Beantwoord

ITV Online werkt niet op LG Nexus 5X

• 28 februari 2016
  • 18 reacties
  • 865 keer bekeken

Ik Zou heel graag willen weten wie bij KPN mij verder kan helpen. Heb gister een nieuw mobiel toestel gekocht de LG Nexus 5x en kan niet via de normale weg itv online van kpn downloaden. Heb iemand van de technische dienst aan de telefoon gehad en kon mij ook niet verder helpen en stelde voor om het op het forum te doen dus vandaar. Hoop dat jullie mij echt verder kunnen helpen.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt en titel van je bericht aangepast

icon

Beste antwoord door Marcia_ 1 maart 2016, 11:12

Welkom , goede keuze! Bedoel je dat je de app niet kunt downloaden? Kan je me uitleggen wat er precies misgaat?

Jouw toestel staat niet in de lijst met smartphones die we ondersteunen, dat zou het probleem kunnen veroorzaken. Je moet het dan in ieder geval wel via de browser via o.a. laptop of pc kunnen kijken. 

Admin: antwoord aangevuld

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom , goede keuze! Bedoel je dat je de app niet kunt downloaden? Kan je me uitleggen wat er precies misgaat?

Jouw toestel staat niet in de lijst met smartphones die we ondersteunen, dat zou het probleem kunnen veroorzaken. Je moet het dan in ieder geval wel via de browser via o.a. laptop of pc kunnen kijken. 

Admin: antwoord aangevuld

Marcia_ schreef op 1 mar '16 om 11:12u
Welkom @Hetty2, goede keuze! Bedoel je dat je de app niet kunt downloaden? Kan je me uitleggen wat er precies misgaat?

Jouw toestel staat niet in de lijst met smartphones die we ondersteunen, dat zou het probleem kunnen veroorzaken. Je moet het dan in ieder geval wel gewoon via de browser kunnen kijken. 

dat gaat dus echt niet. Dus aub een goed alternatief???

Reputatie 7
,

Hoe kun je nu toch zeggen dat je in ieder geval via de browser TV kunt kijken.

Silverlight bestaat echt niet op Android en iTVOnline.nl is ook nog steeds geen HTML5. :(

Het resultaat is dus:

2016-03-12 16.36.59.jpg

Reputatie 7
Badge +27
Bedankt dat je me hierop attendeert . Fout van mijn kant. Ik heb mijn antwoord aangevuld. 

ik begrijp heel goed dat je hiervan baalt, maar ik kan er niets anders van maken. Je kunt een mail sturen naar apps@kpn.com. Daar zit het ontwikkelteam van vele KPN apps achter. Zij kunnen zeker iets met je feedback doen. 

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb uiteraard even gekeken op mijn Android toestel via Chrome, (Tablet) itvonline.nl werkt tot zover dat ie stopt bij het icoontje "loading" en dan houd het op:

Screenshot_2016-03-13-10-07-54.png

Misschien een idee om dit te fixen? Zodat klanten toch tv kunnen kijken als de app het niet doet op een Android apparaat??? :) 

DennisDatema68 schreef op 13 mar '16 om 10:13u
Ik heb uiteraard even gekeken op mijn Android toestel via Chrome, (Tablet) itvonline.nl werkt tot zover dat ie stopt bij het icoontje "loading" en dan houd het op:

Screenshot_2016-03-13-10-07-54.png

Misschien een idee om dit te fixen? Zodat klanten toch tv kunnen kijken als de app het niet doet op een Android apparaat??? Smiley Vrolijk 

Heb dit precies hetzelfde, Marcia gaf mij de tip om dit door te sturen naar apps@kpn.com het probleem en dat heb ik net gedaan misschien ook voor jou hetzelfde om dit te doen samen staan we misschien sterker.

Ben ook gedupeerd. Ik zal ook mailen naar apps@kpn.com

Toch jammer dat een échte zuivere android smartphone (zonder schil) een compabiliteisprobleem geeft.

