Sticky

iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app

  • 2 april 2019
  • 992 reacties
  • 67607 keer bekeken


Toon eerste bericht

992 reacties

Badge

Wanneer komt deze geweldige KPN smart tv app eindelijk beschikbaar voor Sony Bravia smart TV’s. Duurt dat zo lang omdat dit Android televisies zijn ?. Echt ideaal lijkt me dit. 

Badge

Helaas valt mijn TV buiten de boot, ik kan het niet installeren, omdat deze TV in 2016 is gekocht:

SONY KD-49XD7004 (4K)

Belachelijk eigenlijk dat de KPN smart TV app nog steeds niet geschikt is voor Sony TV’s. Daar moet even gas op gegeven worden beste KPN

Reputatie 7
Badge +13

Op dit moment werkt de Smart TV app enkel nog op Samsung en LG televisies. Wanneer deze app beschikbaar komt voor andere televisies, kan ik helaas niet zeggen. Zodra de app voor meer merken beschikbaar komt, zal het worden vermeld op de website

Ik hoop vooral dat er, in navolging van T-mobile en Ziggo, ook een KPN APP komt voor de Apple TV. Om nou een nieuwe TV te kopen, alleen om er een KPN-app op te zetten gaat me een beetje te ver (en zonde van m’n huidige tv).

Sinds 3 dagen werkt de app niet meer bij opstarten. Komt direct bij KPN en inloggen ( abonnee nummer staat er al alleen nog pincode invullen) en vervolgens deze app werkt alleen maar met een netwerkkabel. Na telefonisch contact zeggen ze we weten het en er word aan gewerkt. Maar duurt wel erg lang want vorige keer 1 dag.

 

Weet iemand of er één oplossing komt?

Reputatie 7
Badge +22

Sinds 3 dagen werkt de app niet meer bij opstarten. Komt direct bij KPN en inloggen ( abonnee nummer staat er al alleen nog pincode invullen) en vervolgens deze app werkt alleen maar met een netwerkkabel. Na telefonisch contact zeggen ze we weten het en er word aan gewerkt. Maar duurt wel erg lang want vorige keer 1 dag.

 

Weet iemand of er één oplossing komt?

Voor mijn beeldvorming, de app op je Smart TV werkt wel via een netwerkkabel maar niet via WiFi? 

Nee de app werkt niet en daar hadden er sinds een paar dagen meer mensen problemen mee zei de dame aan de telefoon.

Ik ben ook van plan gewoon weer de ontvanger aan te sluiten en daar progamma's mee te kijken . 

Maar vanwege mijn gezondheid ( fysiek) even wachten dat mijn broer komt om de tv een stukje van de muur te halen( 55 inch) om de HDMI aan te sluiten.

 

Want er zijn met de app al meerdere problemen geweest. Het internet (Wifi) werkt prima want Netflix,  Spotify enz. enz. werkt normaal alleen de KPN app op mijn TV werkt niet meer. Is bekend.

 

Reputatie 7
Badge +14

Jammer dat de app helemaal niet meer werkt @Tijmen55 :slight_frown: Het aansluiten van de ontvanger zal er uiteraard voor gaan zorgen dat de problemen met het tv kijken voor jou weer voorbij zijn, maar jammer is het wel dat de app het laat afweten.

Ja Maja maar raar dat hij het altijd gedaan heeft en nu niet meer en veel mensen dat probleem hebben op een nieuwe  TV. En het zou toch moeten werken.  Maar wel bedankt voor je reactie.

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. De app vraagt om de pincode en geeft vervolgens aan dat ik alleen gebruik kan maken van de app via het KPN netwerk, bedraad of met Wi-Fi... heel erg jammer dat het nog niet is opgelost

Hoi Noud,

Inderdaad ik vind het ook heel vreemd dat zo'n grote provider dit nog niet heeft opgelost. Nu al de 5e dag. We zullen maar hopen dat het opgelost word. Ik heb precies hetzelfde als jij.

