Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

itv online windows app, en itvonline.nl interactievetv.nl werken alleen op thuis netwerk

Tot mijn grote verbazing en ergenis werken de drie windows oplossingen om kpn itv te kijken alleen op mijn thuis netwerk.
Wil graag op mijn windows 10 2 in 1 tablet/laptop tv kijken op mijn kpn itv account buitens huis op een kpn fon netwerk bijvoorbeeld, of op mijn eigen internet netwerk elders dan thuis.
Daar schijn ik nu een android tablet voor te moeten kopen..
Ben ik dan de enige die een draagbare tablet met een volwaardig windows installatie?
icon

Beste antwoord door Koen 13 juni 2017, 13:02

Hoi @pvandamcom, welkom op het forum! De focus van de verdere ontwikkelingen op app gebied liggen zoals Henk ook aangaf momenteel op Android en iOS. Ik geef je feedback in ieder geval wel intern door! Of er in de (nabije) toekomst energie in Windows gestoken gaat worden betwijfel ik wel helaas.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Welkom op het forum, Leo. Goed dat je hier je vraag stelt. Het klopt inderdaad dat we voor de mobiele variant van Windows geen tv app beschikbaar hebben. De kans dat die er nog gaat komen acht ik niet heel groot. Je bent niet de enige met een Windows tablet of telefoon. Echter is het aandeel van onze klanten die dat wel hebben gewoonweg te klein. Ik heb helaas geen beter nieuws voor je. Je kunt nog wel via de website kijken, maar dat werkt inderdaad niet buitenshuis.
Reputatie 6
Erik_ schreef:

Welkom op het forum, Leo. Goed dat je hier je vraag stelt. Het klopt inderdaad dat we voor de mobiele variant van Windows geen tv app beschikbaar hebben. De kans dat die er nog gaat komen acht ik niet heel groot. Je bent niet de enige met een Windows tablet of telefoon. Echter is het aandeel van onze klanten die dat wel hebben gewoonweg te klein. Ik heb helaas geen beter nieuws voor je. Je kunt nog wel via de website kijken, maar dat werkt inderdaad niet buitenshuis.

Heb je voldoende bandbreedte upstream (minmaal 5Mbps) en ben je in het bezit van een Synology NAS, Raspberry Pi of ander apparaat waar een VPN server op kan draaien?
Zo ja, dan kan je jouw Windows 10 tablet/laptop via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk naar Internet laten gaan.
Voor Internet (en dus ook iTV) staat jouw tablet/laptop dan gewoon thuis.
Ik gebruik dat ook om in het buitenland van iTV gebruik te kunnen maken.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-vakantie-300685
Reputatie 6
Erik_ schreef:

Je bent niet de enige met een Windows tablet of telefoon. Echter is het aandeel van onze klanten die dat wel hebben gewoonweg te klein.

Dit is dus echt een misvatting. Windows telefoons zijn er nog maar weining, tablets zijn in opkomst, maar ... alle desktops, laptops, 2-1's, Xbox One e.d. die werken met Windows 10 kunnen ook overweg met de app. En dat zijn er alleen al in Nederland vele miljoenen.
Bij KPN heerst blijkbaar de hardnekkige gedachte dat de app alleen voor slimfoon of tablet beschikbaar is en zijn ze zich er ogenschijnlijk niet van bewust dat die app voor Windows dus niet alleen beperkt is tot mobiele devices, een beperking die er voor Android en iOS (op een enkele uitzondering na) wel is. Jouw term "mobiele variant" spreekt wat dat betreft boekdelen.
Kom op KPN doe je oogkleppen eens af, de Windows wereld is veel groter dan alleen mobiele devices! VZ heeft dat wel begrepen en een Ziggo Go UWP app uitgebracht voor alle Windows devices.
Beste Erik,
ik denk dat het inderdaad een grote misvatting betreft van KPN mbt het aantal desktops, draagbare 2 in 1 oplossingen en laptops dat draait op windows 10. waarom wordt deze grote groep mensen niet serieus bedient door KPN? Serieuze klanten met zware en zakelijke abbonementen.
groeten
leo
Reputatie 6
Badge +17
Henk2304 schreef:

Erik_ schreef:

Je bent niet de enige met een Windows tablet of telefoon. Echter is het aandeel van onze klanten die dat wel hebben gewoonweg te klein.

