Beantwoord

iTV online hapert (buffert)

• 2 april 2018
  • 10 reacties
  • 2996 keer bekeken

Badge
Goedendag,

Mijn iTv op mijn laptop hapert steeds.
De eerste paar minuten gaat het goed, maar daarna wordt het beeld eerst onscherp en weer scherp en dan begint het bufferen.
In het begin is dit steeds heel even, maar dit wordt al snel erger en erger en vervolgens loopt het beeld helemaal vast.
het maakt nauwelijks uit of ik kijk via wifi of bedraad.
Ook de browser maakt weinig tot geen verschil (explorer of Edge).
Mijn besturingssysteem is dus Windows 10 en mijn laptop is een MSI GE72 2QC Apache met een Intel core i7 en NVidia GTX960M videokaart.
Ik heb de speedtest gedaan (pingtest werkt niet meer)
Ping is 9ms; download 17,20 Mbps en upload 4,21 Mbps
KPN stelt nog voor om te kijken via Chrome, maar deze maakt gebruik van Silverlight en dat wordt niet meer ondersteund door KPN.
Hoe kan ik dit oplossen?

greetzzz,
André
icon

Beste antwoord door André1958 12 april 2018, 20:58

met chrome maak ik gebruik van https://interactievetv.nl/

https://www.interactievetv.nl/ functioneert niet!

https://www.itvonline.nl/ werkt wel !!

Bedankt 😀 👍🏻
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum André! Top dat je zo'n uitgebreide omschrijving geeft van het probleem. Hiermee kunnen we direct een aantal dingen uitsluiten. De beschikbare bandbreedte zal het probleem niet zijn, de specificaties van de laptop lijken ook prima.

Chrome zou overigens prima moeten werken, bedoel je misschien Firefox? Daar krijg je inderdaad een melding over Silverlight.

Heb je ook andere PC's of laptops in huis? Ik ben benieuwd of de problemen zich alleen voordoen op deze laptop. Als dat niet zo is maak ik een storingsmelding aan om dit verder uit te zoeken.
Reputatie 7
Badge +27
Ik hoor graag nog even van je André, ben benieuwd! Overigens verwachten we juli een nieuwe versie van de site. Hoop dat we het voor jou nog wat prettiger kunnen laten werken tot die tijd!
Badge
Indien ik interactieve tv via Chrome open, krijg ik steeds deze melding:
"Het systeem is niet beschikbaar" " Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens"
Zie ook afbeelding.
Verder is het probleem van haperen ook op de andere laptop.

met vriendelijke groeten,
André
Reputatie 7
Badge +27
Joran is op vakantie deze week, André, vandaar dat ik reageer. In Chrome, gebruik je dan www.itvonline.nl of www.interactievetv.nl? Die zouden allebei hetzelfde moeten zijn, maar in de praktijk zien we toch verschillen soms. Wil je beide eens proberen?

De foto waaraan je refereert zie ik niet staan. Die mag je alsnog wel plaatsen als je wilt
Badge
met chrome maak ik gebruik van https://interactievetv.nl/

https://www.interactievetv.nl/ functioneert niet!

https://www.itvonline.nl/ werkt wel !!

Bedankt 😀 👍🏻
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, André!
Hallo,
ik maak al vele jaren gebruik van KPN glasvezel en ben zeer tevreden over de TV diensten.
De iTV Online dienst is een ander verhaal, na verloopt van tijd loopt beeld vast, stoppen/starten van Browser en App lossen het probleem tijdelijk op.
Na vele testen met verschillende apparaten en verschillende locaties en tijdstippen, is mijn conclusie dat de bottleneck aan de centrale server kant bij KPN ligt.

Getest:
KPN speedtest Download/Upload +/- 94mbps
Laptop windows 7, Explorer, Edge, Chrome, Firefox, WIFI en bedraad
PC windows 10, Edge, Chrome, Firefox, KPN App, WIFI en bedraad
Phone Android Marsmallow, KPN App
Tablet Android Lolipop, KPN App

Ik begrijp niet dat KPN geen structurele oplossing biedt en rookgordijnen blijft opwerpen rond Browser types, WIFI issues etc.
Een dienst als Netflix bewijst dat het wel mogelijk is om een stabiele verbinding tot stand te brengen zonder haperend beeld. (overigens via het KPN netwerk).

