Beantwoord

iTV Online via Linux Error during license server request

  • 17 January 2020
  • 19 reacties
  • 1106 keer bekeken

Reputatie 2

Helaas kan ik sinds enkele dagen niet online films kijken.

Ik krijg steeds de melding: Error during license server request.

Ik kan wel online LIVE televisie kijken

Ik gebruik de de webbrowser Google Chrome.

Graag wil ik weten wat er aan de hand is?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Vriendelijke groeten, Jos

icon

Beste antwoord door Tycha 26 February 2020, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Heb je de laatste versie van Google Chrome geïnstalleerd staan?

Reputatie 2

Op de eerste plaats dank voor uw reactie.

Ik heb de laatste versie van Google Chrome geinstalleerd.

Met Mozilla Firefox heb ik het zelfde probleem, ook de laatste versie geinstalleerd.

Zojuist heb ik ook ontdekt dat ik alleen online naar NPO 1, 2 en 3 kan kijken.

Voor de zekerheid heb ik ook mijn Experiabox gereset maar helaas zonder resultaat.

Vr. groeten, Jos

Reputatie 7
Badge +11

Gebruik je Linux?

Dan ben je niet de enige met dit probleem,zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-online-allen-ned-1-2-en-3-487424

Reputatie 7

Zojuist heb ik ook ontdekt dat ik alleen online naar NPO 1, 2 en 3 kan kijken.

En waarschijnlijk de zender "Beleef KPN".

Reputatie 2

Beste Tycha en WJB,

Ik gebruik al jaren Linux Ubuntu.

Dit gaat altijd goed, heb nog nooit problemen gehad.

De zender “Beleef KPN” kan ik perfect bekijken.

Reputatie 7
Badge +11

Helaas is er nog geen oplossing voor dit probleem,zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-op-computer-met-een-linux-distro-466587

Beste Tycha en WJB,

Ik gebruik al jaren Linux Ubuntu.

Sinds 7 januari ongeveer is er een afspeelprobleem voor DRM-protected content op Desktop Linux PC’s, zowel bij KPN als bij Ziggo.

Je kan kijken of het 1 en ander wel werkt vanaf een niet-provider mediaserver, dus direct bij de content producent.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Jos, ik heb de titel van dit topic aangepast voor de vindbaarheid. :slight_smile:  De tips die hier al zijn gegeven zijn ook wat ik aanraad. Het is een bekend issue en er is nog geen oplossing voor. Houd het topic dat @Tycha noemde in de gaten voor updates. Ik hoop dat daar snel goed nieuws op te vinden is! 

Reputatie 2

Ik heb zojuist ook ontdekt dat ik bij de zenders NPO 1, 2 en 3 geen programma’s kan terugkijken.

Hier krijg ik ook dezelfde vermelding:  “Error during license server request”.

Is het mogelijk om de beveiliging “DRM-protected” te verwijderen?

Ik denk dan dat alles is opgelost.

Met vriendelijke groeten,

Jos

Ik heb zojuist ook ontdekt dat ik bij de zenders NPO 1, 2 en 3 geen programma’s kan terugkijken.

Hier krijg ik ook dezelfde vermelding:  “Error during license server request”.

Is het mogelijk om de beveiliging “DRM-protected” te verwijderen?

Dit zal een reden hebben dat daar DRM op zit, ik denk wel te weten waarom, maar dat doet er hier niet toe.

Probleem is dat widevine DRM op Linux desktop niet werkt bij KPN en Ziggo. Men heeft blijkbaar een standaard instelling overgenomen (wellicht helemaal niet naar gekeken). Zie ook:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-op-computer-met-een-linux-distro-466587?postid=895582

Netflix heeft wel moeite gedaan voor de Linux Desktop, want ik kan gewoon HD content/films/series kijken op Linux met Chrome en Firefox (x86_64 hardware platform). Ook op ARMv7 32-bit platform zoals Samsung Chromebook.

Reputatie 2

Ik vind het onbegrijpelijk dat het probleem na 3 weken nog steeds niet is opgelost!

Bij Netflix, Videoland, NLZiet en Pathe kan ik online perfect films, series en programma’s bekijken met Linux Ubuntu.

Het heeft volgens mij absoluut niets te maken met de instellingen van Google Chrome en Mozilla Firefox. 

Jos Parlevliet

Reputatie 7
Badge +17

Met die instellingen heeft het ook niet te maken, dat klopt. Via de link van Tycha hieronder kun je het fijne erover lezen. 

Helaas is er nog geen oplossing voor dit probleem,zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-op-computer-met-een-linux-distro-466587

 

Reputatie 2

Zeer geachte heer / mevrouw,

Helaas moet ik U berichten dat ik na 6 weken nog steeds gen ITV online kan kijken.

Ik heb dit probleem al vanaf 6 januari j.l.

Ik heb van de week het nieuwste besturingssyteem van Linux, Ubuntu Studio 19.10, gedownload en geinstalleerd.

Met de nieuwste versies van Google Chrome en Mozilla Firefox, krijg ik nog steeds bovengenoemde foutmelding.

Voor alle duidelijkheid het volgende:

Ik kan wel NPO 1, 2 en 3 en “Beleef KPN” online perfect bekijken met beide browsers.

Ik kan helaas niet de overige zenders, en films en series On Demand bekijken.

Graag wil ik weten wanneer dit probleem opgelost gaat worden, of dat ik dit zelf kan oplossen, zo ja hoe?

Uw antwoord zie ik met belangstelling tegemoet.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

Reputatie 1

Plus 1 is er al een oplossing? 

 

Reputatie 2

Langs deze weg wil ik vragen hoe ik dan de persistentState van com.widevine alpha op “true” moet zetten?

Dank voor uw antwoord alvast.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

Langs deze weg wil ik vragen hoe ik dan de persistentState van com.widevine alpha op “true” moet zetten?

Dit is een gerapporteerde status, geen instelling die je zelf kan aanpassen. Zaken rondom widevine aan de serverkant bepalen dat, zie:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-op-computer-met-een-linux-distro-466587/index2.html#post895582

Reputatie 7
Badge +25

Hi all. Zouden jullie kunnen/willen testen of de iTV website weer werkt via Linux?

Reputatie 7
Badge +11

@Jos Parlevliet  stuurde mij dit privébericht,

Ik ben zeer verheugd U te kunnen mededelen dat ik sinds gisteren weer alle zenders en OnDemand films en series online kan bekijken.
Ik gebruik Linux Ubuntu Studio 19.10.

Reputatie 7
Badge +25

Top! Thanks @Tycha.