Dit is dus echt een misvatting. Windows telefoons zijn er nog maar weining, tablets zijn in opkomst, maar ... alle desktops, laptops, 2-1's, Xbox One e.d. die werken met Windows 10 kunnen ook overweg met de app. En dat zijn er alleen al in Nederland vele miljoenen.
Bij KPN heerst blijkbaar de hardnekkige gedachte dat de app alleen voor slimfoon of tablet beschikbaar is en zijn ze zich er ogenschijnlijk niet van bewust dat die app voor Windows dus niet alleen beperkt is tot mobiele devices.

De ontwikkelaars zijn zich er zeker van bewust dat Windows apps ook kunnen draaien op de niet-mobiele varianten van Windows. Echter richten we ons voor dergelijke apparaten op de browserversies. Dat werkt op het moment nog niet zo vlekkeloos als we graag zouden willen. Daar wordt echter hard aan gewerkt en heeft een hogere prioriteit.
Beste Erik
Dan blijft er maar één vraag over.
Waarom werken de browser versies buiten het eigen netwerk niet.
Dat lijkt me het resultaat van een keuze, cq een instelling en geen technische uitdaging.
Bij Ziggo werkt het wel..
groeten

Leo
Reputatie 6
Badge +17
Dat is een keuze inderdaad. Deze hangt samen met rechten. Wij hebben niet voor alle zenders rechten om deze buitenshuis te mogen laten zien. In de browserversie zijn meer zenders beschikbaar, vandaar dat deze alleen binnenshuis te bekijken zijn.
Hoi Erik
Dat moet toch op te lossen zijn. mijn TV modem detecteert meteen of ie aangesloten is op een lijn met KPN abbonement. Me dunkt dat een browserversie dat ook moet kunnen. Nu wordt een windows kijker buitenshuis gestraft met nul zenders.
Veel mensen gaan naar de camping en willen gewoon op afstand gebruik maken van hun abbonement.
Denk dat mensen behoefte hebben aan duidelijkheid.
Wanneer gaat de KPN iTV online app wel werken buitenshuis, wanneer gaat een browserversie het doen buitens huis. Is dat nu zo'n onredelijke wens?
Reputatie 6
Badge +17
We kijken binnen het aantal mensen, de tijd en het geld dat beschikbaar is naar wat we willen doen, wat haalbaar is, en wat uit kan. Dat brengt ons tot de huidige situatie waarbij browserversies gemaakt zijn voor binnenshuis kijken, en de appversies voor Android en iOS voor buitenshuis. Zoals het er nu uitziet zal dat voorlopig in ieder geval nog wel zo blijven.
ok dat is duidelijk, wel teleurstellend.

De kpn website mag wel duidelijker benadrukken, dat je niet altijd overal online tv kan kijken.
Of dat er nog aan gewerkt wordt. kijk maar eens wat wordt voorgespiegeld:

https://www.kpn.com/televisie/voordelen/online-tv-kijken.htm
Online tv-kijken waar je ook bent
Online tv-kijken op je smartphone, laptop en tablet

