iTV Online App; beeld staat stil

• 5 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 1783 keer bekeken

Na weken goed gefunctioneert te hebben werkt de iTV app niet meer mijn mijn nieuwe tablet.

Zodra de app is gestart wordt beeld getoond, echter zodra deze naar hogere resolutie springt (na +/- 4 sec.) staat het beeld stil, geluid gaat gewoon door. Dit gebeurt bij elk kanaal.

Het betreft hier een Samsung GALAXY Tab E 9.6 Wi-Fi, app al herhaaldelijk opnieuw geinstalleerd en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Zelfs Android versie teruggezet (had vermoeden dat de oorzaak een Android update was).

App draait goed op Samsung S6 Edge via zelfde Wi-Fi ap.

Enig idee wat de reden van dit probleem is?

Mvg

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi , 

Wat lastig dat je hier last van hebt. Dit zie ik van meerdere gebruikers met een Galaxy Tab 4 9.6 die een update hebben gedaan. De iTV app wordt gemaakt voor bepaalde apparaten. Het hoeft niet zo te zijn dat de app per definitie niet werkt als de app niet ontwikkeld is voor een apparaat. Zodra er een update plaatsvindt in de app of in het besturingssysteem van de tablet, kan het zijn dat de app niet meer goed werkt. Dat is bij jou ook het geval en helaas kan ik je hiervoor geen oplossing bieden. Ik hoop je hiermee duidelijkheid te hebben gegeven. 

Met groet, 

Cindy

Ik zit met hetzelfde probleem. Ook met een Galaxy Tab4.

Opvallend is wel dat alle apps gewoon blijven werken maar die van KPN niet.

Ik heb dit probeer ook al eens gehad met de Tab3 van mijn dochter. Toen hebben we (samen met vele anderen) maanden moeten wachten op een nieuwe versie van ITV. Heeft iemand enig idee wanneer KPN dit opgelost heeft? Voor een beetje App ontwikkelaar moet dit toch niet zo moeilijk zijn? :-)

Reputatie 7
Cindy_ schreef op 8 okt '15 om 16:25u

Hoi , 

Wat lastig dat je hier last van hebt. Dit zie ik van meerdere gebruikers met een Galaxy Tab 4 9.6 die een update hebben gedaan. De iTV app wordt gemaakt voor bepaalde apparaten. Het hoeft niet zo te zijn dat de app per definitie niet werkt als de app niet ontwikkeld is voor een apparaat. Zodra er een update plaatsvindt in de app of in het besturingssysteem van de tablet, kan het zijn dat de app niet meer goed werkt. Dat is bij jou ook het geval en helaas kan ik je hiervoor geen oplossing bieden. Ik hoop je hiermee duidelijkheid te hebben gegeven. 

Met groet, 

Cindy

Lachwekkend en eigenlijk diep triest en zielig.

Een organisatie die zich tot één van de grotere providers mag rekenen is niet in staat om een app op het meerendeel van de beschikbare apparaten te ondersteunen. De app wordt helemaal niet gemaakt voor "bepaalde apparaten" en als dat wel zo zou zijn, dan denk ik dat het beter is dat jullie je volledig gaan terugtrekken op het app gebied, want dan snappen jullie niet hoe de wereld in elkaar steekt.

En natuurlijk zorg je er voor dat jouw app zo snel mogelijk weer gaat werken met apparaten die een upgrade ontvangen hebben. Een zichzelf respecterende app ontwikkelaar heeft de update al klaar staan nog voordat zo'n upgrade uitgerold gaat worden. Begrijp goed dat de app wereld een andere is dan de ouderwetse wereld waar jullie (KPN) nog in lijken te leven. Waar het ontwikkelen van een toepassing in de ouderwetse wereld bijvoorbeeld een half jaar kostte, wordt nu wel verwacht dat hetzelfde in een week of twee op de markt gezet kan worden.

Reputatie 7
Badge +18
GerwinBrink schreef op 8 okt '15 om 22:52u

Ik heb dit probeer ook al eens gehad met de Tab3 van mijn dochter. Toen hebben we (samen met vele anderen) maanden moeten wachten op een nieuwe versie van ITV. Heeft iemand enig idee wanneer KPN dit opgelost heeft? Voor een beetje App ontwikkelaar moet dit toch niet zo moeilijk zijn? :-)

Wat ik apart vind is dat ik de Samsung Tab4 10.1 heb. En dat ik van Samsung de nieuwe Androidversie 5.0.2 heb. Ik had eerst 4.4.2. En bij mij doet de app het wel.

Hoi, ik heb het zelfde probleem alleen niet met een tablet maar Samsung telefoon sinds een paar weken blijft t beeld stil staan.

