ITV ontvanger start niet goed op bij verbinding via switch

• 23 mei 2015
  • 5 reacties
  • 528 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds vorig week dinsdag (12 mei 2015) starten mijn itv ontvangers  (Arcadyan HMB2260) niet goed meer op. Diverse dingen gedaan: modem (Experiabox TG789vn) herstarten (stroom eraf wachten en weer aan) itv ontvangers van de stroom af, wachten herstarten.  Dit hielp niet. 

Vervolgens contact gehad met de klantenservice en alles nogmaals doorlopen, zonder resultaat. 

Daarom 2 nieuwe ontvangers gehad. Echter het probleem is nog niet opgelost. 

Zelf verder gespeurd en ben er achter gekomen dat als ik de switch (die er al sind 2012 hangt, door kpn geinstaleerd) er tussen uit haal, de itv prima opstart. Verbind ik vervolgens de itv weer via de switch (zonder de itv ontvanger uit te zeten) dan blijft alles prima werken. Echter als ik de itv ontanger uitzet, en weer aan, dan blijft het opstartproces hangen tot het vierde streepje. Haal ik de de switch ertussen uit, dan start de itv ontvanger goed op.

Op de een of andere manier gaat er wat mis met het opstarten van de itv ontvanger als er een switch tussen hangt.  SInds ik glasvezel heb (vanaf 2012) heeft er altijd een switch tussen de experiabox en mijn twee itv ontvangers gehangen. Is er een software update geweest in ITV ontvangers of experiabox?

De switch is een 3com 3cfsu05 (100mbit) en geleverd bij de installatie in 2102 door kpn.

Ook met een sitecom 1000mbit van sitecom werkt het niet .

Is dit een bekend probleem?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Het modem dat u gebruikt is al redelijk oud. En als u de klantenservice belt kunt u waarschijnlijk deze omruilen voor een nieuwer model.

Ik weet niet wat het probleem met iTV is, misschien dat een andere forum gebruiker u daarmee kan helpen.

Robin
Badge
Bedankt Robin, voor je reactie.  De servicedesk was vrij stellig dat het aan de ontvangers lag. Daarom heb ik ook nieuwe gehad. Maar ik ga ze nog eens bellen. Modem hangt er al weer sinds ik glasvezel heb van kpn.

RobinFlikkema schreef:
Hallo,

Het modem dat u gebruikt is al redelijk oud. En als u de klantenservice belt kunt u waarschijnlijk deze omruilen voor een nieuwer model.

Ik weet niet wat het probleem met iTV is, misschien dat een andere forum gebruiker u daarmee kan helpen.

Robin

schreef:
Hallo,

Robin

heb.

Badge
Servicedesk van KPN ITV heeft de experiabox doorgemeten en geconstateerd dat hij prima werkt. Nu even testen met een andere switch.

Inmiddels getest met andere switch. Probleem blijft hetzelde. Vermoedelijk is er een update geweest van de experiabox waardoor er een probleem is ontstaan.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Gijs,

Welkom op het forum! Vervelend dat de TV ontvangers zo opspelen. Daar je inmiddels nieuwe ontvangers gekregen hebt, en het met een andere switch hebt geprobeerd, blijven er nog maar twee punten over waar het probleem in kan zitten: de bekabeling, of de Experia Box. Heb je de mogelijkheid om de bekabeling (eventueel tijdelijk) te vervangen door andere/nieuwe? Omdat het probleem zich bij beide ontvangers voordoet, verwacht ik dat als het inderdaad de bekabeling is, het gaat om de kabel tussen switch en Experia Box.

Mocht dat niet de oplossing brengen, dan wil ik toch graag proberen of het met een andere Experia Box opgelost wordt. Zou je in dat geval je 06-nummer via priv├ębericht willen doorgeven?

Hartelijke groet,

Erik

Badge
Dag Erik,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga het morgen met andere kabels proberen. Als dat ook niet geef ik mijn nummer door.

Reageer