ITV online met Chromecast ondersteuning

• 6 januari 2016
  • 19 reacties
  • 4619 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Beste KPN, 

Is het niet een idee om ITV Online app met Chromecast ondersteuning aan te bieden voor jullie klanten? Toen wij die storing hadden dat niemand meer tv kon kijken heb ik via een omweg met iTV Online app naar me tv kunnen streamen. Op deze manier hadden me vrouw en ik niet zo last met die storing. Want op KPN Play hebben jullie die ondersteuning wel. Gelukkig had ik die ook nog, maar ik zit of zat in die testteam van KPN Play. En die storing dat het hele interactieve tv plat lag Door een software fout kon niemand eigenlijk tv kijken. Door dit probleem op te lossen (hopelijk krijgen we nooit meer zo'n grote storing) is dat die klanten geen KPN Play hebben via de iTV online app kunnen streamen naar hun tv via Chromecast. Dit is voor de klanten die geen SmartTV hebben maar wel een Google Chromecast Dongle kunnen dan verbinden met die dongle om via hun tv toch tv kunnen kijken via de Chromecast ondersteuning. Hopelijk is dit een reuze idee, in ieder geval zou ik er blij mee zijn.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Het zit ingebouwd in KPN Play, dus ik denk niet meer dat er ondersteuning komt voor de 'ITV Online' app. Wel kan je je scherm helemaal casten naar je TV en vervolgens iTVOnline kijken.

Reputatie 7
Badge +30
Helemaal geweldig idee, iTV Ontvanger de deur uit en Chromecast er in.

Robin
Reputatie 7
Badge +11

RobinFlikkema schreef op 6 jan '16 om 10:55u
Helemaal geweldig idee, iTV Ontvanger de deur uit en Chromecast er in.

Robin

Google-addict :D

Reputatie 7
Badge +27
Ons TV platform is erop gericht om klanten op hun TV te laten kijken via de TV ontvanger omdat deze de meeste mogelijkheden biedt. Ik denk dan ook niet dat er heel snel echte chromecast ondersteuning zal volgen. Ik heb je verzoek intern kenbaar gemaakt, misschien komt het nog :)

In de tussentijd is je browserscherm casten en dan de iTV Online website gebruiken de beste oplossing als je graag gebruik wilt maken van chromecast. 

Reputatie 7
Badge +30
T enige nadeel is, is dat iTV Online niet werkt in Chrome. En Chrome uitermate geschikt is om te casten naar de TV.

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Jullie bieden die dienst aan, aan klanten!!! Dan vind ik ook dat jullie deze dienst weer 100% moeten maken. Ook bij Google Chrome.
Reputatie 7
Badge +27
Heb je helemaal gelijk in, Robin. Ik heb ook net eerder vanavond in een ander topic daar een antwoord op gegeven. We zijn op het moment bezig met het testen van de nieuwe versie van iTV Online in Chrome. Wat ik ervan gezien heb zag er al goed uit. Ik heb nog geen datum of iets dergelijks, maar ik verwacht dat we de langste wachttijd wel zo'n beetje gehad hebben.

Reputatie 7
Badge +18
Oké, ze zijn er toch mee bezig om ITV online weer werkend te maken op Chrome. 😃
Reputatie 3
Is het misschien een idee een select groepje toegang te verlenen tot beta testing van het nieuwe iTV platform? In de regel maken gebruikers net weer een beetje anders gebruik van dit soort producten.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Volgensmij gebeurt dit al

Robin
Belachelijk dat de iTV app geen Chromecast ondersteunt. Bestaande klanten worden in de kou gezet, terwijl klanten die PlayTv kopen wel Chromecast ondersteuning krijgen. Dit is het tegengestelde van klantvriendelijkheid. 

Reputatie 7
Badge +11

JelleFeenstra77 schreef op 19 jan '16 om 11:31u

Belachelijk dat de iTV app geen Chromecast ondersteunt. Bestaande klanten worden in de kou gezet, terwijl klanten die PlayTv kopen wel Chromecast ondersteuning krijgen. Dit is het tegengestelde van klantvriendelijkheid. 

Naja, er zijn genoeg andere mogelijkheden op iTVOnline eventueel op je televisie te hebben.

Reputatie 7
Ik cast de iTVOnline app al heel lang naar mijn miracast dongle die ik in een hdmi poort van de TV in mijn hotelkamer in het buitenland steek.

Het nadeel is dat de resolutie beperkt blijft. Ondanks het feit dat mijn Android tablet een resolutie van 2560x1600 heeft, is de resolutie van iTVOnline 1280x800.

Prima voor het kijken van het nieuws of een actualiteitenprogramma maar of ik daar nu een natuurdocumentaire op wil kijken...

Een ander nadeel is dat het miracasten (screen mirroring) behoorlijk veel CPU vergt en een aanslag is voor de accu van een tablet of mobiele telefoon. Die moet dus wel aan de oplader liggen.

Voordeel is dat de verbinding met Internet niet overgenomen wordt door de dongle (zoals bij Chromecast), maar via de tablet blijft lopen. Dat is maar goed ook want de Internet verbinding moet via een VPN verbinding naar Nederland lopen immers TV kijken in het buitenland (op een buitenlands IP adres) is onmogelijk omdat KPN geen uitzendrechten heeft buiten Nederland.

Reputatie 7
Badge +18

JelleFeenstra77 schreef op 19 jan '16 om 11:31u

Ik ben het hier wel mee eens. Hopelijk gebeurd het ooit nog eens. Dat die ook in de app wordt geplaatst. Die Chromecast ondersteuning. ;)

Maar ben wel benieuwd naar die nieuwe ontwikkelingen van ITVOnline voor Google Chrome...

1 jaar verder en er is nog steeds geen actie op ondernomen.

*klap* *klap* *klap*
Reputatie 7
Badge +28
Actie is er zeker ondernomen, het zit alleen nog niet in de huidige app. We verwachten dat de ontwikkeling op korte termijn start. Hopelijk kan het later dit jaar worden aangeboden. Zodra er een concrete datum bekend is laten we dat weten 🙂
Hopelijk kan het later dit jaar worden aangeboden.

Niet, dus...
Reputatie 4
Badge +4
3 maanden later ook niet...
Reputatie 7
Badge +30
3 maanden later ook niet...Nou, jawel. De nieuwe versie app geeft al aan dat Chromecast er aan gaat komen "Programma's naar je TV streamen met Chromecast;"

Reageer