daar moet met grote letter toegevoegd worden: (BUITENSHUIS ALLEEN via de iOS en Android App)
nu zijn de claims eigenlijk misleidend
Reputatie 6
Badge +17
We geven op die pagina alleen downloadlinks voor de app voor iOS en Android. Daaruit kan men dan afleiden dat het ook alleen daarvoor beschikbaar is. Maar ik begrijp je punt, dit zal niet voor iedereen duidelijk zijn. Je feedback daarover geef ik dan ook door.:) Of ze het veranderen, dat durf ik niet te zeggen.
Reputatie 1
Ik ben zojuist overgestapt van Ziggo naar KPN en kom vrij snel op deze discussie en een paar andere topics over ongeveer hetzelfde, een app voor Windows (niet specifiek mobiel).
Natuurlijk kan je met een Windows tablet met de browser kijken, het werkt voor mij technisch ook wel, maar als ik TV wil kijken op deze manier wil ik het met een tablet op schoot, met touch kunnen bedienen en een browser omgeving met tabs en andere "ballast" maakt deze ervaring gewoon niet optimaal.
Ik kan nog weinig zeggen over de oude Windows app, maar kan me voorstellen dat die niet helemaal ideaal is vanwege de weinige updates (verouderd).
Ziggo heeft het wel opgelost en werkt prima en omdat ze Windows 10 UWP hebben gekozen werkt het zelfs nog op Windows Mobile.
Erg jammer, voor Windows wordt vaak verwezen naar browser opties en wordt voorbijgegaan aan het tablet/op de bank scenario, waarvoor een app nu eenmaal beter werkt. Windows heeft alles in huis om dat te faciliteren, maar niet iedereen schijnt dat ze zien of te willen doen. Om nog maar te zwijgen van de bonus op xBox (en Surface Hub) die je dan ontsluit.
Jammer, is zeker de grootste teleurstelling na mijn besluit om over te stappen en ik denk dat ik hier niet blij van ga worden met 5 tablets die in het huis rondslingeren om TV op te kijken.
Reputatie 6
Ik vind de browserversie (in Edge) de laatste tijd ook goed werken (alleen niet op Windows 10 Mobile, daar stopt die direct bij het eerste beeld). Het voordeel van de browserversie is dat die ook in een venster (in de 8ergrond kan draaien). De app kan dat niet (goed) en stopt dan vaak.
Maar ook de browserversie heeft z'n beperkingen, vooral met opnames en het kijken van programma's buiten je eigen netwerk.

Zoals ik al eerder zei: KPN lijkt zich te richten op mobiel gebruik en daarvoor zijn realistisch gezien nog maar twee besturingssytemen beschikbaar: Android en iOS. Vrijwel iedereen heeft wel een apparaat met één van die twee systemen. Commercieël gezien is er dan ook geen enkele noodzaak voor een app voor welke versie van Windows dan ook, hoezeer me dat ook spijt.
Reputatie 6
Badge +15
Hoi @pvandamcom, welkom op het forum! De focus van de verdere ontwikkelingen op app gebied liggen zoals Henk ook aangaf momenteel op Android en iOS. Ik geef je feedback in ieder geval wel intern door! Of er in de (nabije) toekomst energie in Windows gestoken gaat worden betwijfel ik wel helaas.
Reputatie 6
Koen schreef:

Of er in de (nabije) toekomst energie in Windows gestoken gaat worden betwijfel ik wel helaas.

Ik niet, helaas 😠 Ach ja, welke KPN-klanten gebruiken nou tegenwoordig nog (uitsluitend)Windows?
Reputatie 1
Tja, best vreemd ook en dat wil maar niet landen omdat bij "mobiel" vooral gedacht wordt aan telefoons en Tablets met en specifiek Mobiel OS.
Het is in deze thread al meer gezegd, Windows 10 bestrijkt de hele range van desktop tot console en ook tabletm, die laatste zijn met de 2-1 producten ook heel populair maar als er geen touch enabled apps voor worden gemaakt blijft iedereen op die apparaten met muis en keyboard (en dus ook browser) werken.
Chicken en egg situation.
Bedankt voor het doorgeven van de feedback, hopelijk wordt er nog iemand wakker van, bij Ziggo deden ze dat wel.

Reageer