ITV ontvangst slecht met DVS 650 set

• 16 november 2015
  • 3 reacties
  • 952 keer bekeken

Beste Lezers,

Sinds eind oktober heb ik storing en slechte ontvangst van digitale TV ( koper verbinding)

Deze storing doet zich voor in combinatie met het gebruik van digitale verbindingsset.

Inmiddels zijn na herhaalde klachten en vele uren met de helpdesk inmiddels de digitale ontvangers en de  DVS set vervangen. N ontvangst van de vervangende delen bestaat mijn set uit :

Momenteeel een KPN Experia Modem Thomson  TG 789VN ( uit 2011 !)

Twee Motorola VIP 1853 ontvangers en een Digitale verbindingsset DVS 650  met een splitter kastje.

Het resultaat is meer dan bedroevend  .

De TV ontvangst aangesloten via de DVS is absoluut onvoldoende van kwaliteit.

De ontvanger en of de DVS vallen uit, maken geen verbinding of geven een haperend beeld.

Na talloze reset procedures volgens de correcte manier aangegeven door KPN nog steeds geen enkele verbetering.

IK heb zelfs een extra groep met stopcontact in de meterkast laten plaatsen ( EIGEN kosten euro 125,00)  om de DVS 650 er op aan te sluiten.

Ook dit geeft geen verbetering. Op dit moment is eigenlijk het gehele systeem instabiel.  de DVS set laat zich op geen enkele manier meer koppelen of resetten.

Sinds zaterdag 14 november 2015 heb ik 6 maal langdurig telefonisch contact gehad met de helpdesk 0800 0402.  ook op 15 november en ook op 16 november.

Er waren gesprekken van 33.43min , 18.48 min, 11.18 min, 6,48 min, 14,28 min en 9.26 min.

De vele helpdesk medewerkers legden mijn probleem vast , of onduidelijk vast in het systeem . Zodat ik bij ieder contact alles opnieuw uit moest leggen. En iedere medewerker probeerde zijn eigen conclusie en of oplossing te doen.

Behalve dat het ontzettend veel tijd heeft gekost is er nog geen correcte oplossing van mijn probleem. Het lijkt erop dat een aantal medewerkers niet bevoegd is om een oplossing (monteur) aan te dragen.

Een medewerker gaf zelfs aan dat de DVS650 set wel verkocht wordt voor 80,00euro (twee stuks) maar dat de werking niet gegarandeerd wordt.. het word als hulpmiddel gezien.

Desondanks prijst de KPN de set aan als DE OPLOSSING voor juiste verbinding en het  voorkomen van lelijke kabelverbindingen door het huis . Er werd zelfs voorgedragen om een vaste kabel aan te leggen . Vanuit de meterkast, door de gang, de trap op naar boven, over de hal, door de slaapkamer. ( ongeveer 20 meter kabel!!)

Door diverse medewerkers werd apparatuur vervanging beloofd, maar bij verificatie van mijn kant werd  daar op teruggekomen door de volgende medewerker.

Er werd mij aldus een monteur aan huis beloofd om het gehele probleem te doorzien en te inspecteren. Helaas had een medewerker mijn contact telefoonnummer verkeerd genoteerd, zodat ik niet gebeld werd om de afspraak vast te zetten.

Vandaag 16 november om 14.24 uur weer contact gehad met een KPN medewerker die vaststelde dat er geen afspraak aangemaakt was.

Na weer alles omstandig te hebben uitgelegd werd mij een telefoonnummer aangeboden om zelf een afspraak te maken voor een monteursbezoek op tel 0800-02015xx  ( even twee xx voor de andere cijders)  Ik kreeg een zogenaamd Tickernummer waarmee mijn dossier bekeken kon worden.

45071xx( even twee xx voor de andere cijfers)

De medewerker di mij toen te woord stond , deed uitgebreide pogingen om GEEN monteur te sturen en verwees met grote regelmaat naar "extra kosten voor Uw rekening"

Deze medwerker gaf zelfs aan dat de nu aanwezige DVS6590 set NIET defect kon zijn. Er werd dus duidelijk getwijfeld aan mijn constatering van defect. Ondanks mijn verwijzing naar geen verbinding tussen de set, ondanks geen mogelijkheid tot resetten. enz.

De opmerking dat er alleen een monteur komt voor NIEUWE abbonnees is stuitend.

Als je vaste klant bent moet je het blijkbaar zelf allemaal maar oplossen. ( behalve als je invalide bent werd er bij gezegd, dan is er misschien een uitzondering)

Inmiddels ben ik dus uitermate ontevreden over mij ITV aansluiting in combinatie met de VIP 1853 en de DVS 650.

Erger is de KPN service / helpdesk oplossing procedure.

Uren aan de telefoon, allemaal afwijkende oplossingen en geen tot op heden correcte oplossing.

Een zeer ontevreden KPN ITV kijker

Met een compleet abbonnement: zie onderstaandde

ITV. vaste telefoon, mobiele telefoon, Internet, Pluspakket, Opneempakket, ITV online. en Fox sport via KPN.

Graag een reactie van een KPN verantwoordelijke

Met vriendelijke groet

D.B.

3 reacties

Reputatie 7
Een "draadloze" verbindingsset in combinatie met de Motorola VIP1853 is misschien wel de meest storingsgevoelige combinatie die je kunt hebben.

