De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

deze app hebben wij ook nu op onze tv staan.
maar ook deze is vaak waardeloos.

 

terug kijken is soms ok, maar terugspoelen kan niet, want dan start het prgramma/film gewoon weer op 00:00.

En ook vaak vastlopers.
En deze app op een andere aansluiting kijken is al helemaal uit den boze. (KPN locked.)

Maar nu lees ik dat dit vaak ook door FEC errors kan komen.
dus we zijn benieuwd wanneer je als KPN klant weer normaal tv kan kijken…

 

 

Reputatie 7

Wow wat een hoeveelheid FEC errors.

Upstream zijn dat er maarliefst 494 per seconde en downstream ook 115 per seconde.

Ik denk dat het verstandig is dat er eens iemand van KPN naar jouw aansluiting gaat kijken.

Reputatie 7
Badge +17

@Lies53  ik heb de verbinding doorgemeten maar ik zie daarbij geen rare uitkomsten naast dat 2 keer het modem uit is gezet in het begin van de maand. Heb je hier zelf een reset of herstart gedaan?

@Lies53  ik heb de verbinding doorgemeten maar ik zie daarbij geen rare uitkomsten naast dat 2 keer het modem uit is gezet in het begin van de maand. Heb je hier zelf een reset of herstart gedaan?

Ja dat hebben wij gedaan omdat de tv stopt. Dit lost het enigzinds op.

Maar dat is het gebruikelijke uitzetten, 5/10sec wachten, dan weer aan.

Verder resetten wij niets.

Reputatie 7
Badge +19

@Lies53 Wat bedoel je precies met dat het enigszins oplost? Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset te geven (stap 2), en ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Beste KPN,

op onze Samsung Smart TV uit 2019 hebben we de app geïnstalleerd en dat heeft ongeveer een jaar gewerkt en we krijgen nu steeds vaker de melding tijdens tv kijken of Vanaf begin kijken : Sorry… er is iets mis gegaan. Kan de video niet laden… zeer ergerlijk als je net lekker aan t kijken bent… 

is hier een oplossing voor? WiFi is goed en alle andere apps op tv werken zonder problemen

 

Admin: quote startbericht verwijderd i.v.m. leesbaarheid

De tv is een Samsung 5 Series 32”

Reputatie 7
Badge +30

Ha @HiddoSchikker, welkom! Heb je de mogelijkheid om de Samsung bekabeld aan te sluiten? Dat adviseren we wel voor de beste werking van de app 🙂.

Reputatie 7

Ha @HiddoSchikker, welkom! Heb je de mogelijkheid om de Samsung bekabeld aan te sluiten? Dat adviseren we wel voor de beste werking van de app 🙂.

Met alle respect, maar als de app minder betrouwbaar zou zijn bij gebruik via wifi, dan hebben de ontwikkelaars zeker hun werk niet goed gedaan. Als ik een YouTube filmpje op mijn tablet kijk dan kan de wifi verbinding zelfs rustig 10 seconden verbroken zijn, daar zal ik niets van merken.

 

@HiddoSchikker, Ik zou wel willen weten hoe sterk het wifi netwerk is ter hoogte van de televisie.

Installer eens de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte bij jouw televisie. Hoeveel dBm meet je?

@Lies53 Wat bedoel je precies met dat het enigszins oplost? Ik raad je aan om de Experia Box een volledige reset te geven (stap 2), en ben benieuwd hoe het daarna gaat.

Beste Alexandra,

Dat hebben we geprobeerd, maar bovenstaande problemen blijven gebeuren.

namelijk het haperen, en freezen.

zelfs als ik de TV in de modem hang dmv de kabel blijft het probleem zich voordoen.


Nu heb ik gelezen dat er een ronde kabel van de ADSL punt naar de modem moet zijn, maar dit is een platte kabel. (er is een oude post op dit forum over deze gedeeltelijke oplossing)

Is het anders mogenlijk om een nieuwe kabelset te krijgen?
dan weten we zeker dat de bekabeling goed (zou moeten) zijn.

