iTV Online positionering logo's van zenders fout

• 25 oktober 2014
  • 99 reacties
  • 1920 keer bekeken

Reputatie 7
Beste KPN,

Weten jullie dat er nog een foutje zit in de app iTV Online (versie 3.1.4) voor Android tablets met hoge resolutie schermen.

Onderstaande doet zich voor op mijn Samsung Tablet Pro met een resolutie van 2560x1600 pixels en niet op mijn "oude" Samsung Tab 10.1 met een resolutie van 1280x800 pixels.

In het onderstaand screenshot kan je zien dat de gids niet overeenkomt met de bovenstaande zender.

De zenders (logo's boven) staan allemaal allemaal een kolom te ver naar links.

NOS Studio Sport is op NPO 1 maar wordt getoond onder NPO 2 en sinds wanneer is DWDD op RTL 4 i.p.v. NPO 3?

Het logo van de zender NPO 1 is ook niet zichtbaar te maken, deze blijft altijd verborgen achter het tabje "Gids".

Ik hoop dat jullie hier wat aan kunnen doen.

https://

Onderstaand zie je dat er naar Koefnoen op NPO 1 gekeken wordt, maar dat NPO 2 als eerste zender links onderaan staat.

Als je goed kijkt, zie je wel dat NPO 1 de actieve zender is maar dat valt bijna in z'n geheel weg achter het tabje "Gids".

En NOS Studio Sport is nu op RTL 4, daar zullen ze blij mee zijn. ;)

99 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag wjb,

Bedankt voor je duidelijke melding! Ik vond een vergelijkbare melding met deze tablet in ons testteam, deze storing is nog openstaand.
Een vraag die daar nog niet is beantwoord is welke Android versie er gebruikt wordt (4.4.?), zou je dit kunnen toelichten? Dit lijkt een duidelijk reproduceerbare fout, ik hoop dat dit verholpen kan worden in de volgende update.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Hoi Joran_,

Dank je voor jouw terugkoppeling.

Het betreft hier inderdaad een eenvoudig te reproduceren foutje (tenminste, ik heb het al tientallen keren mogen aanschouwen ;)) op een Samsung Tablet PRO met Andoid kitkat 4.4.2.

Reputatie 7
Ik heb zojuist de update van de iTV Online app ontvangen (versie 4.0.0) met de (wellicht ijdele) hoop dat dit issue daarin verholpen zou zijn.

Helaas is in deze update het probleem nog niet verholpen op mijn Samsung Tablet PRO met Android Kitkat 4.4.2 en een scherm resolutie van 2560 x 1600 pixels.

Op mijn HTC One met Android Kitkat 4.4.3 met een scherm resolutie van 1920 x 1080 loopt alles vlekkeloos.

Ik heb het gevoel dat dit issue niet zozeer te maken heeft met de versie van Android, maar met de scherm resolutie van het apparaat.

Reputatie 7
Badge +28
Dag wjb,

Ik hoop niet dat ik valse verwachtingen heb gewekt, maar ik doelde niet op deze update! De update van vandaag stond al een tijdje klaar. Het is onder de aandacht gebracht bij de ontwikkelaars en het testteam en het klinkt inderdaad zeer aannemelijk dat dit probleem zich voordoet op schermen met QHD resolutie of hoger. Als ik meer informatie ontvang over een oplossing laat ik het weten!

Joran

Reputatie 7
Nee Joran, ik had echt niet verwacht dat het probleem nu al verholpen zou zijn, dus wat dat betreft zijn er geen valse verwachtingen gewekt.

Mijn vorige bericht was meer om er voor te zorgen dat dit issue niet gesloten wordt aangezien mijn eerste bericht over versie 3.1.4 gaat en we nu dus op versie 4.0.1 zitten.

