De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties



Dat kijken over de grens is ook bedoelt voor tijdelijke doeleinden niet voor iemand die daar een halfjaar woont bijvoorbeeld.Maar de wetgeving daaromtrent rept zich daar anders niet over.


De Geoblokkade of eigenlijk de opheffing hiervan is meer van toepassing dat je in Spanje het Nederlandse aanbod van bijvoorbeeld Netflix kan zien met Nederlandse ondertiteling niet zoals voorheen alleen het aanbod van dat land.



Wat in het geval als de app van KPN meespeelt waar het in dit topic overgaat dat dit een 'gratis' dienst is en daar gelden deze regels niet voor. Het gaat om betaalde online diensten. Dus moet eerst worden vastgesteld is deze mogelijkheid wel of niet een 'betaalde' service. Wat ook weer mee zal spelen de aanbieders van de content dus de diverse mediagroepen RTL en dergelijke die hebben daar ongetwijfeld ook een stem in.



Vrij vertaald zoals ik de huidige regels begrijp wordt je betalende klant van NPO start dan moet je het content in europa kunnen zien. Ben je geen betalende klant dan is het aan de NPO om ons wel of geen toegang te geven.



Ter aanvulling aangaande de uitspraak over tijdelijk verblijf dat baseerde ik op dit artikel het is mij dus onbekend dat dit nu ook zou gelden voor permanent verblijf over de grens.
Reputatie 7
De KPN iTV app wordt als "gratis" extentie van het KPN TV abonnement geleverd en daarmee is het, juridisch gezien, integraal onderdeel van het betaalde KPN TV abonnement.
Reputatie 4
Badge


Ga nou niet net doen alsof Google 5 jaar na release nog met updates komt.

Maargoed, we dwalen af....
Jazeker komt Google 5 jaar na release nog met updates voor Android.

Het zijn alleen de hardware leveranciers (Samsung, Huawei, ...) die die updates niet aanbieden op oudere toestellen.


Google ondersteunt dit NIET. Ga nou geen beveiligingst updates verwarren met system updates.



en kom nou eens met een goede reden waarom wel voor dit merk en niet voor een ander merk een app komt.
Reputatie 7
Google ondersteunt dit NIET. Ga nou geen beveiligingst updates verwarren met system updates.

Wow, heb jij onder een steen geleefd de afgelopen jaren?
Reputatie 3
Als ik App.hoor denk ik aan... Android, fragmentatie, continuïteit enz... Handig leuk als je juist de geschikte TV hebt, maar ook iets om je flink zorgen over te maken. Hoe lang heeft het niet geduurd dat de IPTV App zonder problemen kon functioneren en wat gebeurt er bij een nieuwe release of update van het onderliggende OS..Als ik zonder ontvanger TV wil kijken kan dat op mijn TV via de Chromecast. Daar heb ik nu net wat meer vertrouwen in dat de leverancier van mijn TV waarvan zonder opgave van redenen al heel veel Apps verdwenen zijn.

Op mijn smart tv gaat het niet werken en zou het al kunnen dat zou de Chromecast veel sneller werken.
Sinds vorig jaar heb ik internet via X4All, uit de berichtgeving heb ik begrepen dat deze verder gaat onder de vleugels van KPN. Nu kreeg ik een bericht van KPN dat het mogelijk is om via een app TV te kijken zonder aangesloten te zijn via een kastje. Hierdoor zouden de kabels weg kunnen. Maar om deze app te downloaden op mijn TV heb ik een abonnementsnummer en PIN code nodig. Mijn vraag is kan ik als X4All gebruiker ook toegang krijgen tot deze TV-app van KPN want X4all is toch ook van KPN?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic



Net als mij Telfort klant nog niet.



*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic



Eens rond gehangen op het forum, en wat blijkt, heel veel klanten hebben een Samsung tv.

Dus de reden om een itv app uit te brengen is wel duidelijk.

Maar aangezien ik geen Fan ben van Samsung, en er meer een Philips tv hebben , waarom dan niet Philips app ,!



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +25
Eens rond gehangen op het forum, en wat blijkt, heel veel klanten hebben een Samsung tv.

Dus de reden om een itv app uit te brengen is wel duidelijk.

