De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7
Goeie ontwikkeling dit.

Hoop wel dat de Android TV versie snel volgt, want hoe ik het op het moment heb opgezet is nou niet bepaald mooi te noemen.


Hoe heb je het nu dan opgezet?
Reputatie 4
Badge +1
Via een geïnstalleerde browser app (met ondersteuning voor een bestuurbare cursor) op mijn Nvidia Shield.

De iTV app voor Smartphone werd me op een gegeven moment gewoon te irritant om te gebruiken met alleen maar mijn afstandsbediening.
Heb een LG en een aantal weken van de App gebruik gemaakt, prima tool, precies wat het beloofd, via WiFi en geen kabels. Alleen nu vraagt de app om een 8 cijferige inlogcode. Dr helpdesk kon nimmer niet helpen, is nog in een pilot status. Maar wat heb je aan een pilot zijn gebruikers?

kan iemand een tijdelijke code verschaffen?
Reputatie 7
Badge +16
Tof dat er een nieuwe app is. Op termijn kan dit de ontvangers vervangen. Echter vraag ik me af hoelang het model uit 2017 (UE43MU6100) onder support blijft, want daar vrees ik wel voor op termijn.

Vandaag even getest en het ziet er goed uit, ook de styling van de app voelt naar mijn idee ''stoerder en volwassener'' aan dan de blauwe interface vd ontvanger.

Zoals @Dennis Schreve terecht aangeeft zijn niet alle zenders die je via de app kan zien beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +22
Tof dat er een nieuwe app is. Op termijn kan dit de ontvangers vervangen. Echter vraag ik me af hoelang het model uit 2017 (UE43MU6100) onder support blijft, want daar vrees ik wel voor op termijn.

Vandaag even getest en het ziet er goed uit, ook de styling van de app voelt naar mijn idee ''stoerder en volwassener'' aan dan de blauwe interface vd ontvanger.Zoals @Dennis Schreve terecht aangeeft zijn niet alle zenders die je via de app kan zien beschikbaar.


Gelukkig ben ik nu niet de enigste met dit probleem! 😊
Reputatie 7
Badge +25
Heb een LG en een aantal weken van de App gebruik gemaakt, prima tool, precies wat het beloofd, via WiFi en geen kabels. Alleen nu vraagt de app om een 8 cijferige inlogcode. Dr helpdesk kon nimmer niet helpen, is nog in een pilot status. Maar wat heb je aan een pilot zijn gebruikers?

kan iemand een tijdelijke code verschaffen?


De app op LG devices is op dit moment alleen voor KPN interne test doeleinden beschikbaar. Dus helaas geen tijdelijke code.
Reputatie 7
Via een geïnstalleerde browser app (met ondersteuning voor een bestuurbare cursor) op mijn Nvidia Shield.

Dat is inderdaad niet echt mooi te noemen. 😐
Reputatie 7
@Allart, @Paul_,



Klopt het dat de smart TV app dezelfde streams gebruikt als de iTV app voor Android en IOS?
Reputatie 4
Badge +1


Via een geïnstalleerde browser app (met ondersteuning voor een bestuurbare cursor) op mijn Nvidia Shield.Dat is inderdaad niet echt mooi te noemen. 😐


Maar het werkt wel verrassend goed (behalve de tv gids dan).
Reputatie 7
Badge +25
@Allart, @Paul_,



Klopt het dat de smart TV app dezelfde streams gebruikt als de iTV app voor Android en IOS?


Ja en nee. Zelfde bron, maar per device type zit er net wat verschil in waardoor er bijv. hogere bandbreedteprofielen beschikbaar zijn voor de smart TV dan voor bijv. iOS.
Reputatie 7
@Allart, @Paul_,



Klopt het dat de smart TV app dezelfde streams gebruikt als de iTV app voor Android en IOS?
Ja en nee. Zelfde bron, maar per device type zit er net wat verschil in waardoor er bijv. hogere bandbreedteprofielen beschikbaar zijn voor de smart TV dan voor bijv. iOS.


Dus vergelijkbaar met de stream bij het casten via een Chromecast of Android TV?
Reputatie 7
Badge +25




@Allart, @Paul_,



Klopt het dat de smart TV app dezelfde streams gebruikt als de iTV app voor Android en IOS?
Ja en nee. Zelfde bron, maar per device type zit er net wat verschil in waardoor er bijv. hogere bandbreedteprofielen beschikbaar zijn voor de smart TV dan voor bijv. iOS.
Dus vergelijkbaar met de stream bij het casten via een Chromecast of Android TV?


Correct en tevens juist.
Reputatie 1
De nieuwe smart tv app ziet er goed uit.