Ik hoop dat KPN op termijn dit capaciteitsprobleem probleem oplost en ik zonder frustratie online TV kan kijken.
Badge
Beste TonyLu,
Amen👍🏻
De oplossing die Erik hierboven aanbood heeft even geholpen, maar beeld loopt na enige tijd toch weer vast.
Ik heb hier geen opmerking meer over geplaatst, omdat ik dan maar via de Ipad kijk (gaat wel goed).
Ik ben het met je eens, dat KPN zich heel makkelijk verschuilt achter genoemde browser problemen zoals silverlight enz, maar via app werkt het wel.
Naar mijn mening moet diegene die een dienst levert, zoals bv online tv, er ook voor moet zorgen dat dit goed functioneert onder welke browser dan ook.
Dan moeten ze zelf maar software ontwikkelen, waardoor het wel goed functioneert en zich niet verschuilen achter opmerkingen als "Als bepaalde diensten/browsers hun software niet aanpassen of software van derden niet meer ondersteunen enz"
Ook ik hoop dat KPN "ons" geld gebruikt om research te doen naar een passende en blijvende oplossing.
Waarom blijft KPN bv in mijn geval vasthouden aan de "oude telefoonlijn"? Waarom wordt er niet gekeken of er gebruik gemaakt kan worden van de kabel van bv provider Delta/Zeelandnet?
Energie/gas leveranciers gebruiken toch ook elkaars "transportmiddelen"?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Tony! Excuses voor de late reactie. Wat betreft het kijken via de website, dat is inderdaad niet ideaal. In het begin van iTV Online werkte dat nog naar behoren. Maar inmiddels maken veel meer klanten er gebruik van en is de techniek voortgeschreden. Als gevolg is de website verouderd. Daar doen we op dit moment niets meer aan. Dit omdat er gewerkt wordt aan een geheel nieuwe website die op korte termijn (dit jaar) beschikbaar zal komen. Daarmee zal die kijkervaring een stuk beter worden. In de tussentijd kun je nog eens variëren tussen itvonline.nl en interactievetv.nl.

De app is op vergelijkbare manier eerder dit jaar helemaal opnieuw uitgebracht. Daar zitten nog wat issues in waar aan gewerkt wordt. Meer daarover lees je in het verzameltopic.

Andre, wat betreft jouw opmerking over de kabels 🙂 Wat er in de grond ligt is geen enkel probleem. Het netwerk dat we hebben liggen bestaat grotendeels uit glasvezel. In de meeste gevallen ligt er glasvezel tot aan de wijkcentrales. Dan ligt er in sommige plaatsen nog glasvezel tot in huis. Op de plekken waar dat niet zo is, is de verbinding tussen wijkcentrale en woning koperdraad. Voor het overgrote deel van de klanten levert dat meer dan genoeg bandbreedte. En ook op het gebied van koperdraad blijft ontwikkeling niet stilstaan. Dus ondanks dat het al heel veel jaren in de grond ligt, is het zeker niet 'oud' in de zin van niet meer bruikbaar of ouderwets. We gebruiken verder juist alleen ons eigen netwerk zodat we daarin volledige controle hebben over kwaliteit en ontwikkeling.

Als er van onze kant issues zijn met tv, dan zit dat hem eerder in de servers (opslag en rekenkracht) in de kern van ons netwerk dan in de kabels in de grond. Echter in dit geval is dat niet het probleem, maar gewoon veroudering.
TV kijken via de KPN itvonline is frustrerend inderdaad. In ongeveer de helft van de gevallen lukt het me niet om TV te kijken vanwege het 'Buffering., Dit ondanks MacBook Pro, 100 MBPS up and down glasvezel en stabiele Wifi.
Andere videosites zoals Youtube werken fantastisch, maar KPN blijft ver achter. Hierdoor rest er weinig anders dan richting Youtube of Netflix te gaan. TV omroepen proberen uit alle macht kijkers te behouden. Echter door dit soort onnodige problemen is het voor deze omroepen vechten tegen de bierkaai.

Reageer