De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Na pauzeren en als ik iets heb opgenomen wil ik graag de reclame boodschappen doorspoelen, waarom kan dat niet ??

Omdat KPN dit moet blokkeren van de commerciële zenders. Anders mogen de programma's niet terug gekeken worden. 🙂
Reputatie 2
Badge
Waarom is dat dan niet bij de interactieve tv-ontvanger ?
@Jooa48

🔸Als je gebruik maakt van het opnemenpakket en dus "mijn opnames" in het menu hebt staan, dan kun je daarin gewoon de reclame overslaan. Dan kan met doorspoelen of met bv. 8 0 0 intypen en dan op de doorspoeltoets drukken. Dan sla je in één keer 8 minuten over.

(vb. 7 3 0 = 7 min. 30 sec.)



Als je opnamen doorspoelt in de KPN ITV app voor Samsung dan loopt het beeld niet. Maar de opname wordt wel degelijk doorgespoeld.



Kijk je via de gids met de groene knop dan kan het met veel zenders niet.
Reputatie 2
Badge
Dag Peter, het gaat hier over da app van KPN hoor.
Ja. zie mijn aanvulling.



En KPN geeft volgens mij duidelijk aan dat de app nog in ontwikkelfase is, en dus de ontvanger nog niet volledig kan vervangen, maar is vrijgegeven juist voor tips.
Reputatie 2
Badge
Heb jij in de reclamefilmpjes van KPN iets gezien of gehoord over ontwikkelingsfase ?

Ik niet !!!
Dat is wel op 't forum vermeld. Ga echter geen tig topics/pagina's doorspitten.

Je denkt toch niet dat KPN de huurontvanger (€ 5 p/m) uit de markt gaat prijzen. Die zal m.i. altijd meer kunnen dan een app.



Net als met de CI module bij Ziggo. Ook dan heb je minder mogelijkheden dan met een mediabox (de XL of de nieuwe Next).
Reputatie 7
Heb jij in de reclamefilmpjes van KPN iets gezien of gehoord over ontwikkelingsfase ?

Ik niet !!!


Welke reclamefilmpjes gaan dan over de smart-TV app?
Reputatie 3
Badge +2
Deze filmpje op youtube, maar staat wel verborgen.

TV kijken zonder kastje?
Reputatie 7
Die commercial dateert ook alweer ten tijde van de introductie van de Tv App alsmede dit topic,...

Dan lijkt mij de informatievoorziening hier op het forum in diverse reacties wel iets recenter,...



Het is een App, hoe druk kun je je hier om maken? Als er dan mensen zijn, die direct een nieuwe tv kopen speciaal voor een Tv App, dan snap ik dat op dit moment niet, wat is hier de toegevoegde waarde van in 2019? Zie eerder dat dit rond 2030 biostabiel staat. Maar dan kun je óók verwachten dat nog niet alles werkt zoals het hoort,... Zelfs NLziet is bagger, dan hou ik mijn pet van KPN hoger op. Alleen kost het veel tijd en geld voor de appontwikkelaars, iets wat niet altijd gebudgetteerd is. Al zou er in het beleidsstrategie wel één en ander beter kunnen bij KPN.
Reputatie 7
Badge +22
Deze filmpje op youtube, maar staat wel verborgen.TV kijken zonder kastje?

Verborgen? Ik kan hem gewoon afspelen:



😁😉
Reputatie 7
Badge +22
Die commercial dateert ook alweer ten tijde van de introductie van de Tv App alsmede dit topic,...

Dan lijkt mij de informatievoorziening hier op het forum in diverse reacties wel iets recenter,...



