ITV netwerk

• 14 december 2012
  • 5 reacties
  • 9788 keer bekeken

Ik heb sinds kort Alles in één standaard; Nu kon ik voorheen met mijn tv bestanden van mijn pc benaderen (ethernet verbinding van pc naar tv) Voor ITV zit de ethernetkabel in de ontvanger (Motorola) en vervolgens middels HDMI in de tv, en dus niet meer rechtstreeks in de tv. Ik kan nu mijn computerbestanden niet meer benaderen via de tv (het volledige netwerk niet)

ITV werkt verder perfect.

Is dit juist en misschien te verhelpen door een ethernet switch achter de tv te plaatsen zodat ik een ethernet kabel extra in de tv kan pluggen (of zit ik volledig fout)?

Ik heb een ZTE H220 N en een Motorola VIP 1853

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Je moet de TV ook verbinden met de experiabox door middel van een ethernetkabel.

Er zijn volgens mij twee dingen aan de hand, zoals iemand voor mij al zei, er is een verbinding nodig met de experiabox (op aansluiting 3) en een aparte ethernet aansluiting met jouw tv. Let op: Je kan natuurlijk altijd een switch plaatsen, maar de aansluiting naar de experiabox en jouw tv gaan niet samen op één switch, omdat het beide wel ethernet is maar omdat zij wel aparte protocollen gebruiken.

Ethernet - poort 3 = ITV aansluiting gaat naar de experiabox toe!

Ethernet - poort 1,2,4 en 5 zijn internet, van deze kan er dus een naar je TV zelf,

Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen: ethernetkabel van modem naar switch, van switch naar itv onvanger en naar tv
@Rattenplan: de Ethernet poort 3 is alleen bij een de KPN experia box TG787 en TG789 alleen voor itv bij overige modems kun je ook andere poorten gebruiken

Druk lezend op het forum, zag ik inderdaad dat tegenwoordig elke poort gebruikt kon worden. Ben blij dat het werkt :)

Mooi toch, zo worden we er allemaal wijzer van

Reageer