Beantwoord

ITV op laptop of Smart tv buitenshuis niet mogelijk

• 19 mei 2018
  • 4 reacties
  • 318 keer bekeken

Het is niet mogelijk om op een Camping ( binnen of buitenland) ITV te kijken op je Laptop (waar dit bij de concurrent wel mogelijk is ) Met meerdere personen tegelijk kijken op een smartfoon of tablet is niet echt prettig. Kan het dan wel als ik een smart tv koop en daar de ITV app op zet ?????

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door wjb 21 mei 2018, 20:23

Heel vaak is de beperkte snelheid van de wifi verbinding op een camping of in een hotel spelbreker in het geheel.
Hierdoor is het vaak toch niet mogelijk om zonder haperingen televisie te kijken.
Bij het gebruik van een Chromecast komt er nog een extra aandachtspunt bij. De Chromecast en de tablet/telefoon moeten zich in hetzelfde wifi netwerk bevinden en elkaar kunnen vinden. Dat is veelal niet het geval als je direct met het wifi netwerk van camping of hotel verbonden bent. Vaak zien we daar zogenaamde "cliënt isolation" waardoor apparaten afgeschermd worden van andere apparaten op het netwerk. Dit afschermen is zeer gewenst immers je bent daarmee onzichtbaar voor anderen. Nadeel is dat de tablet/telefoon en de Chromecast elkaar niet kunnen vinden. Dan zou de Chromecast guest-mode nog uitkomst kunnen bieden, maar helaas wordt die niet ondersteund door de iTV app van KPN.
Ik omzeil die problematiek door een dual-band travelroutertje te gebruiken die ik via 2.4GHz wifi met het wifi netwerk van het hotel verbind en waarbij de 5GHz het eigen wifi netwerk voor Chromecast en tablet/telefoon verzorgt.

Er komt dus nog wel het één en ander bij kijken om een Chromecast te gebruiken op een camping of in een hotel.
Zie ook: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685/index1.html#post578233
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hi Marcbes, het is inderdaad niet mogelijk om op een laptop iTV Online te kijken als je niet met het thuisnetwerk bent verbonden. Via de app kan het wel, maar met meer mensen daar omheen zitten is niet heel handig nee. Een app voor een smartTV hebben we niet, maar de app op de telefoon/tablet heeft wel ondersteuning voor Chromecast. Als je daar een tv hebt met een Chromecast kan je het op die manier alsnog op een groter scherm bekijken dus 🙂
Reputatie 7
Heel vaak is de beperkte snelheid van de wifi verbinding op een camping of in een hotel spelbreker in het geheel.
Hierdoor is het vaak toch niet mogelijk om zonder haperingen televisie te kijken.
Bij het gebruik van een Chromecast komt er nog een extra aandachtspunt bij. De Chromecast en de tablet/telefoon moeten zich in hetzelfde wifi netwerk bevinden en elkaar kunnen vinden. Dat is veelal niet het geval als je direct met het wifi netwerk van camping of hotel verbonden bent. Vaak zien we daar zogenaamde "cliënt isolation" waardoor apparaten afgeschermd worden van andere apparaten op het netwerk. Dit afschermen is zeer gewenst immers je bent daarmee onzichtbaar voor anderen. Nadeel is dat de tablet/telefoon en de Chromecast elkaar niet kunnen vinden. Dan zou de Chromecast guest-mode nog uitkomst kunnen bieden, maar helaas wordt die niet ondersteund door de iTV app van KPN.
Ik omzeil die problematiek door een dual-band travelroutertje te gebruiken die ik via 2.4GHz wifi met het wifi netwerk van het hotel verbind en waarbij de 5GHz het eigen wifi netwerk voor Chromecast en tablet/telefoon verzorgt.

Er komt dus nog wel het één en ander bij kijken om een Chromecast te gebruiken op een camping of in een hotel.
Zie ook: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685/index1.html#post578233
Het is niet mogelijk om op een Camping ( binnen of buitenland) ITV te kijken op je Laptop (waar dit bij de concurrent wel mogelijk is ) Met meerdere personen tegelijk kijken op een smartfoon of tablet is niet echt prettig. Kan het dan wel als ik een smart tv koop en daar de ITV app op zet ?????

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

Is het dan wel mogelijk om mijn simkaart van mijn mobile telefoon op mijn laptop aan te sluiten (ik heb 50 gig internet per maand op mijn mobiel) zodat ik via mijn mobiel abonnement kan kijken???
Reputatie 7
Is het dan wel mogelijk om mijn simkaart van mijn mobile telefoon op mijn laptop aan te sluiten (ik heb 50 gig internet per maand op mijn mobiel) zodat ik via mijn mobiel abonnement kan kijken???Met een laptop is op dit moment alleen via het thuisnetwerk televisie te kijken. Dat betekent dat je dan thuis een VPN server moet hebben staan waarmee de telefoon verbinding heeft. Ergens deze zomer komt KPN met een nieuwe website waarmee buitenshuis kijken wel mogelijk wordt.
Weet ook dat het kijken via 4G zeer veel data verbruikt.

Kijk je met hoge kwaliteit, dan ben je na 25 uur dus door die 50GB heen.

Reageer