Beantwoord

Itv ontvanger plaatsen zonder kabels

  • 8 May 2019
  • 4 reacties
  • 805 keer bekeken

Ik heb er helemaal geen zin in om +10 meter ethernetkabel te leggen van meterkast naar hd tv ontvanger in de woonkamer. En ik wil eigenlijk die tv ontvanger ook helemaal niet zien! Heb nu een LG smart tv. Kan ik op andere manier tv kijken? (mijn appartement zal na oplevering behoorlijk smart/domestisch zijn met van alles digitaal gestuurd want ik ben beetje zat, al die kabels)

Wordt nl opgeleverd met tv en kabel aansluiting tot in meterkast en niet verder bekabeld

Is er alternatieF???

Nelleke
icon

Beste antwoord door PeterG 8 May 2019, 15:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Tussen het modem (experiabox) en de tv-ontvanger kun je gebruik maken van een Draadloze VerbindingsSet. Deze apparaten maken de ethernetverbinding via het stroomnet in huis (wel gevoeliger voor storing natuurlijk).
Een monteur heeft zo'n set meestal bij zich. Deze kost bij KPN € 80. DVS 1200. Een kabel trekken is uiteraard goedkoper en werkt altijd.

Tijdens tv kijken dient er wel 'zicht' te zijn tussen afst.bed. en ontvanger. Het werkt met IR. Dat gaat wel door een glazen deurtje maar werkt niet in een dichte kast.

Apparaten = kabels (i.i.g. stroom 230 v).
dan maar eens zoeken naar ervaringen met deze set. Want 5 jaar geleden werkten ze voor geen meter 😢 Zijn later bij brand verloren gegaan. Bedankt voor meedenken
5 jaar geleden was dat nog de DVS 200. De 1200 is echt een stuk beter. Ook qua ontstoring.
Hallo @Bellefleur en @PeterG , ik gebruik nog een set van Ziggo en werkt perfect, ik heb wel het wifideel van de bewuste set uitgeschakeld om problemen te voorkomen, maar de set van KPN heeft geen ingebouwde wifi.