Het is een App, hoe druk kun je je hier om maken? Als er dan mensen zijn, die direct een nieuwe tv kopen speciaal voor een Tv App, dan snap ik dat op dit moment niet, wat is hier de toegevoegde waarde van in 2019? Zie eerder dat dit rond 2030 biostabiel staat. Maar dan kun je óók verwachten dat nog niet alles werkt zoals het hoort,... Zelfs NLziet is bagger, dan hou ik mijn pet van KPN hoger op. Alleen kost het veel tijd en geld voor de appontwikkelaars, iets wat niet altijd gebudgetteerd is. Al zou er in het beleidsstrategie wel één en ander beter kunnen bij KPN.


Ik ben blij dat ik een tv ontvanger heb, hoe lang gaat de app mee? Ook 2 jaar? Net zo als de meeste apps! Nee leuk allemaal, maar ik ben niet van plan om de zoveel jaar een nieuwe tv te kopen. Ik heb binnen 3 jaar tijd 2 tv’s gekocht. Verlopig wel effe goed zo.



En ik heb een 4K abonnement, en deze app kan niet gekoppeld worden aan mijn abonnement. Want de 4K zenders zijn hier niet op te kijken. Ook al heb ik me KPN ID ingevuld om in te loggen. 🤔
De cruciale fout in dat clipje in mijn ogen is de uitspraak "zoals je gewend bent" voor diverse gebruikers zal dat nog niet opgaan. Het niet kunnen zien van de opnames gemaakt van de 661 serie HD glas kanalen het zover ik weet nog niet kunnen zien van de regionale omroepen of kan dit laatste al wel? Ik mis de disclaimer alleen voor Samsung tv's vanaf 2017 daarvoor zul je dus de web pagina moeten bezoeken.



Dat de app nog nieuw is en niet uit ontwikkeld doet niks aan de verwachting af, de andere app is en wordt ook nog steeds verder ontwikkeld net zo goed dat de software op de tv ontvanger wordt verbeterd hoewel dat soms visuele puntjes zijn een tekst of naampje wijzigen.



Of deze app langer dan 2 jaar mee gaat die bal ligt bij de vraag wie zet deze app in de markt Samsung of KPN gezien het filmpje duidelijk van KPN komt weet ik voor mij zelf het antwoord wel.



De app voor Telfoons en Tablets hoelang is die meegegaan voor de laatste wijziging. Nu de minimun eis naar Android 5 gaat hebben een deel van de klanten net een jaar profijt gehad van die vernieuwde app en zullen nu moeten investeren of zeggen dan maar niet.





Ps de Netflix app werkt nog steeds prima ook op de tv die nu als extra staat waar ik vanaf het begin in Nederland op keek dat is veel meer dan 2 jaar.
*volledige topic



Veel bombarie over iets wat maar door een beperkt aantal abonnee’s te gebruiken is en gezien de vele reacties nog lang niet feilloos werkt. Had het dan gewoon als pilot geïntroduceerd!



*Admin: quote aangepast i.v.m. overzicht
Excuses als dit al eens gemeld is (maar 13+ pagina's doorlezen is heel veel!)



Ik heb een Samsung UE55NU7440, gekocht in 2019, maar verschijningsjaar 2018. Dus het zou moeten werken. Echter:



Opstarten

Als ik de app opstart heb ik eens in de vier keer ongeveer dat de app niet wil 'doorstarten'. Hij blijft hangen in een zwart scherm of bij het KPN logo. De TV helemaal uitzetten (stroom er af) wil dan soms helpen, maar soms ook niet.



Naar zender gaan

Soms werkt het allemaal al goed, maar wanneer ik van zender wissel blijft het groene laadsymbool eindeloos draaien. Of ik krijg een foutmelding dat de zender niet beschikbaar is met een 403 foutcode (niet op de website te vinden). Dit gebeurt bij allerlei verschillende zenders, ook NL1,2,3.



Setup

Ik heb de modem op 50 centimeter afstand staan van de TV. Ik verbind via wifi en heb met andere apps dit soort problemen niet. Er is (soms) een laptop of smartphone verbonden met het wifi netwerk, verder niets.



