Beantwoord

ITV online in Noorwegen

  • 17 April 2019
  • 10 reacties
  • 1820 keer bekeken

Ik zit binnenkort voor enkele weken in Noorwegen- ik zie Noorwegen niet bij de landen staan waar Itv is te ontvangen (geen EG zal men dan zeggen) maar het vreemde is dat de internet/mobiel bundels WEL geldig zijn in Noorwegen- alles gaat vanuit de normale bundel.

Is het zeker dat KPN daar niet is te ontvangen? Ik ben zojuist overgestapt van Telfort naar KPN- via Telfort kon ik vorig jaar WEL TV kijken op mn laptop.

How can ??
icon

Beste antwoord door Joran 18 April 2019, 13:55

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Gerard, iTV Online is niet in Noorwegen te kijken. Bij Telfort ook niet (zelfde systeem) dus ik kan niet echt verklaren waarom dat wel heeft gewerkt. In grensstreken is het mogelijk dat je met een mobiele mast net over de grens verbonden was. Als je via WiFi verbonden bent is het alleen mogelijk als je van een VPN gebruik maakt (en dan een VPN verbinding opzet met een land in de EU).

Roaming in de EU is via andere wetten geregeld en daar vallen landen als Noorwegen, Zwitserland en IJsland ook onder. Voor diensten als ITV Online geldt het alleen voor de EU landen. Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje 🙂
Joran,
Bedankt voor je reactie- kan je vertellen dat iki ieder jaar een paar weken ga vissen in Midden Noorwegen, juist noord van Trondheim, alwaar GEEN grensstreek, maar waar ik ieder jaar TV kon ontvangen op mn Ipad toen ik nog bij Telfort zat...…. Had de 'dochter ' het toch beter voor elkaar dan de 'moeder '......
Reputatie 7
Roaming in de EU is via andere wetten geregeld en daar vallen landen als Noorwegen, Zwitserland en IJsland ook onder. Voor diensten als ITV Online geldt het alleen voor de EU landen.
Voor roaming is ook de wettelijke verplichting dat dit binnen de EU beschikbaar moet zijn. Het is KPN zelf die Noorwegen, Zwitserland en IJsland daar aan heeft toegevoegd.
Voor iTV kan/mag KPN die landen niet toevoegen omdat de zenders daar geen toestemming voor geven.

Had de 'dochter ' het toch beter voor elkaar dan de 'moeder '......
Ook bij de 'dochter' was/is het niet mogelijk buiten de EU via iTV televisie te kijken tenzij...

Je een VPN verbinding opzet met een Nederlandse (Europese) VPN server zodat het iTV platform denkt dat je in Europa bent.

Dit geldt overigens ook voor de 'moeder'.

Zie ook "iTVOnline tijdens zakenreis of vakantie"
Ik spreek uit ervaring, verklarende dat ik toch ECHT wel TV kon kijken op mn laptop in Noorwegen toen
ik nog bij de DOCHTER Telfort zat. ECHT WEL !!!
OP hun site staat te lezen dat Noorwegen ook onder deze ontvangst valt!!!
OP hun site staat te lezen dat Noorwegen ook onder deze ontvangst valt!!!
Bron graag. Linkje v.d. pagina. Of "moeten" we daar (nog) zelf naar zoeken??? 😉

Overigens: t/m 14 juni 2017 was het bij alle providers onmogelijk om buiten Nederland te kijken. Sinds 15 juni alleen landen van de E.U. Het lijkt me dus onmogelijk dat, zeker voor 15 juni '17, in Noorwegen de ITV-app hebt kunnen gebruiken.

De Roam Like Home regeling voor MOBIELE TELEFONIE geldt in de E.U. Providers zijn echter vrij om binnen Europa (da's iets anders dan E.U.) aparte regelingen te treffen met providers in niet-E.U. landen.
Reputatie 7
Ik spreek uit ervaring, verklarende dat ik toch ECHT wel TV kon kijken op mn laptop in Noorwegen toen
ik nog bij de DOCHTER Telfort zat. ECHT WEL !!!

Keek je dan via de iTVOnline website van Telfort?
Weet je zeker dat die laptop geen VPN verbinding had?

Nogmaals, ook bij Telfort kan buiten de EU geen gebruik gemaakt worden van iTVOnline.
Goed gevonden link, @wjb ! 😃
Hallo Beste Mensen.

IK STOP ER MEE- oeverloze discussie.
NEEM VAN MIJ AAN DAT IK AL JAREN TV OP MN IPAD?LAPTOP KEEK IN NOORWEGEN !!!

En dat via TELFORT !!!
Reputatie 7
Overigens: t/m 14 juni 2017 was het bij alle providers onmogelijk om buiten Nederland te kijken. Sinds 15 juni alleen landen van de E.U. Het lijkt me dus onmogelijk dat, zeker voor 15 juni '17, in Noorwegen de ITV-app hebt kunnen gebruiken.
Ik keek "voor 14 juni 2017 ook al buiten Nederland via de iTV app" 😉 maar uiteraard alleen vanwege die VPN verbinding met mijn thuisnetwerk.
Het kon dus wel, maar je moest er wel iets voor doen. 😎
Zonder VPN geen iTV buiten de EU.

Reageer