De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7
Maar begrijp ik het goed dat het nog niet zeker is dat er een app komt voor Android TV modelen?

Ik weet niet of en zo ja wanneer er een app voor Android TV zal komen.



Ik vind het persoonlijk ook niet zo interessant omdat de beeldkwaliteit van de iTV app en Smart-TV app significant minder is dan die via de TV ontvanger en ik absoluut niet wil inboeten op beeldkwaliteit.

Nu heb ik persoonlijk, ondanks het feit dat ik brildragend ben, uitzonderlijk scherp zicht op grotere afstand maar toch kan ik mij niet voorstellen dat men die lagere beeldkwaliteit voor lief wil nemen.

Ik hoop juist op functionaliteit om de TV ontvanger via het netwerk te kunnen bedienen zodat ik met de SURE Universal Remote app op mijn Android telefoon naast mijn Sony televisie en Sony Home Theater System ook de TV ontvanger kan bedienen.
Eerst Samsung, dan LG.

Nu, 4 maanden later, is er nog steeds geen LG app, hoewel er destijds wel even een test app in de LG store heeft gestaan, maar die is vrijwel meteen weer teruggetrokken. Hij deed 't ook alleen voor KPN-medewerkers (die bij de ontwikkeling betrokken waren). En daarna werd 't stil.
Leuk voor een tweede televisie op de slaapkamer

Ook daar heb ik een 4k UHD tv 😚, mét een ontvanger, maar dat is nog gewoon een HD-ontvanger. 4k kan bij mij nog niet.
Reputatie 7
Eerst Samsung, dan LG.Nu, 4 maanden later, is er nog steeds geen LG app, hoewel er destijds wel even een test app in de LG store heeft gestaan, maar die is vrijwel meteen weer teruggetrokken. Hij deed 't ook alleen voor KPN-medewerkers (die bij de ontwikkeling betrokken waren). En daarna werd 't stil.

Waarom verbaast me dat niets, het is een KPN app. 😖

En als ik de ervaringen met de Samsung TV app mag geloven, dan is het misschien wel beter ook om even niets van die app te horen. Hoe vaak heeft KPN niet een product te vroeg in de markt gezet?
Reputatie 7


Leuk voor een tweede televisie op de slaapkamerOok daar heb ik een 4k UHD tv 😚, mét een ontvanger, maar dat is nog gewoon een HD-ontvanger. 4k kan bij mij nog niet.


Ik heb full-HD televisie met TV ontvanger op de slaapkamer maar dat is wel de eerste bezuiniging die ophanden is. €5,- per maand voor iets wat eigenlijk maar weinig gebruikt wordt ... nee, kom maar met die app, dan bespaar ik daarmee mooi weer €60,- per jaar.
Ik gebruik die ook regelmatig als radio (kan het scherm helemaal uitzetten, alleen audio dus). Dat kan met de app vast niet.
Reputatie 7
Badge +9
Ikzelf denk als die kpn app er is zal dat ook niet gratis zijn. zal je ook misschien voor moeten betalen .om de zenders te kunnen kijken die kpn uit zend.
Nee, dat hoeft niet, maar je moet wel een abo hebben om 'm te kunnen gebruiken. Én je kunt de app alleen thuis gebruiken.
Ikzelf denk als die kpn app er is zal dat ook niet gratis zijn. zal je ook misschien voor moeten betalen .om de zenders te kunnen kijken die kpn uit







Nee, dat hoeft niet, maar je moet wel een abo hebben om 'm te kunnen gebruiken. Én je kunt de app alleen thuis gebruiken.



Dat is meteen één van de redenen dat het geen vervanger is maar een extra service zoals de apps voor tablets en Telefoon. Als iemand die deze app al gebruikt heeft deze nu wel of niet de regionale omroepen.

