Beantwoord

ITV online werkt niet met Windows 10

• 8 december 2015
  • 18 reacties
  • 11575 keer bekeken

Reputatie 1
Onlangs een nieuwe laptop aangeschaft (HP Pavilion X360) met Windows 10.

Het lukt mij niet iTV Online te kijken:

De app werkt niet, foutmelding: er is een netwerkfout opgetreden, probeer het later opnieuw, blijft het probleem herstart dan uw pc of tablet. Herstarten werkt niet.

Via Google CHrome werkt niet, blijft hangen op zwart scherm.

MS Edge werkt niet, deze wil me naar I Explorer doorleiden maar blijft steeds opnieuw opstarten.

Safari werkt niet, laadt op tot 97% en begint daarna weer opnieuw op te laden tot max 97%

Ik heb Silverlight geinstalleerd.

Op mn Samsung Galaxy tab S tablet en Samsung Galaxy telefoon kan ik de app wel gebruiken.

Wie weet de oplossing?  Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door yntsje 9 december 2015, 16:48

wjb schreef op 9 dec '15 om 15:33uyntsje schreef op 9 dec '15 om 15:17u14.21u gebeld met KPN Helpdesk.

antwoord van medewerker Ibrahim: iTV werkt niet met MS Edge, Google Chrome en Safari

Op zijn advies Firefox gedownload, laptop opnieuw opgestart en nu werkt het, blij mee!

Goed advies en prettig tewoord gestaan

Dank Ibrahim

Maar waarom niet gewoon met de iTVOnline app i.p.v. in een browser.

Die app werkt bij mij gewoon en ik vind het ook nog eens eenvoudiger in het gebruik.

Ik heb geen idee waarom de app niet werkt maar ben erg blij met deze oplossing.

iTV werkt heel goed via Firefox. Het beeld is heel stabiel en het (Dolby)geluid is perfect.

Leuke bijkomstigheid is dat ik nu heb gezien hoe fijn deze browser werkt.

Prima oplossing

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Ook bij mij werkt de iTV Online app vaak niet, niet alleen niet onder Windows 10 Pro, maar ook vroeger niet onder Windows 8.1 Pro op hetzelfde systeem. Ik heb ontdekt dat als je de app verwijdert (uninstall) en daarna (vaak eerst een reboot) weer opnieuw installeert via de Store, hij het weer een tijdje doet, totdat ... "netwerkfout, probeer het later opnieuw of start je system opnieuw op"; vaak helpt dan verwijderen en opnieuw installeren wel weer, todat ... enfin je begrijpt het vast wel :manmad:

Op andere (Windows 8.1 Pro/RT) devices heb ik nimmer problemen met de app. Ik heb zelf het gevoel dat het te maken heeft met het aantal netwerkaansluitingen, maar dat is maar een vaag vermoeden. Op m'n andere devices heb ik vaak maar één (Wi-Fi) netwerkkaart, of hooguit nog een (niet gebruikte ethernetpoort). Op m'n desktop heb ik er een aantal (de meeste welliswaar uitgeschakeld) en gebruik ik alleen de ingebouwde originele vaste ethernetpoort; toch heb ik het lichte vermoeden dat de app door de relatieve veelheid van netwerkpoorten een beetje in de war raakt. Maar waarom het dan na een herinstallatie van de app wel weer ff goedgaat?

Reputatie 7
Sinds de laatste versie van de app heb ik er eigenlijk geen problemen met mee. Maar je kunt ook via IE (niet via Edge want daarin wordt Silverlight niet ondersteund) kijken: dat werkt ook prima bij mij.
Reputatie 7
64-bit Windows 10 Pro.
Reputatie 7
Ik heb vorige week onze laatste x64 Windows 8.1 Pro laptop geüpgraded naar x64 Windows 10 Pro en daar werkt de laatste versie van de app altijd zonder problemen én via Wi-Fi. Op m'n x64 W10P desktop nog steeds niet, maar daarop wel met (de nog steeds standaard in W10 beschikbare versie van) IE11.
Heb ik nou begrepen dat de browserversie tegenwoordig ook HTML5 ondersteund? Zo ja, dan ben ik benieuwd of het over een paar weken - als de Anniversary Update van Windows 10 beschikbaar is - ook werkt met Edge.
Reputatie 6
Badge +9
Ik heb nog steeds dat het beeld compleet vast loopt, zonder reden en dat ik zender weer moet refreshen.

Reputatie 7
Ik heb geen problemen met die app op onze Windows 10 machines.

