ITV Online na opstarten, steeds op "kinderslot"

• 14 maart 2016
  • 25 reacties
  • 640 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Goede dag!

Ik wil even aangeven als ik de iTV online app opstart, dat ik dan steeds weer de "kinderslot" eraf moet halen. Na dat ik die app heb afgesloten, en weer ga openen, staat ie weer op "kinderslot." Kan daar eens wat aan gedaan worden? Dat die binnen uw thuisnetwerk gewoon "uit" staat. Wordt er doodmoe van om hem er steeds weer die kinderslot eraf te halen. 😞 Fix dit alsjeblieft! Als ik de kinderslot uit heb staan op de tv-ontvangers, want die 2 synchroniseren wel met elkaar. Laat het dan ook met de app communiceren. Oftewel "Synchroniseren."

https://

25 reacties

Reputatie 7
Ik kan niet eens bij dat kinderslot knopje komen en kijk eens goed hoe het Instellingen scherm er bij mij uitziet.

Uitlogg

en

Systee

m

Instellin

gen

Veelges

telde

vragen

Appara

at-

beheer

Ik ben al lang geleden opgehouden met hopen dat het ooit goed zal komen met de iTVOnline app, maar zo te zien kom ik er nog goed vanaf, ik heb tenminste geen last van een kinderslot. :@

Reputatie 7
Badge +30
Aii, wat een nachtmerrie! Hebben we al wel gezien dat het informatie en instellingen tekentje links bovenin ook verkeerd gaan?

Dennis, wat voor tablet(?) heb jij? (Of is dit een telefoon?)

Volgensmij worden de groottes aangegeven met verschillende eenheden, of wordt er gebruikt gemaakt van een AbsoluteLayout.

Stiekem hoop ik dat het ooit nog goed zal komen met de iTV Online app

Robin
Reputatie 7
Inderdaad, de iTVOnline app is en blijft (waarschijnlijk) een nachtmerrie.

Het schalen en positioneren van onderdelen is blijkbaar heel moeilijk. :@

En als je naar NPO 1 kijkt op een scherm met hoge resolutie (2560x1600) dan wordt dat ook heel duidelijk weergegeven in de gids. Je kunt nog net zien dat NPO 1 de actieve zender is.

En wat te denken van Studio sport op RTL4. :p

Denk ook niet dat je voor het beheren van apparaten de pincode moet ingeven, je moet namelijk de betaalcode ingeven. :@

En o ja, voordat ik het vergeet, die app is natuurlijk wel getest, maar soms wordt er wel eens wat over het hoofd gezien. Nu blijkbaar ook nog iets met het kinderslot, ik word er moedeloos van. :@

Overigens zijn alle bovenstaande issues, m.u.v. het kinderslot, door mij gemeld aan apps@kpn.com. En uiteraard heb ik van hun keurig een antwoord ontvangen dat ze met de melding aan de gang zullen gaan... ...NOT. :(

Reputatie 7
Badge +18
me tablet is een Samsung Tab4 10.1, en me telefoon is een Huawei P8 Lite. En ook daar springt steeds weer op kinderslot. Als ik de app sluit, en weer opnieuw open, dan staat ie er weer op. Terwijl ik hem eraf heb gezet. 😞
Reputatie 7
Badge +27
Dit lijkt bewust zo te zijn gedaan. Voor wie veel gebruik maakt van ITV Online is dit zeker vervelend! De instelling op de TV heeft hier overigens niet mee te maken. Ik weet niet of het handig is om dit te synchroniseren. In een familie is het mogelijk dat bepaalde toestellen juist wel kinderslot moeten hebben. Toch lijkt het mij ook heel fijn als de instelling in ieder geval onthouden wordt. Ik heb jouw melding doorgegeven .

: Ik ben maar al te goed bekend met het probleem met de positionering van de zenderlogo's. Dit is nog erger dan ik dacht. Ik hoop oprecht dat er werk wordt gemaakt van je input, bijzonder jammer dat dit nog niet het geval is.