Nu ben ik geen voorstander van "draadloze" verbindingssets omdat deze zeer gevoelig zijn voor interferentie/storingen op het lichtnet.

Een dimmer, ledverlichting en zelfs een simpele telefoonoplader of computervoeding kan killing zijn voor de performance van HomePlug powerlines.

Houdt er rekening mee dat de effectieve snelheid door storingen en hertransmissies zelfs regelmatig maar 25% is van de in de management tool getoonde snelheid.

De VIP1853 is ook nog eens de TV ontvanger met de laagste rekenkracht en is daarmee dus ook de TV ontvanger die het minst in staat is om hertransmissies tijdig te verwerken zodat een vloeiend beeld aan de TV geleverd kan worden.

Mijn advies zou dan ook tweeledig zijn:

1. KPN, help deze klant door die 1853 te vervangen door een 2260 of een 2952.
  2. D.B., vervang die "draadloze" verbindingsset als het enigszins mogelijk is door een Cat6 UTP netwerkkabel.
Ook ik had vip1853's met een Netgear AV500 powerline. Die powerline leek behoorlijk snel en stabiel en toch had ik af en toe haperingen op de TV die via de powerline aangesloten was. De 1853 die via een UTP netwerkkabel aangesloten was had hier geen last van. Ik heb die 1853 toen kunnen vervangen door een 2260 en daarmee behoorde haperingen bijna tot het verleden. Bij de upgrade van mijn 100Mbps glasvezel verbinding naar 500Mbps heb ik mijn Netgear Homeplugs de deur gewezen en mijn woning volledig voorzien van Cat6 netwerkkabels. Daarmee behoorde haperingen definitief tot het verleden.

Reputatie 7
Hallo. Allereerst vervelend dat je al een tijd slechte ontvangst hebt. En dat je slechte ervaring met de tel. helpdesk hebt. Welkom op het forum.

Heb je het al eens getest d.m.v. bekabelde verbinding? Alleen dan kun je écht uitsluiten of het ligt aan de DVS. Hoewel de 650 niet slecht is is bekabeld áltijd beter (minimaal CAT 5e; liever CAT 6). Het best werken de apparaten op één stroomfase, hoewel de 650 ook met verschillende stroomfasen overweg kan.

De 1853 is ook niet "blij" als ie wordt aangesloten met een DVS. Die "heeft" het liever over een kabel.

Het Thomson modem is sowieso aan vervanging toe, die is in internettermen antiek te noemen. Die zal zéker ook een rol spelen m.b.t. de snelheid waarmee de streams er door heen moeten. Dit kan alleen via KPN Webcare geregeld; ik ben slechts een behulpzame klant van KPN voor andere klanten.

De tel. helpdesk hebben wij, op het forum, niet zo heel hoog zitten helaas. Misschien een vertekend beeld, maar er komen hier veel missers terecht zoals ook jou verhaal weer. Er zal veel meer goed gaan, maar dat vernemen we hier nauwelijks. Er komt af en toe een klant zijn tevredenheid, ook over de tel. helpdesk, hier uiten.

Ik denk dat het nu het best is dit door KPN Webcare op te laten lossen. Die werken alle inzendingen, ook deze, in volgorde af. De wachttijd is momenteel max. 48 uur. Ze werken 7 dagen van 7:00 tot 22:00 uur.

Ikzelf, en de andere vrijwilligers hier, kunnen gezien de status van je apparatuur helaas niet veel voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge +28
Beste D.B.,

Welkom op het forum van KPN!

Continu problemen hebben met Interactieve TV is niet goed, wij willen graag dat de diensten goed werken. Dat er al zoveel tijd is besteed aan het analyseren en tevergeefs oplossen van het probleem kan ik niet goed praten. Dat veel medewerkers verschillende conclusies hebben dat is vaak juist positief, het zou niet handig zijn als ik wéér met dezelfde oplossing(en) aan kom.

De werking van de draadloze verbindingssets (powerline / homeplug adapters) kan inderdaad niet worden gegarandeerd. Het is absoluut een handige oplossing voor het niet hoeven aanleggen van bekabeling. Maar kan zoals je hebt ervaren ook instabiel zijn en problemen geven. De management-tool waar wjb op doelt is de Devolo Cockpit. Dit is een stuk software dat duidelijk kan maken hoe de onderlinge snelheid tussen de adapters is. Hiermee is het ook makkelijk te controleren of een ander stopcontact proberen effect heeft, of dat het verwijderen van apparatuur in het stroomnetwerk effect heeft.

Zoals Peter aangeeft is het ook erg belangrijk om te achterhalen of de DVS daadwerkelijk het probleem is. Door een van de ontvangers rechtstreeks aan te sluiten kunnen we dat achterhalen.

Ik begrijp dat morgen alsnog een monteur langskomt. Ik stel voor dat we dit bezoek eerst afwachten voor we overgaan tot het vervangen van de apparatuur. Mocht dat na het monteursbezoek toch nodig zijn, maak ik dat graag in orde. Ik vind het ontzettend jammer dat er zoveel actie nodig was om een monteur op locatie te krijgen en hoop oprecht dat het probleem morgen is verholpen!

Reageer