Wat ik wel verwacht had was dat, conform de beschrijving in de Play-Store (zie onderstaand screenshot), het mogelijk zou zijn om opnames terug te kijken, maar dat blijkt nog steeds niet het geval (of de functionaliteit is wel erg verborgen en heb ik deze zelfs na aandachtige bestudering niet kunnen vinden. ;))

Onderstaand een screenshot uit de Play-Store waarin de voordelen van KPN Interactieve TV Online beschreven staan.

Let vooral even op de vierde bullet onder "Thuis en Onderweg".

Deze had dus onder "Thuis" moeten staan, maar helaas, thuis is het ook nog onmogelijk opnames terug te kijken via de app.

Edit:

Wat blijkt, ik had alleen maar HD opnames staan en die HD zenders zitten dus niet in iTV Online.

Dit is wel een grote tekortkoming, de bijbehorende SD zender zit wel in iTV Online en dus zou je verwachten dat de zender dus in iTV Online aanwezig is.

Je moet, als je denkt via iTV online een opname terug te willen zien, het programma opnemen vanaf de SD variant van de zender. Er is natuurlijk "geen hond" die dat doet, ik heb de SD zenders waar ook een HD variant van is zelfs uit mijn zenderlijst gehaald zodat ze in de gids (op TV) niet eens zichtbaar zijn.

KPN, misschien wel iets om over na te denken: HD opgenomen, dan graag wel terug te kijken als overeenkomstige SD zender wel beschikbaar is in iTV Online.

Reputatie 7
Helaas, ook versie 4.1.3 bevat geen fix voor de fout die in het eerste bericht van dit topic beschreven is. :(

Reputatie 7
Badge +28
Dat begint nu toch wel eens tijd te worden...

Ik heb het opnieuw onder de aandacht gebracht, met screenshots. Ik zou verwachten dat met de komst van hogere resoluties dit vaker voor zou komen, maar op dit moment zijn er nog maar 2 meldingen. Hoop op het beste! :D

Joran

Reputatie 6
Badge +9
Het zoveelste voorbeeld, wat nog steeds niet is opgepakt. Waarom zouden we eigenlijk nog feedback geven, als KPN een eigen weg in slaat?

Ik heb Joran ook veel feedback gegeven over de nieuwe menu update destijds. Ook nog steeds niet opgepakt, door het Ontwikkeling Team.  

Reputatie 7
@Joran,

Dank voor de terugkoppeling.

Ik hoop ook dat er aandacht voor zal komen.

Dat er nog maar 2 meldingen zijn verbaast mij op zich niet zo, ik denk dat het aantal tablets met een dergelijke resolutie nog niet echt hoog is, laat staan dat daar dan ook nog eens iTVonline op gebruikt wordt.

Wat ik wel jammer vind is dat er blijkbaar geen centrale opvolging / bewaking / terugkoppeling is van meldingen als deze.

De melding zelf is mijns inziens vrij helder en zoals aangegeven reproduceerbaar.

Het team dat zich hierover zou moeten buigen kan natuurlijk ook gerust contact met me opnemen als ze extra informatie nodig hebben.

Ik hoop overigens ook dat mijn melding van 4 februari 20:01u rond de pincode serieus genomen wordt.

Reputatie 7
Ondertussen zijn we weer twee maanden verder en hebben we weer een update van de app achter de rug.

Mede forumleden, denken jullie dat het probleem verholpen is?

Laat me raden, jullie denken van niet en dat is helemaal correct.

Ik kan er echt niet bij dat een (hopelijk) zichzelf respecterende organisatie het accepteert dat dergelijk fouten zo lang in een toepassing mogen blijven zitten.

Heb net een Samsung gekocht ook met 2560x1600 resolutie en werk inmiddels met versie 4.2.1 en ervaar hetzelfde geen NPO1, matig beeld, diverse menu's onwerkbaar.

Lees hierboven dat dit al heel lang bekend is en we zijn inmiddels ook diverse versies verder, het word wel eens tijd dat KPN hier wat aan gaat doen, er komen steeds meer tablets met een hogere resolutie jammer dat KPN daar schijnbaar geen boodschap aan heeft.

