad! haha maar al meer dan een jaar op je site zetten dat andere merken volgen is wel een beetje kansloos. 

Af te meten aan de tijd die het Ziggo en KPN kost om een app werkend te krijgen voor Android TV moet het wel een verschrikkelijk ingewikkeld platform zijn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +24

Nu al een paar dagen last op de tv in  (Samsung qled uit 2019) slaapkamer dat de app niet werkt. Een website met foutmelding is zichtbaar. 
na opnieuw installeren van de app werkt het weer, echt bij uitschakelen tv en weer aanzetten werkt hij weer niet.
 

Ik herken deze wel, en heb het even nagevraagd. Dit lijkt een foutmelding te zijn die heel sporadisch een keer lijkt voor te komen. De oorzaak ligt waarschijnlijk ergens bij de hosting. Mocht je dit nog eens zien, dan zou ik ook graag willen weten op welk tijdstip dat is. Het lost zichzelf eigenlijk ook elke keer weer op zo lijkt het. Beetje vaag issue tot nu toe in ieder geval.

Verder de vraag aan KPN wanneer de app nou eens wordt gelanceerd op Andoid TV (voor onder andere Philips) ?? Wordt toch wel eens tijd dat de app verder uitgerold gaat worden…..

Ik weet dit niet… Er is hier nog niets over bekend (gemaakt). Als hier iets in verandert zouden we het hier natuurlijk gelijk bekend maken.

Vanaf morgen gaat het excuus dat Ziggo er ook niet een heeft niet meer op. :grin:

Ik hoop dat wij dat excuus nooit hebben gebruikt, want dat zou heel vreemd zijn. Het kan ook zijn dat ik een grapje niet helemaal snap of meekrijg natuurlijk. :sweat_smile:

Reputatie 7

Ach…. en Ziggo heeft geen app voor Samsung en LG, hè!

En kijken zonder kastje kan al lang bij Ziggo. Via DVB-C.

Oh ja. Apple TV en Fire TV zijn… losse kastjes!

Een +1 voor de Apple TV. Ik zou gelijk iTV bij mijn internet nemen.

Reputatie 7
Badge +20

Ach…. en Ziggo heeft geen app voor Samsung en LG, hè!

En kijken zonder kastje kan al lang bij Ziggo. Via DVB-C.

Oh ja. Apple TV en Fire TV zijn… losse kastjes!

@PeterG Onze oranje concurrent is toch allang gestopt met die kaarten die je in de TV moet stoppen? 

Reputatie 7

Nee hoor, @Dennis Schreve .

Je kan gewoon een CI+ module huren waar je dan ook een smartcard bijkrijgt.
En als je een box huurt is dat vaak de Humax 5300c. Met losse smartcard.

Wil je bij hen echter kunnen opnemen dan moet je een duurder abonnement nemen. Bij KPN kan dat al van af het laagste abonnement (alleen basispakket + opneempakket). Opnemen ondersteunen ze alleen nog met de Mediabox XL (met HDD) en met de Mediabox Next (cloud + opnamen via Ziggogo kijken).

Al met al zit dan bij KPN beter vind ik. Je krijgt nml, nog steeds, maar één XL of Next bij en abo. Dus bij andere tv's moet je dan Ziggogo gebruiken om opnamen te kijken. Maar dan dus alleen i.c.m. de Next….

En als je een box huurt is dat vaak de Humax 5300c. Met losse smartcard.

Wil je bij hen echter kunnen opnemen dan moet je een duurder abonnement nemen. Bij KPN kan dat al van af het laagste abonnement (alleen basispakket + opneempakket). Opnemen ondersteunen ze alleen nog met de Mediabox XL (met HDD) en met de Mediabox Next (cloud + opnamen via Ziggogo kijken).

Niet helemaal volledig. Je kunt er gewoon een USB-diskje van drie tientjes aan hangen, dan kun je opnemen en timeshiften. Werkt ook op de 5100c.

Los daarvan ben ik het er mee eens: bij KPN krijg je voor veel minder geld bijna de mogelijkheden van de Ziggo Next. Dat was voor mijn een van de punten om over te stappen (maar dan niet direct bij KPN, maar bij Budget, scheelt weer de nodige euro’s :)  ).

Reputatie 7

Je kunt er gewoon een USB-diskje van drie tientjes aan hangen, dan kun je opnemen en timeshiften. Werkt ook op de 5100c.

Ja, klopt, @KIkViAgEmNlRWAuT .

Maar vrijwel nooit kijk je ook naar de zender waar je van opneemt. Wat jij beschrijft heb ik bewust buiten beschouwing gelaten.

Ook niet helemaal volledig, je kunt namelijk een andere zender kijken die in dezelfde stream zit. Toegegeven, erg veel keuze is dat niet :grinning:   Maar omdat veel zenders ‘s nachts herhalingen uitzenden, heb ik de opnamefunctie van (destijds) de 5100c best veel gebruikt. Gewoon opnemen terwijl je licht te slapen. Is dus zeker een bruikbare functie!

Reputatie 7

Wanneer komen er meer merken 

Ik zou dit ook graag willen op mijn Philips tv 

Inmiddels al meer als een jaar oud bericht 

Ik wil de KPN Smart TV app graag proberen

Leuk dat je onze nieuwe app wil ontdekken. De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. Op dit moment moet je echter wel een smart-tv van Samsung (bouwjaar 2017 of nieuwer) hebben. Natuurlijk zorgen we ervoor dat er snel andere merken bijkomen!

Hoe snel?

Is er al een update bekend 

Reputatie 7

Is jouw Philips recent genoeg om de app, die er vast ook komt, te gaan gebruiken, @peter-keetfm ?

Ik het het eventjes (ca. 2 dagen) gebruikt. Hier een Samsung TV.

Ik heb door alle beperkingen toch lekker de ontvanger weer in gebruik. De TV app is een goede reserve/backup indien problemen met de ontvanger.

Je kunt op elke TV zonder ontvanger kijken. Met Chromecast. Van af tablet, smartphone, laptop (Google Chrome via tv.kpn.com). Laptop kan ook nog met HDMI op de TV aangesloten.

Reputatie 7

De Philips is ongeveer 2 jaar (intruductie) 

Via telefoon kan al op die tv geen cast nodig 

Ik wou de itv app graag testen 

Het bericht van 1 jaar terug 

Zorgen we snel voor andere merken 

Is niet echt snel 

Ik denk dat deze ontwikkeling op een laag pitje staat helaas 

Reputatie 7

Ik wou de itv app graag testen 

Hij is vrijwel gelijk aan de app die ik in de smartphone (Android) heb. Maar met minder mogelijkheden.
Voordeel is wel dat je de zenders met de cijfertoetsen van je TV-afst.bed. (dus de ab van mijn Samsung-TV zelf) kan kiezen.

Maar de app heeft dus nog minder dan de app in phone/tablet. Je bent héél snel uitgetest.

Hij heeft alleen het blokkenscherm met de zenders en een blokkenscherm met je opnamen. Verder gids voor inplannen opnamen. That's it. Moet nog veel aan gebeuren imo.

Reageer