Beantwoord

ITV online kijken in het buitenland op laptop werkt niet

• 7 mei 2018
  • 19 reacties
  • 1417 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

We zijn een weekje weg geweest naar de Belgische kust, daar wilden we via de laptop naar ITV online kijken, maar dat was niet mogelijk... geen verbinding met thuisnetwerk???
Op de telefoon werkte het wel, maar als je met meerdere mensen wil kijken is dat niet handig.
De Ziggo app werkt wel in het buitenland,....
Hoop dat dit toch word aangepakt door KPN...

Groet Ivo Snackers
icon

Beste antwoord door Susan_ 8 mei 2018, 17:35

Hoi Ivo, klopt wat je aangeeft! Het is ook nog niet ideaal, maar het is in ieder geval iets op dit moment 😉 Zoals gezegd zijn we bezig met een update van de iTV online website, zodat deze straks ook buitenshuis gebruikt kan worden. Ik kan je melden dat deze dan ook in Europa te bereiken is, vanwege de nieuwe wetgeving. Dus nog even geduld tot deze update live gaat, en dan kan je ook tijdens de vakantie of weekendjes weg binnen Europa met het gezin op de laptop kijken! Chromecast of de iTV app blijft tot die tijd de oplossing!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Beste Ivo, bedankt voor je bericht!
Het klopt inderdaad dat je via de laptop in het buitenland geen gebruik kan maken van live televisie kijken. De websites zijn hiervoor niet geschikt, op de laptop kan je alleen verbonden met je eigen netwerk dit gebruiken.
Voor het buitenland, en buitenshuis, hebben we de KPN iTV app die je nu ook kosteloos kan gebruiken binnen heel Europa. Deze kan je gebruiken op een tablet of mobiel toestel, en dus helaas niet op een laptop. De kwaliteit kan verschillen per lidstaat, dus het kan zijn dat je een andere beeldkwaliteit ervaart dan hier in Nederland. Deze en nog meer informatie kan je hier vinden, daarbij ook de link naar de app in de Playstore of Apple Store 😉
Reputatie 1
Dat het via de app op bv telefoon werkt dat klopt, geef ik ook aan..
Maar dat is niet handig als je met meerdere mensen wil kijken..
ZOu dus wel erg klantvriendelijk zijn als het op een laptop ook gaat werken.
Ja ik weet dat je met een chromecast zou kunnen werken, maar dan moet je weer extra geld uitgeven
De concurrent Ziggo heeft het wel voor elkaar dat het op een laptop werkt, kan me niet voorstellen dat het KPN dan niet zou lukken............
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ivo, klopt wat je aangeeft! Het is ook nog niet ideaal, maar het is in ieder geval iets op dit moment 😉 Zoals gezegd zijn we bezig met een update van de iTV online website, zodat deze straks ook buitenshuis gebruikt kan worden. Ik kan je melden dat deze dan ook in Europa te bereiken is, vanwege de nieuwe wetgeving. Dus nog even geduld tot deze update live gaat, en dan kan je ook tijdens de vakantie of weekendjes weg binnen Europa met het gezin op de laptop kijken! Chromecast of de iTV app blijft tot die tijd de oplossing!
Hi, we zijn 2 maanden verder maar lukt nog niet op laptop. Enig idee wanneer deze update komt?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! Ja, het zal niet lang meer duren maar er wordt nog hard aan gewerkt. Ik kan je nog geen exacte datum melden maar het zit er echt aan te komen.
Zojuist geprobeerd om op de laptop buitenshuis KPN ITV te gebruiken en inderdaad " ITV WERKT NIET" Mijn buurman kan prima op zijn laptop met zijn ZIGGO abonnement tv kijken., erg frustrerend. Erg slecht dat KPN dit NOG STEEDS NIET voor elkaar heeft. Hoe lang hebben jullie nog nodig om dit op orde te krijgen en de reactie "nog even geduld" is niet nu meer van toepassing.
Reputatie 7
Badge +24
Hi klantje1960. Het "nog even geduld" is nog wel van toepassing maar niet wat je wil horen natuurlijk. En terecht trouwens. We hebben gezegd dat ie deze zomer zal komen en dat gaat ook gebeuren. De zomer eindigt binnen een maand en dat betekent dat de volledig nieuwe website dus binnen een maand live moet zijn. En als het goed is nog wel wat eerder.
Deze zomer, die is nu bijna afgelopen. Als 50% van Nederland het niet meer nodig heeft zo na de vakantie komen jullie met fantastische nieuwe functie. Ik weet dat ik al meer dan een jaar geleden hier vragen over heb gesteld.....Voor jullie informatie, we leven in 2018....dan moet je wel een beetje alert blijven KPN...
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk dat die 50% het na de zomervakantie ook nog wel kan gebruiken. Er komt vanzelf weer een nieuwe vakantie. En ik hoop stiekem nog op een mooie nazomer maar dat is misschien wat veel gevraagd aan moeder natuur.