 

Reputatie 7
Badge +16

Ja hoor, dat is zeker mogelijk @Lies53. Ik heb een doosje met aansluitmaterialen voor je aangevraagd, hier zitten ook kabels in. Je ontvangt deze binnen 2 werkdagen per post.

Ja hoor, dat is zeker mogelijk @Lies53. Ik heb een doosje met aansluitmaterialen voor je aangevraagd, hier zitten ook kabels in. Je ontvangt deze binnen 2 werkdagen per post.

Oke dat is top.
zodra het binnen is gaan we de kabels verwisselen.

We houden jullie op de hoogte

Sommige zenders, starten niet op mijn ITV app op mijn LG TV. Ze blijven eeuwig laden maar er gebeurt niets. De TV een aantal keer opnieuw opstarten helpt soms, maar soms ook niet. 

 

De TV is een LG UN74

De KPN app is geupdated naar de laatste versie

Ik heb 2 LG's met de app. Een tijdje geleden deed de app bij mij ook zoiets. Ik heb 'm toen verwijderd en de tv een flinke poos spanningsloos gemaakt (stekker eruit). Toen weer aangezet en de app opnieuw geïnstalleerd; daarna geen problemen meer.

Overigens gebruik ik de app vrijwel niet, want de iTV-ontvanger heeft zoveel voordelen t.o.v. de app dat ik die verkies. Zo nu en dan test ik 'm nog wel eens, meer eigenlijk niet.

Reputatie 2

Iemand een idee hoe de app voor de smarttv als tv inputkanaal kan worden ingesteld? Op een LG welteverstaan. Dit werkt bij Canal digitaal wel in 1 x. 

Volgens mij hangt dat van het type LG af. M'n OLED heeft 't wel, m'n LCD niet meer (wel gehad - d8 ik - maar na een update verdwenen). Beiden dus LG en even oud. 

Reputatie 2

Volgens mij hangt dat van het type LG af. M'n OLED heeft 't wel, m'n LCD niet meer (wel gehad - d8 ik - maar na een update verdwenen). Beiden dus LG en even oud. 

Van alles geprobeerd, maar zonder succes. Helaas. Weet iemand van kpn hoe dit moet? Bij Canal digitaal werkte dit gelijk. De tv moet herkennen dat de smarttv app feitelijk een vervanging is voor Live tv. Maar dat gebeurt niet. 

Zoals ik al aangeef is het dus bij sommige modellen van LG niet (meer) mogelijk, helaas. Wel model heb je?

Reputatie 2

Volgens mij hangt dat van het type LG af. M'n OLED heeft 't wel, m'n LCD niet meer (wel gehad - d8 ik - maar na een update verdwenen). Beiden dus LG en even oud. 

Van alles geprobeerd, maar zonder succes. Helaas. Weet iemand van kpn hoe dit moet? Bij Canal digitaal werkte dit gelijk. De tv moet herkennen dat de smarttv app feitelijk een vervanging is voor Live tv. Maar dat gebeurt niet. 

Ik heb de Oled55cx6la. Model uit 2020 en paar maanden oud. 

Tja, ik heb de OLED55C8PLA waarop 't wel en de 43UK6400PLF waarop 't niet werkt. Zie ook mijn opmerking van 3 dagen geleden.

Reputatie 2

Tja, ik heb de OLED55C8PLA waarop 't wel en de 43UK6400PLF waarop 't niet werkt. Zie ook mijn opmerking van 3 dagen geleden.

Het is dus een kwestie van geluk hebben. Wordt software hier zo ontwikkeld? 

Dat denk ik niet, maar het zal wel te maken hebben met specifieke eigenschappen van de verschillende LG-modellen.

Reputatie 2

Dat denk ik niet, maar het zal wel te maken hebben met specifieke eigenschappen van de verschillende LG-modellen.

Misschien verschillen in webos. 

Misschien verschillen in webos. 

Die zijn er sowieso. 

Goedemorgen, werkt deze KPN iPTV app met dezelfde iPTV Tunnel als de decoders(ontvanger kastjes) of via het normale Internet zoals de app op een telefoon of tablet ?

Reageer