 

 

Reputatie 7

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. De app vraagt om de pincode en geeft vervolgens aan dat ik alleen gebruik kan maken van de app via het KPN netwerk, bedraad of met Wi-Fi... heel erg jammer dat het nog niet is opgelost

Is de televisie bij jou thuis aangesloten op het KPN netwerk?

Via Wi-Fi nu en alleen op de app. Vond het wel handig zonder kabels enontvanger. Maar ga nu als mijn broer komt( vanwege mijn ernstig  fysieke problemen) kan ik dat niet de tv een stukje van de muur haalt om mijn HDMI kabel erachter aan te sluiten. Om van het probleem af te zijn. Maar het blijft vreemd want ze zeggen zonder kabels en ontvanger TV kijken.  Nou niet dus.

Reputatie 7

Via Wi-Fi nu en alleen op de app. Vond het wel handig zonder kabels enontvanger. Maar ga nu als mijn broer komt( vanwege mijn ernstig  fysieke problemen) kan ik dat niet de tv een stukje van de muur haalt om mijn HDMI kabel erachter aan te sluiten. Om van het probleem af te zijn. Maar het blijft vreemd want ze zeggen zonder kabels en ontvanger TV kijken.  Nou niet dus.

Ik denk dat je daar heel verstandig aan doet, niet alleen omdat het niet werkt maar ook voor als het wel werkt immers het gebruiksgemak, de functionaliteit en de beeldkwaliteit zijn beduidend beter bij gebruik van een TV ontvanger. Ook zijn (lang) niet alle zenders via de app te bekijken. De app is leuk voor een tweede of derde televisie maar mijns inziens ongeschikt om te gebruiken op de primaire televisie in de wwoonkamer.

Ja daar ben ik ook wel achter alleen adverteer er dan niet mee. In de slaapkamer heb ik een oudere tv en een 2e ontvanger en daar geen problemen.

Bedankt voor je reacties

Reputatie 7

Ja daar ben ik ook wel achter alleen adverteer er dan niet mee.

Dat ben ik volkomen met je eens.

Reputatie 4
Badge +4

Na één heel jaar nog steeds waardeloos dat het niet op bijvoorbeeld een SONY Bravia, of andere merken geïnstalleerd kan worden.

Wat is dan de verdere waarde van deze app? 
 

NEXT! 

Reputatie 7

Wat is dan de verdere waarde van deze app? 

Ik ben daar helemaal niet rouwig om wetende dat ik toch wel een TV ontvanger zal blijven gebruiken omdat ik absoluut niet wil inboeten op

1) beeldkwaliteit.

2) functionaliteit.

3) gebruiksgemak.

Ben ik helemaal met je eens maar het blijft wel van een slechte service getuigen . 

Een fijne dag en groetjes

Reputatie 2

Hier een Samsung KS8000 van bouwjaar 2016 maar  de app staat voor mij helaas niet in de Tizen store. Is het zo moeilijk om die app wat breder inzetbaar te maken? 

Dat moet je aan KPN vragen weet niet of dat technisch mogelijk is.

Zelf heb ik weer de vertrouwde ontvanger aangesloten. Dus loop niet steeds tegen dat probleem aan.

 

Veel succes.

Reputatie 2

In december gaat mijn abonnement van start, ik zal het navragen.

Reputatie 7
Badge +15

@Ziener Je ziet de app niet in de store, dat komt omdat deze alleen te vinden is op de toestellen vanaf 2017. 

Na de transitie van Telfort naar KPN nu eindelijk de app kunnen installeren op mijn Samsung TV. Werkt allemaal prima echter de gebruikte framerate is blijkbaar 25fps ipv de 50fps die wordt gebruikt via het tv kastje van KPN. Vraag is of dit nog gaat veranderen. De framerate van 25 naar 50fps op de iTV app voor de Samsung TV. 

Reputatie 2

Ik vermoed van niet. Daar is ooit voor gekozen door de KPN. Maar de bitstream van KPN Glas is veel hoger. Of 4K nog beter, maar slechts 3 zenders op dit moment.  Heb je last van die lage framerate bij het bekijken van een uitzending? Bij voetbalwedstrijden, tennis ect. kan het een probleem zijn om de snelle ballen te volgen.

Reageer