Klopt het dat je niet het aantal zelfde kanalen hebt als op de box?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic





Iinmiddels zijn alle kanalen er. Had even tijd nodig. Werkt goed.😀
Reputatie 7
Badge +22


De nieuwe smart tv app ziet er goed uit.

Klopt het dat je niet het aantal zelfde kanalen hebt als op de box?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic



Iinmiddels zijn alle kanalen er. Had even tijd nodig. Werkt goed.😀


Toppie!!! 😍
Reputatie 7
Badge +22


De nieuwe smart tv app ziet er goed uit.

Klopt het dat je niet het aantal zelfde kanalen hebt als op de box?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic



Iinmiddels zijn alle kanalen er. Had even tijd nodig. Werkt goed.😀


Effe een correctie, 100% NL en TV 538 doen het niet. Krijg foutcode: 500-REF-403 kan de video niet laden.
Reputatie 2
Badge
Hele mooie ontwikkeling, had het me in een paar oude draadjes al een paar keer afgevraagd omdat het zo logisch leek. Ik besteed met m'n nieuwe SmartTV veel meer tijd in het TV hoofdmenu met een aantal apps (Netflix, YouTube, NOS nieuws, NLZiet), dat het schakelen naar het KPN kastje een fallback aan het worden is. Ook omdat het je erdoor minder met afstandsbedieningen hoeft te switchen..

Ben zeer benieuwd. Kwaliteit van de streams is erg belangrijk. HD, mogelijk 4K en 5.1 geluid. Mag gerust van meer dan 100 zenders terug naar 20 ofzo, geen probleem.

Opnemen, afspelen, terugkijken en de gids met m'n TV afstandsbediening zonder compromis? Zeer goede reden om nog "Interactive TV" abonnee van KPN te blijven!
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb begin gemist effe gebruikt, en hij zoekt het begin van de programma die ik wil kijken zelf op. 5 minuten voor het programma lijkt wel verleden tijd. 😊
Reputatie 7
@Allart, @Paul_,



Klopt het dat de smart TV app dezelfde streams gebruikt als de iTV app voor Android en IOS?
Ja en nee. Zelfde bron, maar per device type zit er net wat verschil in waardoor er bijv. hogere bandbreedteprofielen beschikbaar zijn voor de smart TV dan voor bijv. iOS.
Dus vergelijkbaar met de stream bij het casten via een Chromecast of Android TV?
Correct en tevens juist.


Dat betekent dat de beeldkwaliteit van de smart TV app dus een stuk(je) minder is dan via de TV ontvanger. Wat mij betreft volstrekt logisch gezien het verdienmodel van KPN, maar voor de abonnee toch wel iets om rekening mee te houden.
Reputatie 7
Badge +10


Heb een LG en een aantal weken van de App gebruik gemaakt, prima tool, precies wat het beloofd, via WiFi en geen kabels. Alleen nu vraagt de app om een 8 cijferige inlogcode. Dr helpdesk kon nimmer niet helpen, is nog in een pilot status. Maar wat heb je aan een pilot zijn gebruikers?

kan iemand een tijdelijke code verschaffen?
De app op LG devices is op dit moment alleen voor KPN interne test doeleinden beschikbaar. Dus helaas geen tijdelijke code.




Grappig genoeg werkte die app op LG WebOS de afgelopen weken prima. Ik denk dat de ITV Squad vergeten was deze achter een testmuur te hangen. Want tot eergisteren kon ik daarop gewoon inloggen met mijn abo-nummer en pincode. Pas sinds eergisteren zit er een testmuur op.
Reputatie 5
Badge +5
Weet iemand misschien hoe je de ondertitels kan aanzetten of is dat nog niet beschikbaar?
Hallo.

komt er ook een App voor de Apple tv/4K.

Voor heel veel televisies zoals die van Philips, is er geen App!
Ik zie niet al me opnames kan dit kloppen zo er maar 5 maar heb er wel 40 ofzo
Reputatie 5
Badge +5
@fibrenl ik heb het idee dat de opname die je het glas HD hebt gemaakt niet ziet. Ik mis er ook.
Reputatie 7
Aangezien de smart TV app zo ongeveer hetzelfde is als de app voor Android en iOS kan je er, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, vanuit gaan dat ook de smart TV app nog niet overweg kan met HD-"Glas" zenders. Ook zoiets waar ik al zeer zeer lang aandacht voor vraag, maar wat nog altijd niet gerealiseerd is.

Ik hoop dat KPN door deze ontwikkelingen eindelijk gaat inzien dat HD-"Glas" zo snel mogelijk ondersteund moet gaan worden.
Ahh oké nou ze maken het zich zelf wel makkelijk he met Al die verschillende kwaliteit zenders pffff hoop dat ze dat gewoon toe gaan voegen.

Reageer