Reputatie 7
Badge +18

Joran schreef op 15 mar '16 om 17:25u

Dit lijkt bewust zo te zijn gedaan. Voor wie veel gebruik maakt van ITV Online is dit zeker vervelend! De instelling op de TV heeft hier overigens niet mee te maken. Ik weet niet of het handig is om dit te synchroniseren. In een familie is het mogelijk dat bepaalde toestellen juist wel kinderslot moeten hebben. Toch lijkt het mij ook heel fijn als de instelling in ieder geval onthouden wordt. Ik heb jouw melding doorgegeven @DennisDatema68.

@wjb: Ik ben maar al te goed bekend met het probleem met de positionering van de zenderlogo's. Dit is nog erger dan ik dacht. Ik hoop oprecht dat er werk wordt gemaakt van je input, bijzonder jammer dat dit nog niet het geval is.

Fijn , dat je het weer hebt doorgegeven. Zou jij hier eventueel erbovenop willen zitten? Oftwel hou deze soort van storing in  de gaten. En ik vind het voor  nog het ergst eigenlijk. Hij zit al jaren met deze "bug" op zijn tablet. Waarom doet het dan überhaupt zo lang? :S Dat vraag ik me nou eens af. :)

Reputatie 7
Badge +18

wjb schreef op 14 mar '16 om 22:58u

Ik kan niet eens bij dat kinderslot knopje komen en kijk eens goed hoe het Instellingen scherm er bij mij uitziet.

Screenshot_2016-03-14-23-00-18.png

Uitlogg

en

Systee

m

Instellin

gen

Veelges

telde

vragen

Appara

at-

beheer

Ik ben al lang geleden opgehouden met hopen dat het ooit goed zal komen met de iTVOnline app, maar zo te zien kom ik er nog goed vanaf, ik heb tenminste geen last van een kinderslot. Gefrustreerde smiley

Volgens mij ging hier iets mis bij jou, wjb? Onder die afbeelding? :)

Reputatie 7
Badge +27

DennisDatema68 schreef op 15 mar '16 om 17:35u

Dit lijkt bewust zo te zijn gedaan. Voor wie veel gebruik maakt van ITV Online is dit zeker vervelend! De instelling op de TV heeft hier overigens niet mee te maken. Ik weet niet of het handig is om dit te synchroniseren. In een familie is het mogelijk dat bepaalde toestellen juist wel kinderslot moeten hebben. Toch lijkt het mij ook heel fijn als de instelling in ieder geval onthouden wordt. Ik heb jouw melding doorgegeven @DennisDatema68.

@wjb: Ik ben maar al te goed bekend met het probleem met de positionering van de zenderlogo's. Dit is nog erger dan ik dacht. Ik hoop oprecht dat er werk wordt gemaakt van je input, bijzonder jammer dat dit nog niet het geval is.

Fijn @Joran, dat je het weer hebt doorgegeven. Zou jij hier eventueel erbovenop willen zitten? Oftwel hou deze soort van storing in  de gaten. En ik vind het voor @wjb nog het ergst eigenlijk. Hij zit al jaren met deze "bug" op zijn tablet. Waarom doet het dan überhaupt zo lang? Smiley Verrast Dat vraag ik me nou eens af. Smiley Vrolijk

De simpele uitleg is dat er een keuze wordt gemaakt welke bugs met hoeveel prioriteit worden opgepakt. Ontwikkelaars moeten hierin keuzes maken. Het aantal gebruikers met een QHD-resolutie of hoger is beperkt. Dan wordt er vaak voor gekozen tijd aan iets te besteden waar meer gebruikers baat bij hebben. Dit is in ieder geval wat ik ongeveer een jaar geleden heb begrepen.

Dat dezelfde storing (en meer) een jaar later nog bestaat is ontzettend jammer om te zien. Ik heb geen invloed op de prioriteit, maar ik hou de ontwikkelingen zeker in de gaten.

Reputatie 7
Badge +18
Dank je wel voor de uitleg ! 😉 hoop dat er iets gaat gebeuren voor . Want dat vind ik erger dan die kinderslot. Maar hoop wel dat dit ook wordt opgelost. 😉
Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 15 mar '16 om 17:38uwjb schreef op 14 mar '16 om 22:58uIk kan niet eens bij dat kinderslot knopje komen en kijk eens goed hoe het Instellingen scherm er bij mij uitziet.