Hoe is jouw HP aangesloten op dr Experia Box, bedraad of via wifi?

Wat is de snelheid van de Internet verbinding? (Doe eens een KPN Speedtest)

Welk type Experia Box heb je?

Reputatie 7
yntsje schreef op 9 dec '15 om 15:17u14.21u gebeld met KPN Helpdesk.

antwoord van medewerker Ibrahim: iTV werkt niet met MS Edge, Google Chrome en Safari

Op zijn advies Firefox gedownload, laptop opnieuw opgestart en nu werkt het, blij mee!

Dank Ibrahim

Die app werkt bij mij gewoon en ik vind het ook nog eens eenvoudiger in het gebruik.

Reputatie 7
Henk2304 schreef op 22 apr '16 om 20:18uSinds de laatste versie van de app heb ik er eigenlijk geen problemen met mee. Maar je kunt ook via IE (niet via Edge want daarin wordt Silverlight niet ondersteund) kijken: dat werkt ook prima bij mij.Is dat op een 32bit of op een 64bit Windows 10 machine?

De reden dat ik dat vraag is omdat ik op 32bit Windows 10 geen problemen ervaar, maar op 64bit machines wel. Zie dit bericht.

Edit: Op de notebook van mijn dochter werkt iTVOnline via Internet Explorer prima, terwijl dat ook een 64bit machine is. Dus daar lijkt het ook niet aan te liggen. Een ander verschil is dat (tot nu toe) de Windows 10 Home edition probleemloos lijken te werken maar de Windows 10 Pro edition niet.

Reputatie 7
Henk2304 schreef op 24 apr '16 om 15:22u64-bit Windows 10 Pro.Interessant, bij mij werkt de ITVOnline app en itvonline.nl via IE 11 met Silverlight niet op 64-bit Windows 10 Pro machines, maar wel op 32 en 64-bit Windows 10 Home machines.

Op alle machines werkt itvonline.nl via Chrome (zonder Silverlight) wel. Hoog tijd dus om Silverlight nu echt uit te faseren en de Chrome variant van itvonline.nl ook naar Edge (en IE 11) te brengen.

Reputatie 7
Badge +24
; wat lastig! Een hele goede vraag wat er aan de hand is. Heb je een ander apparaat om op te testen of ITV online het wel doet? Ik ben namelijk benieuwd of dat wel lukt. Ik hoor het graag! 

Bij mij werkt ITV ook niet met Firefox na overstap op Windows 10. Foutmelding 'Systeem niet beschikbaar'
Alles geprobeerd. Nieuwste versie Silverlight, F.Fox etc.

Las op een forum over de browser Pale Moon.

Deze geïnstalleerd ( gebruikt slechts 64 mB ). ITV werkt prima met deze browser.

Arjen

Reputatie 1
wjb schreef op 9 dec '15 om 00:26uIk heb geen problemen met die app op onze Windows 10 machines.

wjb schreef op 9 dec '15 om 00:26uIk heb geen problemen met die app op onze Windows 10 machines.

De aansluiting is via Wifi, snelheid: down 35 up 12

Experia Box V9

Reputatie 1
14.21u gebeld met KPN Helpdesk.

Dank Ibrahim

Reputatie 1
WJB ook bedankt voor je reactie :D

Reputatie 1
wjb schreef op 9 dec '15 om 15:33uyntsje schreef op 9 dec '15 om 15:17u14.21u gebeld met KPN Helpdesk.

Dank Ibrahim

Ik heb geen idee waarom de app niet werkt maar ben erg blij met deze oplossing.

iTV werkt heel goed via Firefox. Het beeld is heel stabiel en het (Dolby)geluid is perfect.

Leuke bijkomstigheid is dat ik nu heb gezien hoe fijn deze browser werkt.

Prima oplossing

Mij is het nog niet gelukt. De mogelijkheden worden steeds minder. Ik heb zelfs een nieuwe videokaart gekocht (ASUS EN210) maar helaas, geen verbetering.... Jongens, wat is er toch aan de hand?

Hoi Cindy,

Op een andere windows 10 pc werkt deze wel. Voorheen werkte het wel op beide pc's met Windows 7. Alle drivers (videokaart etc.) zijn herkend. Ik zag een andere forummer (RoyLuimes volgens mij) die hetzelfde probleem heeft: ITV blijft laden maar er volgt geen beeld en/of geluid.

itv app werkt niet meer met windos 10!! wat je ook doet! ,op nieuw instalieert uit de windos stor! het heeft geen zin ! :(

Reageer