Beantwoord

ITV kpn via chromecast

• 16 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben veel en vaak in buitenland voor mijn werk en wil dan Nederlandse tv kijken via de app in samenwerking met een chromecast. Helaas werkt het totaal niet. De chromecast kan de voorwaarden van het hotel wifi netwerk niet accepteren. Weet iemand een oplossing??
icon

Beste antwoord door jrxs4all 17 oktober 2018, 11:28

Dat kan met een travel router die hotspot mode ondersteunt, bijvoorbeeld de TL-WR902AC.

Die router maakt dan contact met het hotel wifi netwerk en zet dan een eigen wifi netwerkje op waar je je smartphone/tablet/laptop op aansluit en ook je chromecast.

Inloggen op het hotel wifi netwerk met bijvoorbeeld een smartphone en daar ook de voorwaarden accepteren, op dat moment hebben de andere apparaten op je eigen wifi netwerkje (zoals de chromecast) ook verbinding.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Dat kan met een travel router die hotspot mode ondersteunt, bijvoorbeeld de TL-WR902AC.

Die router maakt dan contact met het hotel wifi netwerk en zet dan een eigen wifi netwerkje op waar je je smartphone/tablet/laptop op aansluit en ook je chromecast.

Inloggen op het hotel wifi netwerk met bijvoorbeeld een smartphone en daar ook de voorwaarden accepteren, op dat moment hebben de andere apparaten op je eigen wifi netwerkje (zoals de chromecast) ook verbinding.
Reputatie 7
De chromecast kan de voorwaarden van het hotel wifi netwerk niet accepteren. Weet iemand een oplossing??Ik heb dat afgelopen zomer op vakantie in Engeland/Ierland/Schotland ook meegemaakt. Bij de meeste hotels kom je terecht op een vangpagina en daar kan de Chromecast niet mee overweg. Een tweetal hotels hanteerden geen vangpagina maar daar was het Wi-Fi-signaal zo zwak dat de Chromecast om de paar minuten vastliep, terwijl de telefoon wel gewoon programma's kon afspelen. Nee, voor mij de miskoop van het jaar, zo'n Chromecast.
Reputatie 7
Badge +19
Wat jammer om te lezen dat de ervaringen met iTV online en de Chromecast niet zo goed zijn. Wanneer je een goede WiFi verbinding hebt en iTV online koppelt met de chromecast kan het juist heel goed werken. Helaas is een goede WiFi verbinding in de meeste gevallen niet zoals je dat thuis gewend bent. Ik denk dat het advies van jrxs4all een mooie oplossing is wanneer je vaak in het buitenland bent . Kun je hiermee uit de voeten milko1958?
Reputatie 7
Ik vrees van niet. Want een repeater zoals deze kan wel het signaal opkrikken maar niet de snelheid. In tegendeel, repeaters halveren de snelheid juist (Wi-Fi is half duplex). Alleen als het hotel een bekabelde aansluiting op de kamers heeft een je een access point kunt aansluiten zal dat goed werken.
Reputatie 7
Badge +19
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders weet je ons te vinden!
Reputatie 2
Nou dat een Chromecast direct een waardeloos product genoemd gaat worden, omdat deze in het buitenland niet gebruikt kan worden omdat de Internet snelheid van het hotel te wensen overlaat gaat mij echt te ver. Een Chromecast biedt daarnaast zoveel meer, dat ik achteraf tot mijn spijt er veel te laat een heb aangeschaft.
Reputatie 7
Ik zeg niet dat het een waardeloos product ís. Alleen dat het voor mij niet bruikbaar was/is waarvoor ik het had aangeschaft. Het ding is vast voor veel meer dingen te gebruiken dan alleen tv kijken in hotelkamers. Maar juist daarvoor had ik het aangeschaft en dát werkte niet of nauwelijks. Vandaar mijn waarschuwing.
Reputatie 2
Helder Henk. Ik baalde trouwens ook dat tijdens mijn vakantie in het buitenland, de Chromecast niet gebruikt kon worden.
Reputatie 7
Zelf ben ik ook geregeld in het buitenland en in vele hotels laat de wifi inderdaad te wensen over.
Hoe groter het hotel, hoe kleiner de kans dat je acceptabel wifi zult kunnen krijgen.
Op campings is het meestal helemaal een ramp, maar dat is inherent aan de vaak lage beschikbare bandbreedte, de vaak grote afstand tot aan een wifi toegangspunt en de aanzienlijke hoeveelheid mensen/apparaten die van de wifi gebruik willen maken. En als er dan ook nog een paar willen Netflixen of iTV willen kijken, dan houdt het heel snel op.

Zelf gebruik ik een travelrouter van GL-iNet om met het wifi netwerk van een hotel te verbinden. De Chromecast en tablet en/of telefoon zijn vervolgens met de wifi van het GL-iNet routertje verbonden. Dit werkt prima mits de wifi van het hotel snel genoeg is.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685/index1.html#post578233

Een groot voordeel van dat GL-iNet routertje is dat deze een ingebouwde VPN cliënt heeft. Hiermee zet ik een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk op en daarmee zijn de zenders die je normaal alleen thuis kunt bekijken ook beschikbaar.

Reageer