Beantwoord

itv online via firefox werkt niet meer

• 15 oktober 2015
  • 18 reacties
  • 1050 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds enige dagen werkt itv online via firefox niet meer of niet goed.

Krijg  o.a de melding. "maximum aantal streams is bereikt " , terwijl het dan de enige stream is die loopt.

Soms werkt het ook goed , voor een poosje dan want na enige tijd krijg ik dan weer foutmeldingen en de suggestie om de browser opnieuw te starten helpt dan ook niet.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben of hebben gehad ?

icon

Beste antwoord door Erik_ 17 mei 2016, 16:45

Hey Meppel, welkom terug! Teveel sessies op hetzelfde apparaat komt heel weinig voor. Het is daarom goed mogelijk dat de collega aan de telefoon dit nog niet eerder gezien heeft. Wel een beetje jammer van het resetten, dat helpt in dit geval niet.

Als hier uiteindelijk een melding van is gemaakt voor de technische dienst dan wordt er naar gekeken. Als het dan nodig is wordt je gebeld. Dit kan ik even voor je nakijken. Reageer in dat geval op mijn privébericht

Wat ik zo zie in de bugmelding lijkt dit inderdaad verband te houden met het probleem. In dat geval zal het waarschijnlijk afwachten worden op een bugfix vanuit Mozilla. 

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Als je Windows 8 of 10 heb, kan je de IPTV App van KPN (gratis) downloaden.

Deze is veel mooier en werkt ook veel beter.

Reputatie 2
Badge
Nee , ik heb nog gewoon windows 7.

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Sikke,

Welkom op het forum!

Lastig dat iTV Online het niet meer goed bij je doet in Firefox!

Werkt het in bijvoorbeeld Internet Explorer nog wel naar behoren? Ervaar je dit probleem op verschillende systemen?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Koen

SikkeHelder78 schreef op 15 okt '15 om 14:47u

Sinds enige dagen werkt itv online via firefox niet meer of niet goed.

Krijg  o.a de melding. "maximum aantal streams is bereikt " , terwijl het dan de enige stream is die loopt.

Soms werkt het ook goed , voor een poosje dan want na enige tijd krijg ik dan weer foutmeldingen en de suggestie om de browser opnieuw te starten helpt dan ook niet.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben of hebben gehad ?

Ja, heb het zelfde probleem. De helpdesk van KPN gebeld en die herkende het probleem niet. Andere browsers en instellingen geprobeerd en nog geen oplossing voorhanden.

Reputatie 2
Badge
Koen schreef op 17 okt '15 om 21:02u

Goedenavond Sikke,

Welkom op het forum!

Lastig dat iTV Online het niet meer goed bij je doet in Firefox!

Werkt het in bijvoorbeeld Internet Explorer nog wel naar behoren? Ervaar je dit probleem op verschillende systemen?

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Koen

Hallo Koen ,

Zoals bekend werkt het helemaal niet op Chrome , en ook op internet explorer heb ik wel eens problemen. Het gebeurd regelmatig op de diverse systemen dat het eerst goed werkt maar na een uurtje of zo opeens niet meer werkt . De browser sluiten en opnieuw openen zoals wordt voorsgesteld werkt meestal ook niet. Ik heb gewoon het idee dat het niet erg stabiel is in de werking.

Reputatie 2
Badge
Ik gebruik dit draadje maar even verder in verband met de problemen die ik heb met itv online.

Ik heb zowel met firefox als ook met internet explorer de laatste tijd problemen dat het geluid stottert. Ik bedoel daarmee dat stukjes geluid zich herhalen , soms 2 x soms wel 3 x , voor het verder gaat. Het beeld staat dan stil of is even voor op het geluid. Er is gewoon niet prettig naar te kijken.

Nu zal er wel gezegd worden dat het waarschijnlijk aan mijn verbinding of computer ligt maar dat bestrijd ik dan bij voorbaat. Even ter voorbeeld. Ik zat vorige week voetbal , champions league , te kijken via itv en had dus met grote regelmaat herhalingen in het geluid. Ik ververs dan soms de pagina en dan is het weer even goed. Maar als ik dit te vaak doe dan op een gegeven moment zegt zowel firefox als explorer dat er een fout is ontstaan en dat het maximum aantal streams is bereikt.

Ik ben toen over geschakeld naar nu.nl  waar je ook de champions league live kunt volgen. En de hele westrijd verder geen enkel probleem gehad. En dit is niet 1 keer gebeurd , ik heb het al vaker ervaren.  Dus het kan wel goed.

Herken de problemen met itv online en heb precies dezelfde ervaring.

Ook mijn internetverbinding is perfect. Is getest door de KPN helpdesk medewerker. Ook een nieuwe Experiabox V10 in plaats van V8 gekregen maar problemen zijn niet opgelost. Alle andere browsers geprobeerd, andere laptops, Windows 7 en Windows 10, geen verbetering.

Kijk nu vooral via NPO live tv maar dat is geen oplossing gezien het beperkt aantal zenders.

Heb een proefabonnement van NPOplus een maand gehad en daarmee werkte alles perfect. Nooit een onderbreking gehad en ook nog een hogere resolutie.

Het moet dus aan de stabiliteit/ technische vormgeving van KPN TVonline zelf liggen.

Reputatie 2
Badge
korbuitendijk schreef op 27 okt '15 om 17:25u
Herken de problemen met itv online en heb precies dezelfde ervaring.

Ook mijn internetverbinding is perfect. Is getest door de KPN helpdesk medewerker. Ook een nieuwe Experiabox V10 in plaats van V8 gekregen maar problemen zijn niet opgelost. Alle andere browsers geprobeerd, andere laptops, Windows 7 en Windows 10, geen verbetering.

