Beantwoord

iTV loopt sinds enkele weken vast

  • 21 June 2021
  • 18 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds enkele weken loopt opgenomen programma's vast. Dat geldt ook voor terugkijken. De ene keer gaat hij verder na een minuut. Soms gebeurt er niets meer. Bij terugkijken stopt hij ook wel eens en gaat dan na enkele minuten verder met het actuele programma op die zender. Wil je terug naar je programma dat je aan het kijken bent, dan moet je van begin af aan doorspoelen tot waar de storing begint. Dat is bij een vastgelopen opname niet het geval. Die gaat verder, waar de storing ontstond.

De storing doet zich enkele keren op een avond voor. Heel vervelend.

We hebben een half jaar geleden een nieuwe ontvanger gekregen. Werkt prima. De Wifi verbinding werkt ook prima. 

Ik heb alles ook een keer gereset. Maar dat heeft twee dagen geholpen en toen kwam het probleem weer terug. 

We hebben ‘schijfruimte’ vrijgemaakt (hij was wel behoorlijk vol), maar ik kan mij niet voorstellen dat dit het probleem kan zijn?

Wat kan het nog meer zijn?

 

Groet, Wim

icon

Beste antwoord door WimSpi 1 July 2021, 13:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze aangesloten op de Experiabox?

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Welke Experiabox heb je?

Heb je glas (FTTH) of koper? 

 

Als de opname vol is, wordt de decoder gelukkig niet trager.

Alles is opgeslagen in de cloud (niets is opgeslagen op de KPN tv decoder).

 

Het probleem kan aan de bekabeling, apparatuur of extern (bij KPN) liggen.

Bedankt voor je antwoord. Daar kan ik weer verder mee

Welke KPN tv decoder heb je?

   De HMB2260V2

Hoe is deze aangesloten op de Experiabox?

   Via een netwerkkabel

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

   Net getest met speedtest:  download 43,9 Mbps  upload 36,3 Mbps (lijkt mij wat traag)

Welke Experiabox heb je?

   Experiabox v10A

Heb je glas (FTTH) of koper? 

   Glasvezel

Graag je reactie. Alvast bedankt!

 

Wim

 

Reputatie 7
Badge +20

Voor glasvezel is jouw download en upload erg laag.

Maar ik zie verder geen problemen.

Probeer hem eens te resetten.

Moet een kleine correctie doen. Ik heb de speedtest gedaan op wifi en dat moet natuurlijk bekabeld zijn. 

Dan is de downloadsnelheid 93,3 Mbps  en de uploadsnelheid 36,4 Mbps

Is dat acceptabel voor glasvezel of ook nog te mager?

 

Groet, Wim

Reputatie 7
Badge +20

Zo te zien heb jij nog KPN compleet of zo.

Met Hussel is de upload weer hetzelfde.

Maar de cijfers zijn goed, dus dat is het probleem niet.

Dank je wel. Wij hebben inderdaad nog compleet. 

Ik ga een mooi Hussel pakket uitzoeken. 

We zijn met ons tweeën thuis, 2 laptops 1 TV en twee smartphone. Dus ik denk dat 200 Mbs wel voldoende zal zijn.

Ik heb nooit echt begrepen dat de hoeveelheid Mbs meer te maken heeft met hoeveel apparaten je gebruikt. Had altijd het idee dat bij meer Mbs je veel meer snelheid krijgt. Dat is maar deels zo.

Reputatie 7
Badge +20

Dank je wel. Wij hebben inderdaad nog compleet. 

Ik ga een mooi Hussel pakket uitzoeken. 

We zijn met ons tweeën thuis, 2 laptops 1 TV en twee smartphone. Dus ik denk dat 200 Mbs wel voldoende zal zijn.

Ik heb nooit echt begrepen dat de hoeveelheid Mbs meer te maken heeft met hoeveel apparaten je gebruikt. Had altijd het idee dat bij meer Mbs je veel meer snelheid krijgt. Dat is maar deels zo.

 

Moet perfect zijn.

Nog een voordeel van 200 MB up/down is dat je op meerdere apparaten KPN veilig (F-Secure) kan zetten. Ik dacht i.p.v. 2 dat het bij 200 MB 4 of 5 apparaten is. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @WimSpi. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger soms vastloopt. Heb je meerdere tv-ontvangers in huis? Zo ja, dan ben ik benieuwd of het met meerdere tv-ontvangers gebeurd. 

Probeer hem eens te resetten.

Zou je de tv ontvanger willen resetten?

 

Wij hebben maar 1 tv in gebruik. Het is ook iets van de laatste weken en resetten heb ik ook al gedaan.

Maar ik heb opnieuw een ‘frisse start’ uitgevoerd. Stel dat dit niet tot het gewenste resultaat leidt (wat ik al heb ervaren), wat stelt u dan voor om uit te voeren?

 

Wim

Reputatie 7
Badge +21

Dan stel ik voor om jouw gegevens achter te laten in je KPN Forum profiel zodat ik vanuit hier kan bekijken of ik iets bijzonders kan vinden tijdens een meting van jouw verbinding. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

Wij hebben maar 1 tv in gebruik.

Heb je wel een tweede ontvanger in huis, maar niet aangesloten? 

 

Dat klopt. Die was van onze zoon, maar die is nu het huis uit.

Als ik de overstap maak naar een Hussel abonnement, ga ik die verwijderen.

Kan dat het probleem zijn geweest?

Reputatie 7
Badge +21

Ik verwacht niet dat dat het probleem is, maar ik zou je willen vragen om deze tv-ontvanger eens aan te sluiten. Op deze manier komen we erachter of het probleem in de tv-ontvanger of verbinding zit.

Ja, maar die TV hebben wij niet meer. 

Bovendien is die tweede TV al enkele jaren het huis uit en is dit probleem pas een maand geleden ontstaan.

Ondertussen loopt onze eigen TV gewoon weer vast, ondanks de gisteren uitgevoerde tweede 'frisse start’, waaronder een software update.

Volgens mij kan het alleen aan de HMB2260V2 decoder zijn of de Experia. Maar beiden zijn ongeveer een half jaar geleden al vernieuwd. 

Heeft het zin om de kabel van de Experia naar de decoder eens te meten? 

Reputatie 7
Badge +21

ik kan mij voorstellen dat je de TV zelf niet meer in huis hebt staan, aangezien jouw zoon inmiddels uit huis is. maar heb je nog wel die tweede tv-ontvanger in huis? Mijn vraag is eigenlijk om deze tv-ontvanger tijdelijk om te ruilen met de tv-ontvanger dat je op dit moment hebt aangesloten op jouw tv in de woonkamer. Op deze manier kunnen we er snel achter komen of het probleem in de tv-ontvanger zit.

Reputatie 7
Badge +21

Heb je het nog kunnen testen?

Nee, wij hebben ook geen tweede ontvanger thuis.

Wat ons wel opviel is dat we op een gegeven moment de ontvanger ook niet meer uit kregen. Niet met de afstandsbediening, maar ook niet met de knop bovenop de ontvanger. Alleen via de stroom aan/uitknop. Maar ja… dan wordt alles weer opnieuw ingesteld. Dat is 1 keer gebeurt. Daarna niet weer en tot op heden hebben we nu geen problemen. Alhoewel we ook niet veel opnames hebben bekeken. Dus even afwachten….

Reputatie 7
Badge +21

ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem niet weer is terug gekomen. Als je onze hulp in de toekomst toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Is prima. Tot op heden nog geen problemen ervaren, maar we kijken ook weinig.