De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

@Emmaa16 

Toen je dit bericht plaatste was er storing (of net geweest). Hierdoor was de werking van apps (TV, tablet, smartphone, laptop) verstoord (geweest).

Mogelijk dat je daardoor opnieuw moest inloggen.

Ik heb sinds deze week een nieuwe LG oled CX tv. Hiervoor had ik een QLED van samsung. Op de samsung werkte de app goed, echter op de LG niet. Het beeld staat om de paar minuten stil. Ik heb dit alleen bij de KPN app. Niet met netflix, youtube of npo app op de tv. Als ik vervolgens met mijn telefoon de kpn app start is hij daar wel vloeiend. Hoor meerdere LG gebruikers over dit probleem. Wordt hier al iets aan gedaan of zijn er tips om dit te verbeteren? Ik gebruik wifi op de tv en die is stabiel en goede verbinding. Aan de verbinding ligt het niet. 

Ik heb twee LG's (één OLED en één LCD, beiden 4k). Ik ervaar die problemen niet. Hoe heb je de tv aangesloten op de ExperiaBox, via Wi-Fi of via een kabel?

Via Wifi. Heb het alleen bij deze app. Niet bij de overige streaming apps. Stabiele wifi. Geen probleem daar.

Oke probleem opgelost maar waarom dit de oplossing was weet ik niet. Had een Apple Airport extreme als wifi router aan de experiabox. Dit heb ik al jaren, en werkte altijd goed bij de vorige tv. Echter bij de LG gaf hij dus problemen bij de KPN app en ook bij de NPO app kwam ik vanavond achter. Toen NPO hetzelfde vertoonde moest het wel aan mijn netwerk liggen. Vreemd dat videoland, netflix en youtube geen probleem hadden. Airport er tussenuit en nu werken beide apps goed. 

Reputatie 7
Badge +30

Kan aan de instellingen liggen, Techy. Ik ben niet specifiek bekend met de AirPort Extreme maar als deze geavanceerde instellingen heeft rondom dingen als DHCP, dan kan het zijn dat je daar wat in moet aanpassen zodat AirPort en Experia Box elkaar niet in de weg zitten. Wat dan weer voor verstoring kan zorgen bij bepaalde apps.

Afgelopen vrijdag nog in de tuin via een smart tv de 1e en 2e vrije trainingen van F1 zitten kijken. 
Willen nu de race kijken en de KPN app doet het ineens niet meer.

TV aan kabel gehangen, niks.

App verwijderd, opnieuw installeren lukt niet meer.

Hoe is dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @SmartHomw, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons algemene topic over de smart tv app. Je geeft aan dat opnieuw installeren niet lukt. Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding te zien, of doet ‘ie ander dingen niet die wel zouden moeten of andersom? 

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Maar daar hebben we geen smart tv voor genomen. Wil buiten onder de overkapping ook tv willen kijken. 
 

Hoi @SmartHomw, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons algemene topic over de smart tv app. Je geeft aan dat opnieuw installeren niet lukt. Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding te zien, of doet ‘ie ander dingen niet die wel zouden moeten of andersom? 

Hi, “installatie niet gelukt, probeer opnieuw” is de melding die we constant krijgen. 
 

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Maar daar hebben we geen smart tv voor genomen. Wil buiten onder de overkapping ook tv willen kijken. 
 

SamrtTV, ik vermoed met 4k? De beperkingen van de app (beeldkwaliteit, mogelijkheden) maken de app niet direct de eerste keuze om tv mee te kijken. De app kan inderdaad handig zijn op plaatsten waar de ontvanger niet kan komen. Anderzijds is kijken via Wi-Fi nou ook weer niet het summum van tv kijken. En als je op een willekeurige plek de tv direct aansluit op een ethernetkabel kun je daar net zo goed de ontvanger tussen zetten, met alle voordelen van dien. Ik heb 2 4k SmartTv's, allebei aangesloten op een ontvanger én op een kabel en allebei voorzien van de app. Maar de app gebruik ik alleen maar om eens wat uit te proberen en in het geval er een storing aan de ontvanger is en dat is bij mij gelukkig vrijwel nooit. 

Hoe is dit op te lossen.

Gewoon de KPN-ontvanger gebruiken.

Maar daar hebben we geen smart tv voor genomen. Wil buiten onder de overkapping ook tv willen kijken. 
 