Maar aangezien ik geen Fan ben van Samsung, en er meer een Philips tv hebben , waarom dan niet Philips app ,!


Wat niet is, kan wellicht nog komen... Even afwachten dus.
dat snap ik ook niet net een nieuwe Philips aangeschaft

en er draait ook nog eens Android op

ik vind het dan ook een slechte beurt dat niet gelijk alle merken werken

waarom Samsung 2e plek LG waarom niet Sony Philips enz.
Zonder kastje tv kijken is wel mooi, maar hoe zit het met radio luisteren?
Reputatie 7
@Jan-D Kijk eens in dit Topic voor alternatieve mogelijkheden!



Edit: had de verkeerde gelinkt 😶
Hallo @JeroenB22 ,

bedankt voor de tip, als het tegen die tijd zover is ga ik me daar eens in verdiepen.
Reputatie 7
dat snap ik ook niet net een nieuwe Philips aangeschaft

en er draait ook nog eens Android op

ik vind het dan ook een slechte beurt dat niet gelijk alle merken werken

waarom Samsung 2e plek LG waarom niet Sony Philips enz.


De Nederlandse televisie markt wordt volledig gedomineerd door LG en Samsung, op enige afstand gevolgd door Sony en Philips.

Ik kan daarom ook goed begrijpen waarom de app voor Sony en Philips later het levenslicht zal zien.

Overigens heb ik niet al te hoge verwachtingen van de geboden beeldkwaliteit via die apps in vergelijking tot de TV ontvangers. Leuk voor een minder vaak gebruikte televisies in de keuken, slaapkamer of speelkamer, maar voor de huiskamer ... ik denk het niet.
ja dat de toekomst tvs met ingebouwde itv ontvangers

dit zal wel een keer komen in de toekomst dat je er ook alle itv providers mee kunt ontvangen i.p.v. een app dit zal dan wel op een andere manier gaan als een ci module

maar lijkt mij wel de toekomst zonder losse ontvangers

maar dat zou nog wel een hele tijd duren

een app is dan een klein stapje vooruit en inderdaad nu voor tvs waar je weinig op kijkt is een appie prima te gebruiken
Reputatie 7
i.p.v. een app dit zal dan wel op een andere manier gaan als een ci module

Juist niet, het zal juist via een app gaan en niet via hardware zoals een ci module.

Het kan ook prima met een app, kijk maar eens naar Netflix 4K op je smart-TV.
Reputatie 3


dat snap ik ook niet net een nieuwe Philips aangeschaft

en er draait ook nog eens Android op

ik vind het dan ook een slechte beurt dat niet gelijk alle merken werken

waarom Samsung 2e plek LG waarom niet Sony Philips enz.
De Nederlandse televisie markt wordt volledig gedomineerd door LG en Samsung, op enige afstand gevolgd door Sony en Philips.

Ik kan daarom ook goed begrijpen waarom de app voor Sony en Philips later het levenslicht zal zien.

Overigens heb ik niet al te hoge verwachtingen van de geboden beeldkwaliteit via die apps in vergelijking tot de TV ontvangers. Leuk voor een minder vaak gebruikte televisies in de keuken, slaapkamer of speelkamer, maar voor de huiskamer ... ik denk het niet.




De netflix app levert gewoon 4K Beeldkwaliteit dus qua beeld zou t juist beter moeten zijn dan de huidige decoder.
Reputatie 7
De netflix app levert gewoon 4K Beeldkwaliteit dus qua beeld zou t juist beter moeten zijn dan de huidige decoder.

Precies, de Netflix app wel, dus het kan best met een app zoals ik in mijn vorige bericht ook al aangaf. Ik bedoelde met "die apps" de KPN smart-TV apps op de verschillende platforms. De beeldkwaliteit van de iTV app via een Chromecast haalt het niet bij de beeldkwaliteit via een ITV ontvanger en KPN heeft bevestigd dat gebruikte TV streams via de smart-TV app vergelijkbaar zullen zijn met die via een Chromecast.
hallo,



komt de nieuwe smart tv app ook nog voor oudere modellen ipv alleen vanaf 2017. of heb je gewoon pech als je een oudere tv hebt.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +22
Ik heb eens een avondje met de app tv gekeken, en een opname gekeken. Toen er reclame kwam kun je alleen maar vooruit of terugspoelen, wat me opvalt is dat het beeld niet mee voor of achteruit gaat. Het beeld blijft dus gewoon stil staan, ik moet als kijker opletten op de tijd hoever ik ben. Verder zou het fijn zijn dat je als je 7 minuten vooruit of achteruit wilt en dit met de afstandsbediening ook kan intypen: 7 0 0.



