Beantwoord

iTV online allen Ned 1,2 en 3 op Linux

  • 9 January 2020
  • 37 reacties
  • 1387 keer bekeken

Reputatie 1

Hier ook problemen

Kan alleen NPO 1 2 en 3 kijken op de laptop en niks  meer terug kijken

Ik krijg de melding

Error during license server request

Enig idee hoe dit op te lossen?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 February 2020, 18:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Omdat we nu drie topics hebben hierover plaats ik dit bericht even in alle drie:

Dit is super irritant, dus ik snap dat jullie graag een oplossing willen. Vanwege het feit dat het hier gaat om verschillende browsers en verschillende Linux distro's waarbij allemaal de persistent state van de Widevine DRM op false blijft staan verwacht ik dat dit een issue is van Widevine zelf. En dan ook door hen opgelost moet worden. Desalniettemin heb ik dit ook doorgegeven aan onze iTV mensen en wordt er gekeken of er iets is dat wij kunnen doen. Als dat zo is, kom ik dat hier aangeven.

Na overleg met een techneut

Met mijn mededeling dat het in verschillende linux versies gebeurd

Zelfs gelezen dat ziggo ook plat ligt hierom

Inderdaad zie https://community.ziggo.nl/search?q=widevine voor diverse soortgelijke probleemmeldingen.

 

Bij mij werkt het ook niet in de laatste versie van firefox op de laatste versie van Ubuntu

https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-drm

 

ga ik eens bestuderen

Helaas is dat allemaal correct ingesteld. conflict tussen kpn en google?

Het lijkt erop dat Ziggo en KPN ergens in hun streaming platform een instelling anders hebben dan Netflix, Disney+, HBO, andere streaming diensten. Wie er de kwade- of luie- of berekenende- of inhalige geest is weet ik niet. Maar er zal waarschijnlijk werk moeten worden verzet, en dit voor commerciële TV/content. Veel opzeggingen specifiek door dit probleem zullen er niet zijn denk ik, meer lijkt me algemeen dat TV paketten worden opgezegd. Je kan n.l. gewoon via internet wel de diverse content via een Linux desktop bekijken. Kost misschien wel meer, maar dan kijk/betaal je ook gerichter. Onder gerichter kijken valt ook dat je geen reclame hoeft te kijken.

Reputatie 7
Badge +30

Omdat we nu drie topics hebben hierover plaats ik dit bericht even in alle drie:

Dit is super irritant, dus ik snap dat jullie graag een oplossing willen. Vanwege het feit dat het hier gaat om verschillende browsers en verschillende Linux distro's waarbij allemaal de persistent state van de Widevine DRM op false blijft staan verwacht ik dat dit een issue is van Widevine zelf. En dan ook door hen opgelost moet worden. Desalniettemin heb ik dit ook doorgegeven aan onze iTV mensen en wordt er gekeken of er iets is dat wij kunnen doen. Als dat zo is, kom ik dat hier aangeven.

 

Ik heb een, korte, update hierover vanuit KPN. Er wordt door de iTV ontwikkelaars gekeken naar een andere oplossing om alsnog DRM content (alles behalve NPO 1-3) te kunnen afspelen op Linux. Maar dit is een ingewikkeld iets. Er is op dit moment dan ook nog niet aan te geven of we hier een andere oplossing voor kunnen vinden en wanneer je dan weer via Linux iTV Online zou kunnen kijken (los van NPO 1 t/m 3). 

 

Ik markeer dit voor nu als antwoord. Als er verdere updates zijn vanuit KPN kom ik er op terug.

Reputatie 7
Badge +25

Hi all. Zouden jullie kunnen/willen testen of de iTV website weer werkt via Linux?

Reputatie 1

Hallo Paul

Vanmorgen nw chrome versie erop gezet hier 

En toen dacht ik effe kijken of hij het weer doet

Hij ik kan weer alle zenders kijken

Of het nou door nw versie komt of door iets wat aan jullie kant is gedaan weet ik niet 

Maar ben er wel blij mee

Reputatie 7
Badge +30

Hi all. Zouden jullie kunnen/willen testen of de iTV website weer werkt via Linux?

Hallo Paul

Vanmorgen nw chrome versie erop gezet hier 

En toen dacht ik effe kijken of hij het weer doet

Hij ik kan weer alle zenders kijken

Of het nou door nw versie komt of door iets wat aan jullie kant is gedaan weet ik niet 

Maar ben er wel blij mee

 

We hebben aan onze kant wat aanpassingen weten te doen, vandaar ook de vraag van Paul. Goed om te horen dat het weer werkt, Miekje :)

Goed werk mensen! Het werkt bij mij nu ook met firefox vanuit ubuntu 19.10

Reputatie 1

Echt heel fijn dat de boel het weer doet. Daar maak je veel mensen blij mee:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Beste mede Linux gebruikers!

 

Ik heb een oplossing gevonden om Widivine werkend te krijgen voor itv online.

 

Stappen om dit probleem opgelost te krijgen.

  1. wget https://gist.githubusercontent.com/ruario/3c873d43eb20553d5014bd4d29fe37f1/raw/30f156bd13a7f5e56496d702f29a10d0cd6fa201/latest-widevine.sh

     

  2. chmod +x latest-widevine.sh

     

  3. ./latest-widevine.sh

     

Op het moment heb ik dit voor de officiële Google Chrome geprobeerd, maar dit lijkt ook voor Chromium te werken.

 

Om dit voor Chromium werkend te krijgen raad ik aan onderstaande stappen uit te voeren.

  1. WIDEVINE_INSTALL_DIR="$HOME/.local/lib/WidevineCdm" ./latest-widevine.sh

     

  2. mkdir -p "${XDG_CONFIG_HOME:-$HOME/.config}/chromium/WidevineCdm"

     

  3. echo "{\"Path\":\"$HOME/.local/lib/WidevineCdm\"}" > "${XDG_CONFIG_HOME:-$HOME/.config}/chromium/WidevineCdm/latest-component-updated-widevine-cdm"

 

Hopelijk helpt dit een aantal mensen itv online werkend te krijgen onder Linux.

 

Edit: Achteraf blijkt dat de laatste officiële Google Chrome versie Widevine al ondersteund. Maar voor Chromium gebruikers is dit een mooie oplossing.