Geprobeerd


Hebben jullie een oplossing of kunnen jullie checken wat ik nog meer voor informatie kan bieden zodat jullie dit in een volgende update mee kunnen nemen?



Dank!
Ik had al een bericht langs zien komen dat de app beschikbaar is voor een Samsung smart TV. Wanneer is de app beschikbaar voor een Philips Smart TV?
Reputatie 7
Badge +30
Beetje laat, maar dank voor de feedback, @MichielVr! Ik heb geen verdere tips voor je op dit moment, maar de feedback nemen we zeker mee :)



@AdvdS, ik heb je bericht samengevoegd met het verzameltopic over de smart tv app. Op dit moment is nog niet bekend wanneer deze beschikbaar zal komen voor meer merken of types. Updates hierover plaatsen we in dit topic.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @MichielVr

Zie je geen mogelijkheid om je TV via UTP aan te sluiten.

Wifi is niet altijd betrouwbaar.

Ik gebruik de app niet zo vaak, maar als ik hem gebruik ondervind ik er geen problemen mee via mijn vaste aansluiting.
@huistijger ik merk inderdaad dat het slecht werkt als ik nog andere dingen op het internet doe. Dus dat zou de situatie kunnen verbeteren, maar gaat een beetje in tegen de titel van het topic: iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app.



Daarbij is de modem van KPN, dus je zou denken dat het wifisignaal dat ze maken sterk genoeg zou moeten zijn om hun producten goed te kunnen gebruiken. 😃
Reputatie 7
Badge +16
@MichielVr Was je melding iets in de trand van 403 Forbidden? Dat lijkt mij namelijk een access denied.



Zo ja... Dan kan dit 2 dingen betekenen.

1: Je hebt een vuurmuur op je netwerk zitten die het blokkeert.

2: Aan de kant van KPN zit er een vuurmuur/server die het blokkeert.



Kan je de melding posten, dat maakt het wat makkelijker voor een diagnose 🙂


Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk als de iTV app


Gaat het zenderaanbod nog wel uitgebreid worden in de smart tv app? Ik begrijp dat in de app op je telefoon/tablet je te maken hebt met rechten van zenders omdat je deze ook meeneemt onderweg, maar mijn tv staat gewoon thuis met de Wi-Fi. Het zou fijn zijn als je daar ook via de app de extra betaalde zenderpakketten kunt bekijken.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Suusepluus goede vraag! Voorlopig nog niet. Het is echt een aanvulling op en geen vervanger van de tv-ontvanger.
Njam en Dreamworks de net toegevoegde zijn zichtbaar in de app.

Het pluspakket content is ook zichtbaar via de app.



Met alle respect zo komt het wel een beetje over bedoeld als vervanger.



Uit het start topic.



Met de KPN Smart TV app kijk je op je smart-tv direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen draden meer door de kamer hebt lopen of apparatuur moet plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de app van KPN en je kan televisie kijken. Makkelijk toch?! Ben je benieuwd naar de nieuwe KPN Smart TV app, lees dan ons blog op KPN Beleef.



Als Telfort klant kunnen/mogen wij deze app nog niet gebruiken echter 1 van onze Favorieten TV Gelderland de vierdaagse zouden we thuis via deze app niet kunnen zien. Voor de regionalen is toch echt een ontvanger nodig.
Ha @Suusepluus goede vraag! Voorlopig nog niet. Het is echt een aanvulling op en geen vervanger van de tv-ontvanger.

Dat is jammer, want zoals Galdor68 al aangeeft wordt de app wel gepromoot als vervanger van de tv-ontvanger. Ook zijn het pluspakket en/of de Fox zenders van KPN Compleet wel via de app te bekijken. Bovendien vraag ik me dan af wat het nut en de meerwaarde zijn van de app als je toch niet zonder de tv-ontvanger kunt...
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de KPNiTV app. Ik krijg een zwart beeld.

Reageer