Uitlogg

en

Systee

m

Instellin

gen

Veelges

telde

vragen

Appara

at-

beheer

Ik ben al lang geleden opgehouden met hopen dat het ooit goed zal komen met de iTVOnline app, maar zo te zien kom ik er nog goed vanaf, ik heb tenminste geen last van een kinderslot. Gefrustreerde smiley

Volgens mij ging hier iets mis bij jou, wjb? Onder die afbeelding? Smiley Vrolijk

Ik kreeg inderdaad bijna kortsluiting in mijn brein want het was behoorlijk moeilijk om die woorden op precies dezelfde wijze af te breken als op het instellingen scherm. :D

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 15 mar '16 om 18:07uDank je wel voor de uitleg @Joran! Smiley Knipoog hoop dat er iets gaat gebeuren voor @wjb. Want dat vind ik erger dan die kinderslot. Maar hoop wel dat dit ook wordt opgelost. Smiley KnipoogDank je voor jouw steun Dennis, maar zo erg is het ook weer niet hoor. Dat "verminkte" instellingen menu zal me eerlijk gezegd een zorg zijn, die hoef ik toch nooit te openen.

Het voor mij meest storende fenomeen is die foute positionering van die zender, daar heb ik elke keer mee te maken en om naar NPO 1 te kijken moet ik dus swipen, ik kan niet op het NPO 1 logo klikken.

Volgens mij is dat dus lang niet zo erg als elke keer weer een pincode in te moeten geven, daar zou ik ook str*ntziek van worden. :@

Reputatie 7
Badge +18

wjb schreef op 15 mar '16 om 19:46u

DennisDatema68 schreef op 15 mar '16 om 17:38u

wjb schreef op 14 mar '16 om 22:58u

Uitlogg

en

Systee

m

Instellin

gen

Veelges

telde

vragen

Appara

at-

beheer

Volgens mij ging hier iets mis bij jou, wjb? Onder die afbeelding? Smiley Vrolijk

Ik kreeg inderdaad bijna kortsluiting in mijn brein want het was behoorlijk moeilijk om die woorden op precies dezelfde wijze af te breken als op het instellingen scherm. Smiley Vrolijk

😃 Grappige opmerking! Nice! 😛 :)

Reputatie 7
Joran schreef op 15 mar '16 om 17:25uDit lijkt bewust zo te zijn gedaan. Voor wie veel gebruik maakt van ITV Online is dit zeker vervelend! De instelling op de TV heeft hier overigens niet mee te maken. Ik weet niet of het handig is om dit te synchroniseren. In een familie is het mogelijk dat bepaalde toestellen juist wel kinderslot moeten hebben. Toch lijkt het mij ook heel fijn als de instelling in ieder geval onthouden wordt. Ik heb jouw melding doorgegeven @DennisDatema68.

Als dit "bewust zo gedaan lijkt te zijn", waarom hoef ik dan nooit die app van het kinderslot af te halen?

Reputatie 7
Ik heb ook nog even op mijn HTC ONE M7 gekeken naar het kinderslot. Ook daar hoef ik nooit een pincode in te geven om het kinderslot op te heffen.

Wat opvalt is de stand van de "kinderslot schakelaar". Zie onderstaand screenshot.

Zou deze stand (Aan) misschien betekenen dat de instellingen van de STB overgenomen worden? Daar staat het kinderslot overigens uit.

Reputatie 7
Badge +27

wjb schreef op 16 mar '16 om 00:03u

Als dit "bewust zo gedaan lijkt te zijn", waarom hoef ik dan nooit die app van het kinderslot af te halen?

Dat is een goede vraag. Ik kreeg deze indruk omdat ik hetzelfde ervaar als Dennis, de collega's die ik heb gevraagd om te testen ook. Bij ons staat het kinderslot op de STB ook uitgeschakeld, maar elke keer bij het openen van de app ingeschakeld. Uitschakelen wordt niet onthouden. Goed om te weten dat dit niet altijd het geval is, hopelijk helpt dat met het opsporen van de fout :)

Reputatie 7
Badge +18
Dus , jij ervaart het nu ook. Dus dan komt het hoop ik in de stroomversnelling als jij en de rest deze "kinderziekte" hebt meegemaakt! 😉
Reputatie 7
Waarom willen jullie überhaupt het kinderslot in de app uitzetten?

