Vraag

iTV online MacBooks werkt niet

• 14 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 774 keer bekeken

Sinds een paar maanden hebben we last van het volgende probleem;
Twee Macbooks (air en pro) kunnen geen iTV kijken via de site van KPN. Silverlight is volledig up to date en verschillende browsers zijn geprobeerd. Beide laptops zijn verbonden met het thuisnetwerk via het KPN modem.

Inloggen lukt wel maar we komen niet verder dan een groot rood kruis in de linkerbovenhoek en de melding "er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het nogmaals door uw browser te sluiten en te heropenen". Dit geldt zowel voor Safari, Chrome en Firefox.

Ik heb in eerdere topics al gelezen om in de Silverlight voorkeuren de toepassingsopslag te veranderen (wat het probleem niet verhelpt) en ik heb ook al in de Plugin-instellingen gezorgd dat Silverlight altijd wordt toegestaan voor de iTV site. Natuurlijk hebben we Silverlight ook al een aantal keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Silverlight laadt wel volledig tot 100% voordat de foutmelding komt.

Weet iemand een oplossing? Op de iPad kunnen we wel via de App gewoon kijken. Beiden Macs draaien op OSX el capitan met safari 9.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom @Koeken! Goed dat je je vraag op ons forum stelt.

Bijzonder dat het op je iPad wel gewoon werkt, maar op beide Macbooks niet! Je krijgt zometeen een privébericht van me, reageer je daarop? Dan help ik je verder.
Reputatie 7
Badge +16
Dat is niet raar, een iPad en een MacBook zijn beiden van Apple maar hebben verschillende besturingssystemen.
Ik heb het een tijdje niet meer opgestart, maar zal vanaovond eens kijken of mijn MacBook dezelfde foutmelding geeft.
Reputatie 2
Ter info, hier werkt het wel.
Safari: 9.1.2 OS: 10.11.6 (El Captain) en ook op Firefox en Chrome geen problemen.
Dus de software combinatie zou in ieder geval geen problemen moeten opleveren.

Zegt deze pagina wel dat je Silverlight werkt?
https://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx

en deze wel gecontroleerd neem ik aan:
https://www.appletips.nl/oplossing-microsoft-silverlight/

offtopic: @BoskaboterPaules, ook al jaren apple fan, maar Safari is hier sinds V9 niet meer de standaard browser hier, Apple laat daar behoorlijke steken vallen op performance de laatste tijd. Ik zou ook eens naar andere browsers kijken. Maar ok andere discussie ;)

en gedeeltelijk offtopic, dat SilverLight is natuurlijk ook behelpen, hopelijk wordt dat ooit nog eens anders :S
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je privébericht, @Koeken. Met jouw gegevens heb ik een zogenoemd ticket voor je aangemaakt. Ik zie namelijk zelf ook niet waarom het niet werkt. De achterliggende afdeling gaat dit in behandeling nemen en hopelijk vinden zij het probleem! Hou je ons op de hoogte? Wellicht hebben andere klanten hier ook iets aan.

@BoskabouterPaulus We hebben gegevens nodig om dit verder uit te laten zoeken. Omdat het niet de bedoeling is dat deze openbaar staan, vragen we deze in een privébericht. We behandelen berichten op volgorde van binnenkomst, zodra we bij jouw bericht zijn zullen we ook jou om gegevens vragen.
@JJvanderKamp, Heb zojuist mijn Firefox ook geüpdatet naar versie 48.0, blijf echter nogsteeds dezelfde foutmelding krijgen.

In ieder geval bedankt voor de tips zo ver, ik ga nog een poging doen om de Silverlight instellingen te veranderen, mocht ik enig resultaat krijgen dan zal ik hierop terugkomen. Natuurlijk zijn tips en tricks nogsteeds welkom
Heb dezelfde Apple hardware en alleen via Firefox kan ik met mijn MacBook iTV kijken, Safari en Chrome werken niet.
Heb Firefox versie 48.0, ook met 45.02 werkt het.

Succes
Als echte Mac-fan natuurlijk alleen Safari 9.1.1. onder El Capitan 10.11.5 op Retina Macibookpro en op IMac
En ook hier werkt dat niet. Dus niet via privé- maar oplossingstips via het forum of middels een update !

Reageer