SamrtTV, ik vermoed met 4k? De beperkingen van de app (beeldkwaliteit, mogelijkheden) maken de app niet direct de eerste keuze om tv mee te kijken. De app kan inderdaad handig zijn op plaatsten waar de ontvanger niet kan komen. Anderzijds is kijken via Wi-Fi nou ook weer niet het summum van tv kijken. En als je op een willekeurige plek de tv direct aansluit op een ethernetkabel kun je daar net zo goed de ontvanger tussen zetten, met alle voordelen van dien. Ik heb 2 4k SmartTv's, allebei aangesloten op een ontvanger én op een kabel en allebei voorzien van de app. Maar de app gebruik ik alleen maar om eens wat uit te proberen en in het geval er een storing aan de ontvanger is en dat is bij mij gelukkig vrijwel nooit. 

Hij heeft het 2 dagen ervoor nog gedaan, alleen de KPN app deed het niet. In inmiddels tv naar fabrieksinstellingen terug gezet, nu installeert hij helemaal niets meer. Kan met WFi niets te maken hebben, tv staat 2 meter van de Experia box vandaan.

tv staat 2 meter van de Experia box vandaan.

2 Meter met directe "zicht verbinding” of met een paar deuren/muren e.d. ertussen? Ik ken van dit forum voorbeelden van mensen die met b.v. een slimfoon naast een EB stonden en geen verbinding konden maken. Wi-Fi is nog wispelturiger dan het weer. Eigenlijk geldt voor Wi-Fi hetzelfde als voor de app: alleen gebruiken als het écht niet anders kan.

Hoi @SmartHomw, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons algemene topic over de smart tv app. Je geeft aan dat opnieuw installeren niet lukt. Wat gebeurt er precies, krijg je een foutmelding te zien, of doet ‘ie ander dingen niet die wel zouden moeten of andersom? 

Hi, “installatie niet gelukt, probeer opnieuw” is de melding die we constant krijgen. 
 

Inmiddels doet de tv incl. de KPN app het gewoon weer … raar maar waar 😉

Reputatie 7

Hey, SmartHomw! Heb je daarvoor nog iets gedaan? Of een automatische software update van de smart tv misschien? Afijn, het is goed dat het weer werkt! Dank voor je bericht :)  

Hey, SmartHomw! Heb je daarvoor nog iets gedaan? Of een automatische software update van de smart tv misschien? Afijn, het is goed dat het weer werkt! Dank voor je bericht :)  

Idd fijn dat het weer werkt. Niets bijzonders gedaan, poosje de stekker eruit en toen weer alles opnieuw geïnstalleerd. Jij ook bedankt voor het bericht, altijd fijn om te weten dat De KPN wel gewoon reageert ;-)

Gaan er nog meer TV's toegevoegd worden, en in het bijzonder TV's die op Android TV draaien?

En wanneer deze toegevoegd worden, komt er dan ook een algemene Android TV app?

 

Ik gebruikt zelf een Shield TV aan mijn Philips TV, en zou graag TV willen kijken zonder kastje (vooral omdat de TV sinds enige tijd wat nukkig doet bij het wisselen van een inputkanaal)

Is al bekend wanneer er een upgrade vd beeldkwaliteit vd app te verwachten is, zodat het beeld hetzelfde is als het hd wat uit het kpn kastje komt?

Persoonlijk denk ik niet dat dat snel zal gebeuren. Het gebruik van de ontvangers heeft een aantal voordelen en beeldkwaliteit is er daar één van. Daar zal KPN naar mijn bescheiden mening niet snel van afzien. Misschien als 4k de standaard is geworden dat de app dan HD wordt... 🤔😇

Reputatie 7

Misschien als 4k de standaard is geworden dat de app dan HD wordt...

De app is al HD maar ja, door compressie heb je HD en HD en het verschil is heel goed te zien.

Ik krijg de app niet gestart op mijn nieuwe LG tv (32LM6300PLA). De tv is thuis via WIFI verbonden. Ik heb de app nu al meerdere malen geïnstalleerd en verwijderd, maar ik krijg elke keer de melding “Geen toegang tot dienst” na het invullen van het abonnementsnummer en pincode.

 

Ik heb het ook al bekabeld geprobeerd, maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.

 

Wie kan mij helpen?

Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn Samsung tv. “Geen toegang tot dienst” na het invullen van het abonnementsnummer en pincode. Op mijn telefoon werkt het wel!

 

is er een storing?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Glenn en Tahsin, welkom hier. Heeft dit in het verleden wel goed gewerkt bij jullie? En is dit bij allebei sinds vanavond niet meer zo?

Ik ben een nieuwe klant bij KPN sinds 27 augustus. Heb het nog niet werkend gekregen.

Reageer