Evert - Emmeloord

Ja hier nog een
Nieuwe telefoon geen tv
Play van kpn daar wel tv maar alleen maar 1 maand gratis
Een bevredigend antwoord van kpn zou moeten zijn kpn play gratis tot we gewoon de itv app kunnen downloaden en werkend!
Ik heb een lg nexus 5 x
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Pally, welkom op het forum! Jammer te horen dat iTV Online ook bij jou op de LG Nexus 5 niet goed werkt. We hebben een lijst met alle officieel ondersteunde toestellen. Dit zijn de apparaten waarvan de ontwikkelaars 100% zeker weten dat iTV Online niet alleen werkt, maar ook goed werkt. Toestellen die niet op die lijst staan werken in veel gevallen prima. We kunnen dat alleen niet garanderen.

Ik kan je de standaardoptie geven, en dat is het verwijderen en opnieuw installeren van de app, maar verder kan ik ook niets doen. Je kunt feedback geven aan de ontwikkelaars door te mailen naar apps@kpn.com. Ik stel voor dat je dat doet, met zoveel mogelijk informatie erbij over wat er precies niet goed gaat. Zij kunnen dit dan gebruiken in hun verdere ontwikkeling van de app.
Heb ook een (prima) Nexus 5X, via KPN!, en verwonder mij net zo zeer als alle anderen dat Itv online hierop niet geinstalleerd kan worden. Dit is toch een high-end toestel op Android! Kom op KPN, schiet eens op en fix dit!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Jan Effing, welkom op het forum! Draait jouw Nexus 5X op Android 6.0.1? Helaas werkt de iTV Online app nog niet goed met deze Android versie. Er komt echter een nieuwe versie van onze iTV app die wel overweg kan met dit besturingssysteem. Helaas kan ik je nu nog geen concrete datum geven waarop deze beschikbaar is. Hij is in ieder geval in ontwikkeling :)

Een iets uitgebreider antwoord hierover vind je in dit topic.
Ik had op mijn 5x ergens een apk gedownload en geïnstalleerd en dat werkte redelijk. Maar sinds ik deze week Android 7.0 heb werkt het helemaal niet meer. Wordt tijd dat kpn eens wat structureel verbeterd. Silverlight kan echt niet meer, dat support Windows zelf al niet eens meer. Je moet speciaal Firefox installeren om het überhaupt nog op je PC te kunnen zien. En dat voor 100 euro in de maand bijna, er gaat een moment komen dat ik de stekker eruit trek en overstap als ze hierin blijven hangen.
Reputatie 7
Badge +30
Maar silverlight heeft niets met de app te makem
Via een browser kijken is een alternatief als de app niet werkt maar omdat dat op silverlight is gebaseerd is dat ook bijna geen optie meer. Inmiddels in een ander artikel gelezen dat kon een nieuwe app aan het bouwen is voor de nieuwere Android versie dus we wachten maar af.
Reputatie 7
Badge +30
Via een browser kijken is een alternatief als de app niet werkt maar omdat dat op silverlight is gebaseerd is dat ook bijna geen optie meer. Inmiddels in een ander artikel gelezen dat kon een nieuwe app aan het bouwen is voor de nieuwere Android versie dus we wachten maar af.
Klopt. Die nieuwe app werkt probleemloos op de 5X. Maar de website werkt ook in Chrome volgensmij aangezien het al gedeeltelijk is omgezet naar HTML
Reputatie 7
Badge +27
Er wordt inderdaad gewerkt aan een nieuwe versie van de app. Wanneer deze uitkomt is nog niet bekend. Daarnaast werkt de website al weer geruime tijd prima in Chrome. Wel kan het voorkomen dat je zwart beeld hebt als je de https-variant van de website gebruikt. Dit omdat de de daadwerkelijke streams volgens Chrome van een onbeveiligde bron komen. De streams zijn echter wel beveiligd. Alleen niet op een manier die Chrome accepteert. Zolang je de website dus als http-variant opent, werkt hij zonder problemen.

Edit: Hoewel het kan zijn dat met de url-verandering naar www.interactievetv.nl het mogelijk is dat https wel volledig werkt
Reputatie 7
Badge +30
Heb ook een (prima) Nexus 5X, via KPN!, en verwonder mij net zo zeer als alle anderen dat Itv online hierop niet geinstalleerd kan worden. Dit is toch een high-end toestel op Android! Kom op KPN, schiet eens op en fix dit!
Hoi,

Zou je het nu nog eens willen proberen?

Reageer