Reputatie 7
Nou, zo ver wil ik nou niet gaan, het enige probleem dat ik ondervind is beschreven met die screenshots, verder gewoon uitstekend beeld en alle menu's werken.

Om NPO1 te bekijken moet je inderdaad vanuit NPO2 naar NPO1 swipen, via het aanklikken van het logo gaat dat niet immers het logo is niet zichtbaar.

Nou niet helemaal mee eens, wij hebben alleen een iPad en die heeft een scherper beeld als deze Android met hoge resolutie.

en de tabjes oa instellingen zijn niet leesbaar.  slordig en dat het zo lang duurt voor zo'n operator is ook slordig.

hoeveel versies zijn we al verder sinds de eerste melding.

Reputatie 7
,

Vandaag, op de dag nauwkeurig, is het zeven maanden geleden dat ik deze melding gemaakt heb.

Vandaag de dag is, na een aantal updates, dit ogenschijnlijk eenvoudig op te lossen probleem(pje) in versie 4.2.1 nog steeds niet opgelost.

Soms vraag ik me af wat ik nog meer moet doen om KPN te doen bewegen.

Het kan er bij mij niet in dat wij (de klant) zo lang moeten wachten op een oplossing.

Ik ben ondertussen best wel teleurgesteld in de gang van zaken t.a.v. dit issue.

Toch doe ik dan nog maar eens een poging.

Beste KPN,

Wanneer mag ik eindelijk een oplossing ontvangen voor het, in het eerste bericht van dit topic beschreven, issue?

Reputatie 7
Badge +28
: Het is duidelijk de beurt aan ons. Ik vind het ontzettend jammer dat na zo'n duidelijk topic actie uitblijft.

Ik kan niet aangeven wanneer dit is opgelost. Er zijn meerdere meldingen binnengekomen van tablets met resoluties hoger dan Full HD, het is dus ook niet dat het te maken heeft met dit specifieke model tablet. We krijgen van te voren niet te horen wat er in aankomende firmware aankomt. Het enige wat ik op dit moment kan, en ga doen, is dit onder de aandacht blijven brengen. Mijn excuses dat dit zo lang duurt.

Reputatie 7
Na zeven maanden en drie dagen opnieuw een update (versie 4.2.2) ontvangen van de iTVOnline app, de vijfde of zesde sinds mijn eerste melding.

Zou het probleem dan eindelijk verholpen zijn... ...nee dus. :@

Reputatie 7
Badge +18
wjb schreef:
Na zeven maanden en drie dagen opnieuw een update (versie 4.2.2) ontvangen van de iTVOnline app, de vijfde of zesde sinds mijn eerste melding.

Zou het probleem dan eindelijk verholpen zijn... ...nee dus. :@

Dit is apart, Bij mij staat alles wel goed. :S hoe kan dat?

Hier mij afbeelding: 

Reputatie 7
Tja, op mijn Samsung Galaxy TAB 10.1 ziet het er ook zo uit, maar op mijn Samsung Galaxy TAB PRO 8.4 dus niet.

Oorzaak: Scherm resolutie.

Mijn Samsung Galaxy TAB 10.1 en jouw Samsung Galaxy TAB 4 10.1 hebben een scherm resolutie van 1280x800 pixels. Mijn Samsung Galaxy TAB PRO 8.4 heeft echter een scherm resolutie van 2560x1600 pixels.

Reputatie 7
Badge +18
wjb schreef:
Tja, op mijn Samsung Galaxy TAB 10.1 ziet het er ook zo uit, maar op mijn Samsung Galaxy TAB PRO 8.4 dus niet.

Oorzaak: Scherm resolutie.

Mijn Samsung Galaxy TAB 10.1 en jouw Samsung Galaxy TAB 4 10.1 hebben een scherm resolutie van 1280x800 pixels. Mijn Samsung Galaxy TAB PRO 8.4 heeft echter een scherm resolutie van 2560x1600 pixels.