Voor jullie informatie, we leven in 2018
Dank je!
Reputatie 4
Paul, met alle respect, maar dit is een antwoord waar werkelijk niemand op zit te wachten. Nee, het is ook niet grappig. KPN loopt weer eens achteraan, er wordt verwezen naar een app die het op een heleboel apparaten niet doet om allerlei vage redenen die KPN blijkbaar niet had gezien met testen (als dat al gebeurt is), ITV online is al jaren een brakke toepassing, die het buitenshuis ook al niet deed, het is al meer dan een jaar bekend, zoals anderen ook al aangaven, dat in mei de geo-blokking opgeheven zou worden. En dan komen jullie met allerlei beloftes die ook nu weer niet waargemaakt worden. Wat een bedrijf!
Reputatie 7
Badge +24
@ANDRE1973@IvoSnackers@klantje1960
Mochten jullie er nog wat aan hebben, de nieuwe website is live voor Chrome en Firefox waarmee je buitenshuis kan kijken. Hier lees je er meer over: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-website-van-kpn-interactievetv-nl-457772
@ANDRE1973@IvoSnackers@klantje1960
Mochten jullie er nog wat aan hebben, de nieuwe website is live voor Chrome en Firefox waarmee je buitenshuis kan kijken. Hier lees je er meer over: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-website-van-kpn-interactievetv-nl-457772

@Paul_Ik heb het even gecontroleerd en het werkt! Dank je wel voor je reactie! Kan ik er nog mooi gebruik van maken de komende dagen.
Reputatie 7
Badge +24
Tof! Gelukkig heb je er nu toch nog wat aan. 🙂 Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 1
HELAAS...
Vakanties zijn alweer voorbij.. Toch wel jammer dat dit niet voor de vakanties geregeld was.

Gr Ivo
Reputatie 7
Badge +24
Eens. Jammer dat de vakanties weer voorbij zijn en natuurlijk dat de website niet live was toen jij op vakantie was. Om 'm toch positief af te sluiten:

De dagen daarna volgt een perioden met rustig en stabiel nazomerweer. Het is veelal zonnig en het kwik stijgt vanaf zondag naar waarden ruim boven 20 graden. Begin volgende week kan het plaatselijk circa 25 graden worden.
Hoi! Ja, het zal niet lang meer duren maar er wordt nog hard aan gewerkt. Ik kan je nog geen exacte datum melden maar het zit er echt aan te komen.
Het zit er aan te komen... jaja. Al een jaar.
Reputatie 7
Badge +24
@Hermieb: waar heb je het over? Je inmiddels al een tijdje met een laptop tv kijken in het buitenland (EU). 😶
Ben nu in Oosterijk en kan geen tv kijken op de laptop ben wel ingelogt maar zegt geen verbinding met thuis netwerk
Reputatie 7
Badge +24
Welkom @WvdC! Welke browser gebruik je? Via Chrome/Firefox/Edge zou je via https://www.interactievetv.nl/ zeker tv moeten kunnen kijken namelijk. Safari werkt (nog) niet met de nieuwe site.

Reageer