Verder valt me op als ik de opname begin dat ie automatisch naar het begin van het opgenomen programma gaat, dat zou ik ook graag zien bij de tv ontvangers. Want bij de tv ontvanger moet je 5 minuten vooruit spoelen om het programma te laten starten. Dit vind ik een vernuft stukje techniek wat ik graag zie bij de volgende firmwareupdate van de tv ontvangers. Verder moet ik zeggen dat de resolutie best goed is. Het is best scherp, maar ik zou ook graag zien dat je de beeldresolutie kunt wijzigen. Dit kan namelijk wel in de app van de mobiele apparaten, je kunt dan kiezen voor:



Laag - Middel - Hoog



Ik heb het gevoel dat nu de resolutie automatisch in de app op middel is geprogrammeerd. Ik hoop dat ik zo wat heb kunnen bijdragen aan deze feedback, ik hoor het nog wel wat jullie ervan vinden. 👍🏼😉
@Dennis Schreve je bedoelt dat een opname gepland of gekeken via deze app een uitzending vanaf de start van dat programma opneemt/weergeeft en niet begint bij het eind van de voorgaande uitzending en de tussenliggende reclame? Zoals je bij terugkijken via de gids vaak ziet.


De netflix app levert gewoon 4K Beeldkwaliteit dus qua beeld zou t juist beter moeten zijn dan de huidige decoder.Precies, de Netflix app wel, dus het kan best met een app zoals ik in mijn vorige bericht ook al aangaf. Ik bedoelde met "die apps" de KPN smart-TV apps op de verschillende platforms. De beeldkwaliteit van de iTV app via een Chromecast haalt het niet bij de beeldkwaliteit via een ITV ontvanger en KPN heeft bevestigd dat gebruikte TV streams via de smart-TV app vergelijkbaar zullen zijn met die via een Chromecast.


Dat ligt dus aan KPN en wat deze bij het tv platform bestelt niet aan de gebruikte apparaten waarop we kijken. Via een chromecast heb je nog eens een tussenliggende schakel al dan niet draadloos waar je bij een app op de tv geen last van hebt.



Voordeel van de TV ontvangers is wel je hebt geen superdeluxe tv nodig. Een high end monitor met een goed beeldpaneel is al prima.
Reputatie 7
Het is best scherp, maar ik zou ook graag zien dat je de beeldresolutie kunt wijzigen. Dit kan namelijk wel in de app van de mobiele apparaten, je kunt dan kiezen voor: Laag - Middel - Hoog

Maar dat is gedaan om de bandbreedte te kunnen minimaliseren om zo het "verbranden" van een 4G bundel te kunnen beperken en om de app te kunnen gebruiken bij minder krachtige wifi verbindingen zoals bijvoorbeeld op een camping.



Voor je televisie thuis moet die instelling natuurlijk altijd zo hoog meogelijk zijn en ik neem eigenlijk aan dat dat nu ook al het geval is.
Reputatie 7
Badge +22
@Dennis Schreve je bedoelt dat een opname gepland of gekeken via deze app een uitzending vanaf de start van dat programma opneemt/weergeeft en niet begint bij het eind van de voorgaande uitzending en de tussenliggende reclame? Zoals je bij terugkijken via de gids vaak ziet.

Ik heb de opname gekeken, maar als je op de TV ontvanger kijkt dan moet je hem eerst 5 min. naar voren spoelen voordat je eigen programma begint. Bij de app begint ie gelijk, dan springt ie vanzelf vooruit, en begint ie met je opgenomen programma. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ha @halloo123, welkom! Vooralsnog niet, maar misschien later wel!



@ Dennis dank voor de feedback!

Reageer