Beantwoord

ITV ontvanger via toslink aansluiten en afstandsbediening instellen

• 10 juni 2017
  • 5 reacties
  • 578 keer bekeken

Ik wil de iTV ontvanger direct via Toslink aansluiten op een Sonos PlayBase die ik overweeg te kopen. Op mijn Philips tv zit geen optische uitgang. Ik ben echter bang dat er misschien een lipsynchronsatie probleem ontstaat tussen beeld en geluid. Heeft iemand daar ervaring mee? Daarnaast wil ik de iTV afstandsbediening herprogrammeren zodat je de PlayBase harder en zachter kan zetter met de iTV afstandsbediening. Heeft iemand dit ooit gedaan?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door PeterG 10 juni 2017, 13:20

Het lijkt me héél apart als er geen optical out op je Philips zit. Hier een Philips uit 2013 die dat wel heeft.

Ik heb geen last van sync problemen met de rechtstreekse optical van ontvanger naar versterker tijdens tv kijken (tv via hdmi).

Het is niet mogelijk om het volume van een soundbar of surround-versterker met de kpn afstandsbediening te bedienen.
Tenzij de televisie en de soundbar HDMI-CEC ondersteunen. Er dient dan óók een hdmi verbinding gemaakt te worden.

Voor HDMI-CEC gebruiken de diverse fabrikanten weer hun eigen benaming:
Pioneer: Kuro link
Philips: Easy link
Samsung: AnyNet+
Panasonic: Viera Link
Sony: Bravia link of sync
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Het lijkt me héél apart als er geen optical out op je Philips zit. Hier een Philips uit 2013 die dat wel heeft.

Ik heb geen last van sync problemen met de rechtstreekse optical van ontvanger naar versterker tijdens tv kijken (tv via hdmi).

Het is niet mogelijk om het volume van een soundbar of surround-versterker met de kpn afstandsbediening te bedienen.
Tenzij de televisie en de soundbar HDMI-CEC ondersteunen. Er dient dan óók een hdmi verbinding gemaakt te worden.

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Meijerse1953, welkom! Leuk dat je hier je vragen stelt. Peter geeft al veel informatie zie ik. Wat betreft je zorgen over de audio/video synchronisatie: volgens mij valt dit reuze mee. Ook komt er binnenkort in de softwareversie van de Arcadyan en Arris tv-ontvangers de optie voor geluidsvertraging in de instellingen. En zoals Peter ook aangeeft kan je onze afstandsbediening niet direct afstemmen op andere apparatuur dan de tv maar geeft ie wel een goed advies wat betreft HDMI-CEC. Geeft dit antwoord op jouw vragen?
Ik heb ervaring met een Samsung tv en dito Home Theater System (HTS). iTVontvanger via HDMI aangesloten op tv en via TOSLink op HTS. Verder tv en HTS onderlingen verbonden via HDMI (AnyNet+ dus), om DVD's te kunnen kijken, maar ik vermoed dat daardoor volume (en de mute functie) van het HTS ook via de KPN AB geregeld wordt. Zodra ik alles heb ingeschakeld duurt het een paar seconden voordat het geluid via de TOSLink door het HTS overgenomen wordt (en de luidpsrekers van de tv uitgeschakeld) en de bediening helemaal via de KPN abo verloopt.
Nu ook op de NPO HD kanalen Dolby 5.1 (automatisch) beschikbaar is gebruik ik de AB van het HTS alleen nog maar voor volumeregegeling als ik radio luister en dus de tv uitstaat; in dat geval zendt de tv de commando's van de KPN AB niet meer door naar het HTS.
Reputatie 7
Badge +30

Mijn Philips uit 2012/13 heeft dat ook niet.
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @Meijerse1953 dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord! Zo niet, dan ben je welkom hier.

Reageer