Uiteraard kan je de app van die omroepen gebruiken aangezien deze app bijna alleen thuis zal worden gebruikt lijken deze gewoon erbij te horen niet die rare melding alleen via de ontvanger zeker als de app alleen thuis te gebruiken is.
Reputatie 7
Én je kunt de app alleen thuis gebruiken.

Een beetje creatief zijn en je kunt hem ook elders gebruiken 😉 maar ik denk dat maar weinig mensen daar behoefte aan zullen hebben.
Is het niet zo dat je het in ieder geval thuis moet installeren en de codes invoeren?

Het is al wel genoemd ergens,
Reputatie 7
Is het niet zo dat je het in ieder geval thuis moet installeren en de codes invoeren?

Het is al wel genoemd ergens,


Het is geen enkel probleem om een willekeurige plek elders op aarde "thuis" te laten zijn.

Ik kon in Zuid-Afrika ook gewoon gebruik maken van de iTV app en casten naar een Chromecast achter mijn GL-AR750 met VPN verbinding via mijn netwerk thuis.
Maar had je toen ook je 4k uhd flatscreen bij je? 😉
Reputatie 7
Maar had je toen ook je 4k uhd flatscreen bij je? 😉

Uiteraard. 😉



De meeste lodges hebben overigens prima flatscreens aan de muur hangen.

Even de Chromecast inpluggen en draaien maar.
Het staat nergens in het start topic of de pagina specifiek genoemd dat deze enkel thuis te gebruiken is.



Dit zou genoeg moeten zijn.



Heb jij een Internet- en TV-abonnement van KPN? Dan kun jij helemaal gratis de Smart TV app van KPN gebruiken!

Bron



Volgens de huidige regelgevingen zou deze app net als de andere hoe dan ook overal binnen Europa moeten werken. Dat het niet op een Ziggo verbinding werkt zou ik nog kunnen begrijpen.
Reputatie 7
Nee, de Smart-TV app werkt, zoals eerder in dit topic ook al genoemd, alleen op het thuisnetwerk en niet buiten de deur.





Er is ook helemaal geen regelgeving die zegt dat die app overal in Europa zou moeten werken.
Dat hangt er maar vanaf hoe breed je de geoblocking regelgeving toepast. De aangegeven omweg met vpn is in feite oneigenlijk gebruik. Er is voor de de mobiele app alleen toestemming voor gebruik in Europa.



Dit gebruik beperkt tot de eigen verbinding is bij toeval ontdekt dit moet veel duidelijker worden aangegeven. Dat strookt niet met de tekst dat een internet en tv abonnement genoeg is.
Reputatie 7
Dat hangt er maar vanaf hoe breed je de geoblocking regelgeving toepast.

Ik hoop niet dat je opnieuw een discussie aan wil gaan waarbij ik je weer tot het laatst toe moet gaan tegenspreken.

In deze discussie ga ik je dus één vraag stellen:

Waar staat de regelgeving beschreven dat de Smart-TV app in heel Europa zou moeten werken?



De aangegeven omweg met vpn is in feite oneigenlijk gebruik.

Het is gebruik maken van de technische mogelijkheden om je doelen te bewerkstelligen.

Of dat nu "oneigenlijk gebruik" is of niet vind ik eerlijk gezegd niet interessant.



Er is voor de de mobiele app alleen toestemming voor gebruik in Europa.

Klopt, maar de app weerhoudt mij niet om, via een VPN verbinding, buiten Europa televisie te kijken.
De enige reactie die ik hierop geef moeten is dan een verkeerd gekozen woord wel is het niet kunnen of mogen gebruiken van deze app op een vakantie bestemming binnen Nederland een grote beperking. Vanuit de versoepelde geoblocking regels ook uit te breiden naar de rest van zone1.



Dat jij nu eenmaal de bedoeling niet wil of kan begrijpen en op alle slakken zout blijft leggen zit toch echt bij jou. Kan je ook niks aan doen dat zit blijkbaar in je. Ik respecteer je technische kennis maar je omgang met andere personen is zeer slecht.