Apart dat het met de schermresolutie die jij beschrijft, dat het zo fout kan gaan met de ITV Online app... Ik heb gelezen dat jij ICT'er bent. Weet jij wat het dan fout kan zijn in die app???

Reputatie 7
In dit geval hoef ik niet lang na te denken om de techneuten in ieder geval een richting te geven in waar de fout mogelijk gevonden zou kunnen worden.

De "design" fout zit in ieder geval in de verschillende methoden om de linkerzijde te "alignen" op het scherm.

Ik heb het vermoeden dat de gids kolommen aligned worden op de rechterzijde van de kolom gids terwijl de logo balk alligned worden op de linkerzijde van het scherm, waarbij de eerste kolom niet gebruikt wordt. (Eerste logo staat in tweede kolom.)

Zoals je ziet zijn op jouw scherm de kolommen van de gids even breed als de kolom gids. Er past dus één kolom achter de kolom gids en dat is dus die ene kolom waar geen logo staat.

Op mijn scherm zijn de kolommen in de gids qua pixels even breed als bij jou, maar daardoor de helft in breedte op het scherm (resolutie twee keer zo hoog).

Er passen nu dus twee kolommen achter de kolom gids en zie daar, de eerste wordt niet gebruikt, maar helaas ook de tweede valt weg achter de kolom gids. Als je heel goed kijkt zie je nog net een randje van die kolom achter het woordje gids uitkomen.

Feitelijk lijkt dit dus een simpele "design" fout die mijns inziens eenvoudig verholpen zou moeten kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +18
Hopelijk dat KPN dit eens goed leest wat jij hier informeerd op deze Topic, want heb af en toe de vraag of ze überhaupt luisteren naar klanten die hier verstand van hebben. Het lijkt wel dat ze het niet zo leuk vinden dat er van die ICT'ers op de Forum zitten die de oorzaak weten. ;)

Ze kunnen best wat meer van klanten aannemen, en het uit proberen. Net zo als ik heb een nieuwe zenderlijst ontworpen, is wat overzichtelijker. En hem in PDF gemaakt. En via Messenger van Facebook verstuurd. En het enigste wat ik kreeg was: "Dank je wel, Dennis." Ik heb er 2 dagen op geploeterd...

op mijn galaxy tab s is de positionering ook niet goed. hier valt ook npo 1 helemaal weg onder de gids knop.

Reputatie 7
Ik heb de hoop allang opgegeven dat hier ooit een oplossing voor gerealiseerd gaat worden. :(:(:(

Zoals je ziet is mijn eerste melding hierover van 25 oktober 2014. We leven nu op 22 juli 2015 en dat is dus negen maanden later.

Het is blijkbaar sneller om nageslacht op de wereld te zetten, dan om zo iets eenvoudigs op te lossen. :@

Reputatie 7
Badge +18
wjb schreef:
Ik heb de hoop allang opgegeven dat hier ooit een oplossing voor gerealiseerd gaat worden. :(:(:(

Zoals je ziet is mijn eerste melding hierover van 25 oktober 2014. We leven nu op 22 juli 2015 en dat is dus negen maanden later.

Het is blijkbaar sneller om nageslacht op de wereld te zetten, dan om zo iets eenvoudigs op te lossen. :@

KPN, wordt eens wakker! 25 oktober 2014 waar  het al over heeft is inderdaad 9 maanden later! Is deze nou nog niet opgelost? Niet normaal! Doe er nou eens wat aan! :@ begrijp wel dat deze klanten op deze topic het zat zijn. ;)

Reputatie 2
Badge
Ik zie het ook op mijn Google Nexus 10 met high res scherm. Ik draai de standaard Android 5.1.1 

Op mijn Galaxy s5 plus met Android 5.0.2 is het wel goed. 

Kom op, KPN. Tijd voor een fix! :manfrustrated:

Reageer