Reputatie 7
Badge +18
simone1965 schreef op 11 okt '15 om 23:39u

Hoi, ik heb het zelfde probleem alleen niet met een tablet maar Samsung telefoon sinds een paar weken blijft t beeld stil staan.

Mag ik dan even weten wat voor Samsung telefoon u heeft?

Samsung grand prime. En is altijd goed gegaan.

Reputatie 7
Badge +18
simone1965 schreef op 11 okt '15 om 23:47u

Samsung grand prime. En is altijd goed gegaan.

Ik heb even naar de specificaties van je mobiel gekeken, en dat ziet er goed uit. Dus ik vind het vreemd dat ie het dan niet doet. Moet er wel bij zeggen dat die app van KPN best groot kan worden met het gebruiken ervan. Ik heb wel eens dat ie zo 75 MB wordt. Dan doe ik even gegevens wissen bij applicatiebeheer dan wordt die app weer wat kleiner, en dan kan ik er weer tegen. 

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 20:25u

Wat ik apart vind is dat ik de Samsung Tab4 10.1 heb. En dat ik van Samsung de nieuwe Androidversie 5.0.2 heb. Ik had eerst 4.4.2. En bij mij doet de app het wel.

Android 5.0.2? Heb je hem geroot dan?

Reputatie 7
GerwinBrink schreef op 16 okt '15 om 21:56u

DennisDatema68 schreef op 11 okt '15 om 20:25u

Android 5.0.2? Heb je hem geroot dan?

Waarom, Android 5.0.2. wordt momenteel uitgerold voor de Galaxy Tab 4 10.1.

wjb schreef op 8 okt '15 om 23:33uCindy_ schreef op 8 okt '15 om 16:25uHoi @espijk

Met groet, 

Cindy

Lachwekkend en eigenlijk diep triest en zielig.

Een organisatie die zich tot één van de grotere providers mag rekenen is niet in staat om een app op het meerendeel van de beschikbare apparaten te ondersteunen. De app wordt helemaal niet gemaakt voor "bepaalde apparaten" en als dat wel zo zou zijn, dan denk ik dat het beter is dat jullie je volledig gaan terugtrekken op het app gebied, want dan snappen jullie niet hoe de wereld in elkaar steekt.

En natuurlijk zorg je er voor dat jouw app zo snel mogelijk weer gaat werken met apparaten die een upgrade ontvangen hebben. Een zichzelf respecterende app ontwikkelaar heeft de update al klaar staan nog voordat zo'n upgrade uitgerold gaat worden. Begrijp goed dat de app wereld een andere is dan de ouderwetse wereld waar jullie (KPN) nog in lijken te leven. Waar het ontwikkelen van een toepassing in de ouderwetse wereld bijvoorbeeld een half jaar kostte, wordt nu wel verwacht dat hetzelfde in een week of twee op de markt gezet kan worden.

Ik ga met deze opmerkingen helemaal mee.

Het kan toch niet zo zijn dat we allerhande apparatuur uit moeten proberen om dit probleempje met de App van iTV te omzeilen?

Mijn testen waren met een Huawei Ascend Y540 en een wat oudere THL W100.

Ik heb ook een stilstaand beeld na enkele seconden. Het lijkt erop dat de streaming niet goed is geregeld in de betreffende App.

De internet snelheid is goed. Daar ligt het niet aan.

Wanneer komen de KPN wetenschappers met een antwoord? Op deze vraag.

Ik ga voor lange tijd naar het buitenland en wil nog iets van mijn KPN kunnen zien voor mijn geld !!

Reputatie 7
In het buitenland kan je alleen TV kijken via een VPN verbinding aangezien KPN alleen uitzendrechten heeft binnen Nederland en je dus aangesloten moet zijn via een Nederlands IP adres.

Zie ook: http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/iTVonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie/m-p/300685#M22900

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb ook een Huawei maar dan de P8 Lite. Eerst een paar seconden beeld. En daarna staat ie stil. Niet zo fijn kijken. Terwijl de processor 1,2 GHz is. En de Werkgeheugen 2,0 GB RAM is. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn om de app probleemloos te laten werken. 😉
wjb schreef op 2 dec '15 om 00:41uIn het buitenland kan je alleen TV kijken via een VPN verbinding aangezien KPN alleen uitzendrechten heeft binnen Nederland en je dus aangesloten moet zijn via een Nederlands IP adres.

Zie ook: http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/iTVonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie/m-p/300685#M22900

Zo bedankt voor deze info, daar heb ik pas wat aan.

Alhoewel, mijn hoop dat het simpel zou zijn (in het buitenland)effe de grond in is geboord.