Verbeteringen en veranderingen die jij persoonlijk wil moeten liefst nog gister door KPN worden aangepakt suggesties van andere gebruikers worden nog net niet de grond in geboord omdat ze niet aansluiten bij jouw persoonlijke wensen. Ik hoop van ganse harte dat als je personeel in dienst hebt hier beter mee omgaat anders heb ik daar oprecht medelijden mee.



Ik wil zaken liever niet op de man spelen maar je lijkt dit soms bewust uit te lokken.

Met excuses naar de moderatoren dit moest ik even kwijt. Ik doe mijn best maar dat is soms lastig.
Reputatie 7
De enige reactie die ik hierop geef moeten is dan een verkeerd gekozen woord ...

Het enige waar ik je om vraag is om aan te geven waar die regelgeving beschreven is waar de Smart-TV app volgens jou aan moet voldoen, niets meer en niets minder. Een link is voldoende. Dat blijkt een lastige opgave hè en dat klopt ook wel want er is ook geen regelgeving.



... suggesties van andere gebruikers worden nog net niet de grond in geboord omdat ze niet aansluiten bij jouw persoonlijke wensen.

Welke suggestie boor ik dan de grond in en op basis waarvan ben je tot die conclusie gekomen?

Het enige dat ik zeg is dat de Smart-TV app niet buitenshuis werkt en dat er ook geen regelgeving is die KPN zou kunnen dwingen de Smart-TV app buitenshuis beschikbaar te stellen.

Dat staat helemaal los van het feit of het wenselijk zou zijn om die Smart-TV app buitenshuis beschikbaar te stellen. Je zou ook wel eens verbaasd kunnen worden als je mij de vraag zou stellen of ik dat een wenselijke ontwikkeling zou vinden.



Ik hoop van ganse harte dat als je personeel in dienst hebt hier beter mee omgaat anders heb ik daar oprecht medelijden mee.

Ik heb geen personeel, maar samen met mijn medewerkers delen wij een visie die we gezamenlijk vorm proberen te geven. 😉
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb drie Samsung tv’s. Op twee kan ik de Smart TV app niet installeren (te oud), op de derde is wel de KPN smart TV app geïnstalleerd. Helaas, dat is niet “thuis”, hij doet t dus niet, ik heb er niets aan.

Ik kan in dat andere huis wel via Chromecast kijken, maar dat is lang niet zo handig als via de tv app. Die wekt gewoon op de afstandsbediening.
Sinds enige tijd gebruik ik naar tevredenheid de KPN SmartTV app (v 2.0.3) op mijn Samsung TV (UE40MU6470S), maar sinds kort werkt de functie 'vanaf begin kijken' of uberhaupt 'terugkijken' niet meer. Of er gebeurt niks/blijft hangen of de uitzending start in live modus, dus niet vanaf begin. De app opnieuw installeren helpt ook niet.

Heeft iemand een idee waar ik moet zijn voor support op de KPN SmartTV app, zodat ik daarover een melding kan doen? Op de KPN site kon ik dat niet zo snel vinden...Support lijkt alleen van toepassing op de interactieve iTV app voor mobiele devices etc, maar voor de Smart TV zie ik nergens terug. Ik ga sowieso nog even bellen, maar wellicht zijn hier mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen.
Hallo @Rolf E. , het wil wel eens helpen de app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Rolf E., excuses voor de late reactie. Ik zal jouw bevinding doorsturen naar het betreffende team! Als ik meer info heb over dit probleem hoor je van me.
Reputatie 7
Badge +25
@Rolf E.:



Als je op de detailpagina kiest voor “Vanaf begin kijken” staat het beeld eerst even stil en daarna kijk je naar het livemoment. Hier heeft een developer een bug voor aangemaakt, en gaat aan gewerkt worden.





Als je echter in de player kiest voor “Vanaf begin kijken” (meest linkerknop) werkt het wel. Dat is dan gelukkig een mooie workaround 😉 Bedankt voor het melden!

Reageer