Kijk nu vooral via NPO live tv maar dat is geen oplossing gezien het beperkt aantal zenders.

Heb een proefabonnement van NPOplus een maand gehad en daarmee werkte alles perfect. Nooit een onderbreking gehad en ook nog een hogere resolutie.

Het moet dus aan de stabiliteit/ technische vormgeving van KPN TVonline zelf liggen.

Ik ben dus gelukkig niet de enige met dit probleem. Bedankt voor jouw reactie .

Reputatie 2
Badge
Dit draadje maar even nieuw leven inblazen aangezien ik anders een nieuwe moet starten over hetzelfde onderwerrp.

Ik was gisteravond bijna zover om hier te melden dat KPN blijkbaar de problemen onderkent had en opgelost want sinds enige dagen waren er veel mider problemen met het kijken van ITV online. Gisteravond liep het zelfs vlekkeloos en had niet 1 x een stotter er in of ik moet het gemist hebben.

Maar de vreugde is van korte duur want sinds vanmorgen is het helemaal niet meer mogelijk te kijken. Bij het laden van beeld bevriest alles en krijg ik een foutmelding betreffende een plugin , en nu na het geprobeerd te hebben in firefox en explorer weer de melding dat het gelijktijdige aantal streams is bereikt.

Beetje jammer dat KPN de vreugde al weer zo snel de kop in drukt.

Reputatie 7
Badge +13
Als je windows 8 of 10 heb, kan je een app downloaden van KPN. KPN ITV ONLINE.

Die werkt perfect.

Reputatie 2
Badge
Ja Joop dat heb je me op pagina 1 ook al verteld en ik geloof je echt wel. Maar ik heb nog steeds ,net als op pagina 1 , windows 7 .

Net nog weer geprobeerd en het werkt op dit moment weer op firefox. Afwachten maar weer.

Reputatie 7
Badge +13
Waarom update je niet naar Windows 10? Is gratis.

De eerste grote updae is net geweest en hij draaid nu echt heel goed.

Ik kan hem aanbevelen.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Sikke,

Welkom terug! Ik heb even teruggelezen in het topic, en ik zag dit:

SikkeHelder78 schreef op 27 okt '15 om 13:54u

Even ter voorbeeld. Ik zat vorige week voetbal , champions league , te kijken via itv en had dus met grote regelmaat herhalingen in het geluid. Ik ververs dan soms de pagina en dan is het weer even goed. Maar als ik dit te vaak doe dan op een gegeven moment zegt zowel firefox als explorer dat er een fout is ontstaan en dat het maximum aantal streams is bereikt.

Dit klinkt als een probleem met de browserinstellingen die bij het verversen niet je huidige sessie opnieuw inlaadt, maar een volledig nieuwe waarbij de andere wel actief wordt gehouden. Als je dan inderdaad een keer of vier, vijf ververst hebt zit je dan aan het maximaal aantal gelijktijdige sessies. Dit kan ook voor aanvullende verstoring zorgen. Zou je eens je cache willen legen en cookies verwijderen en daarna opnieuw proberen of je een verbetering ziet in het gebruik van iTV Online via Firefox?

Reputatie 2
Badge
Hallo Erik ,

Dank je voor jouw reactie. Zoals gemeld werkt het op dit moment goed.

Maar zodra het weer kuren gaat geven dan zal ik het door jou voorgestelde uitvoeren en hier berichten.

Reputatie 7
Badge +28
Prima, Sikke! Dan wacht ik af, en mocht het weer gaan storen dan hoor ik van je in dit topic :)

Tijd voor een nieuwe reactie.

Sinds kort krijg ik deze beruchte melding. Na drie keer wisselen van zender in Firefox zijn de sessies op. De eerste reacteis van KPN zijn verbaasde: "Nog nooit van gehoord", of alles hier resetten. Na enkele telefoontjes krijg ik een medewerker die weet dat sinds een dag of vier dit probleem zich veel voordoet. Maar ik word met een paar dagen teruggebeld, dus een oplossing zal er dan toch komen? Of is er al iemand met een echte oplossing?

Systeem Windows7, FireFox 46.0.1.

p.s. Ik lees dat FireFox zelf al aangeeft waar het probleem mogelijk in zit. De laatste update heeft blijkbaar nog niet goed uitgepakt: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1262312

Reputatie 7
Badge +28
Hey Meppel, welkom terug! Teveel sessies op hetzelfde apparaat komt heel weinig voor. Het is daarom goed mogelijk dat de collega aan de telefoon dit nog niet eerder gezien heeft. Wel een beetje jammer van het resetten, dat helpt in dit geval niet.

Als hier uiteindelijk een melding van is gemaakt voor de technische dienst dan wordt er naar gekeken. Als het dan nodig is wordt je gebeld. Dit kan ik even voor je nakijken. Reageer in dat geval op mijn privébericht

Wat ik zo zie in de bugmelding lijkt dit inderdaad verband te houden met het probleem. In dat geval zal het waarschijnlijk afwachten worden op een bugfix vanuit Mozilla. 

Kennelijk werkt KPN er wel aan maar is het probleem (problemen) niet opgelost. Mijn inschatting is dat klagers allemaal dezelfde procedure moeten doorlopen van resetten, lijn doormeten, is je wifi wel goed, op welk apparaat heb je klachten, wat is je browser, cookies verwijderen, nieuwe laptop kopen, etc.
Het probleem ligt bij ITV en de oplossing duurt te lang. Je betaalt er wel voor !

Reageer