ITV online op PC geeft zwart beeld

• 24 december 2014
  • 2 reacties
  • 1086 keer bekeken

Hallo,

Ik heb problemen met ITV online op mijn PC. Op de PC draait Windows 7 64-bit en Internet Explorer 11 met de laatste versie van Silverlight Silverlight 5 (5.1.30514.0). Daarnaast heb ik Firefox geinstalleerd. Ik heb een glasvezel verbinding met 100Mb/s up en down.

Als ik ITVonline.nl start, zie ik eerst het blauwe scherm met de voortgangsmeter en vervolgens wordt het scherm zwart en heel kort de voortgangsmeter getoond.

Ik heb ondertussen het volgende allemaal gedaan:

1. Silverlight gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd

2. In de map C:ProgramDataMicrosoftPlayReady de file mspr.hds verwijderd

3. In internet explorer de privacy settings naar beneden gezet

4. In internet explorer het security level naar beneden gezet

5. Alle tijdelijke bestanden / cookies weggegooid

6. Getest in Firefox

7. Teruggegaan naar een restore point van voor 12 december (dat is de datum dat ik bij KPN aangesloten ben)

8. Hier op het forum gezocht en alle genoemde dingen geprobeerd

9. Internetsnelheid bekeken, die is ruim voldoende

Maar helaas het werkt nog steeds niet.....

Het gekke is dat ik op mijn PC met VirtualBox nog een installatie heb draaien, een Windows 7 32-bit versie, en daar werkt ITV online wel op.

Zijn er mensen die een idee hebben voor een oplossing?

Alvast bedankt

André

2 reacties

Als je IE11 hebt openstaan kijk dan eens bij Help > Over Internet Explorer of je wellicht de 64-bit versie gebruikt (dat staat vermeld, als er niets staat gebruik je de 32-bit versie). iTVOnline werkt niet in de 64-bit versie van IE.

Hoi Henk,

Er staat niets vermeld in de Help - About Internet Explorer.

Als ik in het "zwarte" scherm rechts klik kan ik wel de properties van Silverlight opvragen en daar staat dat het om de 64-bit versie van Silverlight gaat.

Bij de 32-bit versie van Firefox heb ik hetzelfde, ook hier geeft Silverlight de 64-bit versie aan

Gr,

André

Reageer