Bij mij staat die in de app dus blijkbaar gewoon aan, ik had tot aan dit topic nog helemaal geen aandacht aan de kinderslot functionaliteit binnen de iTVOnline app. :$

Het kinderslot op mijn STB staat uit en ik heb binnen de iTVOnline app ook nog nooit een vraag gehad mijn pincode in te geven om een programma te kunnen kijken. Hebben jullie een andere ervaring waardoor je dat kinderslot uit wilt zetten?

PS. Ook bij het kinderslot is het dus niet de pincode maar de betaalcode die ingegeven moet worden. :@

Reputatie 7
Badge +18
Er zit wel duidelijk verschil , op itvonline.nl houd die de films tegen van 16 jaar en ouder. Terwijl we dat bij itvonline.nl niet kunnen regelen. Op de tv-ontvanger kun je wel de leeftijdsgrens regelen. Op tv kun je wel kijken naar Jaws, maar op itvonline.nl en/of de app niet. ;)

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef op 16 mar '16 om 21:04uEr zit wel duidelijk verschil @wjb, op itvonline.nl houd die de films tegen van 16 jaar en ouder. Terwijl we dat bij itvonline.nl niet kunnen regelen. Op de tv-ontvanger kun je wel de leeftijdsgrens regelen. Op tv kun je wel kijken naar Jaws, maar op itvonline.nl en/of de app niet. Smiley Knipoog

Oh, dan snap ik nu waarom ik er geen last van heb, ik ben nog te jong voor 16+ films. ;)

Reputatie 7
Badge +18
Hahaha! LOL! 😛 die ! Dat is me er 1! 😉
Reputatie 7
Badge +27

DennisDatema68 schreef op 16 mar '16 om 20:26u
Dus @Joran, jij ervaart het nu ook. Dus dan komt het hoop ik in de stroomversnelling als jij en de rest deze "kinderziekte" hebt meegemaakt! Smiley Knipoog

Als het zo zou werken had ik wel gedaan alsof ik een hoop meer storingen had :P

Reputatie 7
Badge +18

Joran schreef op 17 mar '16 om 20:59u

DennisDatema68 schreef op 16 mar '16 om 20:26u
Dus @Joran, jij ervaart het nu ook. Dus dan komt het hoop ik in de stroomversnelling als jij en de rest deze "kinderziekte" hebt meegemaakt! Smiley Knipoog

Als het zo zou werken had ik wel gedaan alsof ik een hoop meer storingen had Smiley Tong

:D:D die ! ;)

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond Allemaal!

Vanavond heb ik een update gehad van ITV-Online app. Deze was eerst 4.4.0? Ik weet het niet meer zeker, maar hij is nu geüpdate naar: 4.4.1. Maar... Helaas het "kinderslot" gaat na deze update steeds weer "AAN". Na iedere keer als ik de app weer opnieuw opstart. , is dit ook bij jou? En , bij jou zou de NPO1 ook nog steeds achter de "Gids" zitten?? 😞 Ik vind het wel vervelend. Ik wacht jullie reacties af. :)

Reputatie 7
Badge +27
Helaas nog niet. Dat had ik eigenlijk ook nog niet verwacht. wjb's probleem is duidelijk ook niet opgelost, maar ik zie dat je ook in dat topic actief bent ;)

Reputatie 7
Badge +18

Joran schreef op 23 mar '16 om 16:34u

Helaas nog niet. Dat had ik eigenlijk ook nog niet verwacht. wjb's probleem is duidelijk ook niet opgelost, maar ik zie dat je ook in dat topic actief bent Smiley Knipoog

Klopt , probeer zoveel mogelijk te helpen. Ben behoorlijk actief weer de laatste tijd. Maar ook om ervaring op te doen. Om steeds meer te weten te komen hoe de techniek in elkaar zit. En ik weet een hele hoop. Hier in mijn regio weten ze dat ik veel van KPN weet. En de meeste storingen heb ik kunnen oplossen. Vandaag bij een klant geweest, om UTP kabels te trekken, en die UTP-wandcontactdozen plaatsen! En nu weer thuis op het Forum! ;)

Reageer