Maar hoe zit het dan met de opnames bekijken, 't zelfde zeker.

Is dan de ITV site helemaal niet te bereiken? Of kan ik wel mijn tv opnames managen?

Veel vragen, maar ja jij bent de expert.

Verder kun je nog iets meer verklappen over de simpelste mogelijkheid voor VPN verbindingen.

Ook wat aan te kopen apparaten betrefd. Ik gebruik zelf geen externe schijven of iets dergelijks om bestanden op te slaan.

Is het met onze "super moderne"Experia box niet te regelen.  Vast bedankt voor alle info.

Reputatie 7
Sorry dat ik jouw hoop op dat het simpel zou zijn om in het buitenland ITVOnline te kijken de grond in geboord heb. :(

Gelukkig is het een zandbak en is jouw hoop eenvoudig weer op te graven. ;)

Als je in het buitenland een Nederlands IP adres hebt, dan kan je met ITVOnline alles wat je binnen Nederland ook kunt.

Je kunt als je in het buitenland bent een betaalde VPN verbinding maken via bijvoorbeeld deze site.

Als je thuis beschikt over een Internet aansluiting met een behoorlijk upload snelheid (min. 5Mbps maar liever 10Mbps of meer) dan kan je ook zelf thuis een VPN server plaatsen en in het buitenland via deze VPN server werken. Je bent voor KPN dan gewoon thuis en ITVOnline zal dan ook alle mogelijkheden hebben die je nu thuis ook hebt.

Zo'n VPN server kan zonder technische affiniteit heel makkelijk ingericht worden met een Synology NAS. Dat zijn geen goedkope apparaten, maar als je nu nog geen NAS (netwerk schijf) hebt dan is zoiets wel te overwegen al is het alleen al om autmatisch backups van jouw apparaten thuis te maken.

Heb je wel technische affiniteit of kennissen en/of vrienden met technische affiniteit, dan kan je ook een Raspberry Pi kopen en daar Ubuntu en een VPN server op installeren. Dan ben je voor zo'n 40 Euro klaar, maar het vereist wel enige technische kennis van linux en VPN.

Er zijn hier op het forum ook vast wel een aantal mensen die je daarbij kunnen en willen helpen.

wjb schreef op 3 dec '15 om 21:46uSorry dat ik jouw hoop op dat het simpel zou zijn om in het buitenland ITVOnline te kijken de grond in geboord heb. Smiley Verdrietig

Gelukkig is het een zandbak en is jouw hoop eenvoudig weer op te graven. Smiley Knipoog

Als je in het buitenland een Nederlands IP adres hebt, dan kan je met ITVOnline alles wat je binnen Nederland ook kunt.

Je kunt als je in het buitenland bent een betaalde VPN verbinding maken via bijvoorbeeld deze site.

Als je thuis beschikt over een Internet aansluiting met een behoorlijk upload snelheid (min. 5Mbps maar liever 10Mbps of meer) dan kan je ook zelf thuis een VPN server plaatsen en in het buitenland via deze VPN server werken. Je bent voor KPN dan gewoon thuis en ITVOnline zal dan ook alle mogelijkheden hebben die je nu thuis ook hebt.

Zo'n VPN server kan zonder technische affiniteit heel makkelijk ingericht worden met een Synology NAS. Dat zijn geen goedkope apparaten, maar als je nu nog geen NAS (netwerk schijf) hebt dan is zoiets wel te overwegen al is het alleen al om autmatisch backups van jouw apparaten thuis te maken.

Heb je wel technische affiniteit of kennissen en/of vrienden met technische affiniteit, dan kan je ook een Raspberry Pi kopen en daar Ubuntu en een VPN server op installeren. Dan ben je voor zo'n 40 Euro klaar, maar het vereist wel enige technische kennis van linux en VPN.

Er zijn hier op het forum ook vast wel een aantal mensen die je daarbij kunnen en willen helpen.

Hartelijk bedankt voor alle goede tips.

Ik lees dit artikel nu pas, maar heb zelfs de Raspberry al in huis. (niet stil gezeten)

Het enigste wat ik ooit gedaan heb op technisch gebied. Is eigen PC gebouwd en PLC's geprogrammeerd.

Dus leuke uitdaging aangezien dat alweer 10 jaar geleden is.

Dus ik kan ertegenaan en ga ook de andere optie (via een VPN server free trial of lidmaatschap) uitproberen.

Begin januari 2016 zal ik wel ervaring kunnen delen hier op het forum, hoe het bevalt in Azie met het TV kijken.

En snelheid thuis geen probleem, KPN glasvezel!!

Groeten.

Reageer