Beantwoord

itv op smart tv

is het al mogelijk om itv op je smart tv te ontvangen
icon

Beste antwoord door Paul_ 9 mei 2018, 14:16

Welkom @cene, leuk dat je hier je vraag stelt. Zoals wjb al aangeeft heb je eigenlijk 2 opties op dit moment. De eerste is gewoon via de tv-ontvanger zoals je waarschijnlijk gewend bent, en de tweede is om via de iTV app te casten naar jouw tv (via een Chromecast).

Of er ooit een optie komt met een CI+ module of bijvoorbeeld een itv app voor Smart tv's weet ik niet. Op dit moment is dat nog niet iets wat op de planning staat in ieder geval.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Op een Android TV kan iTV vanaf een iOS of Android telefoon/tablet naar de televisie gecast worden.
Dit is echter een lagere kwaliteit dan via een TV ontvanger.
Er zal waarschijnlijk geen CI+ module komen voor iTV, dat zal via losse TV ontvangers blijven lopen.
Reputatie 7
Badge +23
Welkom @cene, leuk dat je hier je vraag stelt. Zoals wjb al aangeeft heb je eigenlijk 2 opties op dit moment. De eerste is gewoon via de tv-ontvanger zoals je waarschijnlijk gewend bent, en de tweede is om via de iTV app te casten naar jouw tv (via een Chromecast).

Of er ooit een optie komt met een CI+ module of bijvoorbeeld een itv app voor Smart tv's weet ik niet. Op dit moment is dat nog niet iets wat op de planning staat in ieder geval.
Casten van een Chromecast is goedkoop, handig en snel geïnstalleerd.
M.i. is de beeldkwaliteit echt prima (ik gebruik full HD/1080P, 100CM). Casten via Chromecast is een hele goedkope en gemakkelijke manier om bijvoorbeeld op slaapkamers tv te kijken zonder kastjes, kabels etc.

Een andere optie is van die stopcontact dongels te kopen. Als het probleem is dat je niet overal in huis internetkabels hebt. Dongel stop je in het stopcontact beneden en boven om zo de tv signalen te versturen. Je maakt dus gebruik van het bestaande stroomnetwerk om je tv beelden door het huis te sturen: draadloze verbindingsset kpn.

Gr.
Reputatie 2
Er gaat niets boven een app op je TV natuurlijk.
Chromecast is ook niet handiger.

TV heb je gekocht, bv Netflix app starten niets moeilijk met kastjes, versies, modems. gewoon 4K UHD in de app op TV werkt perfect geen extra Afstandbediening enz. starten en gaan. (in 4k)
Dit is echt veruit het makkelijkst en handigst de rest is behelpen.

Het zou KPN sieren wanneer ze ook een LG/Samsung enz app gingen maken.
Het is veelzeggend dat het nog niet op de backlog staat.
Reputatie 7
Badge +13
Wel erg jammer dat Cene niet meer heeft gereageerd.
Reputatie 7
Badge +13
Er gaat niets boven een app op je TV natuurlijk.
Chromecast is ook niet handiger.

TV heb je gekocht, bv Netflix app starten niets moeilijk met kastjes, versies, modems. gewoon 4K UHD in de app op TV werkt perfect geen extra Afstandbediening enz. starten en gaan. (in 4k)

Het zou KPN sieren wanneer ze ook een LG/Samsung enz app gingen maken.
Het is veelzeggend dat het nog niet op de backlog staat.

Alles heeft voordelen en nadelen.
Ik vind deze tv adaptor geen probleem.
Ze werken goed.
Tuurlijk heeft alles voor en nadelen. In mijn situatie is de Chromcast toepassing zeer welkom.

Zolang je TV beetje recent is en de tv fabrikant de apps blijft ondersteunen / updaten, kopt je verhaal.

Mijn TV heeft al jaren geen Smart functie meer omdat de betreffende fabrikant deze niet meer ondersteunt. Uitzending gemist, Netflix, internet browser werken allen niet meer. KPN heeft geen invloed op hoe TV fabrikanten apps onderhouden. De consumentenbond is zich trouwens wel aan het inzetten voor deze kwestie. Lees maar eens dit (recent) bericht:
https://tweakers.net/nieuws/143523/fabrikanten-moeten-compensatie-bieden-voor-verdwenen-apps-smart-tvs.html

Als jouwn 4K tv over paar jaar veroudert is, is het dus nog maar de vraag of de Fabrikant je TV blijft voorzien van updates om Netflix etc draaiende te houden.

Zolang je TV beetje recent is en de tv fabrikant de apps blijft ondersteunen en updaten klopt je verhaal.

Mijn TV heeft al jaren geen Smart functie meer omdat de betreffende fabrikant deze niet meer ondersteunt. Uitzending gemist, Netflix, internet browser werken allen niet meer. KPN heeft geen invloed op hoe TV fabrikanten apps onderhouden. De consumentenbond is zich trouwens wel aan het inzetten voor deze kwestie. Lees maar eens dit (recent) bericht:
https://tweakers.net/nieuws/143523/fabrikanten-moeten-compensatie-bieden-voor-verdwenen-apps-smart-tvs.html

Als jouwn 4K tv over paar jaar veroudert is, is het dus nog maar de vraag of de Fabrikant je TV blijft voorzien van updates om Netflix etc draaiende te houden.
Reputatie 7
Badge +13
Mijn Samsung Smart TV is nu 6 jaar oud en alle apps werken nog perfect.
Wij kijken Netflix via de Smart TV met de app op de smart tv.

Ik weet dat dit niet zo is bij enkele andere fabrikanten.
Welke weet ik niet, maar via Google is dat makkelijk te vinden.

Je download snelheid is wel heel erg belangrijk.

Heeft helemaal niet met een 4K tv of zo te maken.

Wat betreft mooi beeld, zorg ervoor dat je je tv goed calibreert.
Via internet kan je hier programma's voor vinden. (gratis).
Reputatie 2

Zolang je TV beetje recent is en de tv fabrikant de apps blijft ondersteunen / updaten, kopt je verhaal.

Dat geld ook voor je chromecast, ik heb ergens nog een eerste generatie liggen. Dat werkte helemaal niet fijn. Ondertussen ook de derde generatie dus daar blijf je ook kopen.
Er is echt niets tegen een app op de TV (idd zolang de fabrikant ondersteund) Mijn TV staat bekabeld en de apps werken perfect met 4k. Geen gehannes met kastjes en wifi, aansluiten en gaan.

Ik haalde 4K aan omdat wanneer je 4K via kpn wilt kijken je een ander modem moet, een ander kastje en moet bij betalen. Dat hoeft allemaal niet met de App van Netflix op de TV, hij herkent de TV als zijnde 4K en klaar, je hoeft niets te doen, gemakt dient de mens. (ook youtube / amazon enz)

Waarom dan een duurder abo bij KPN en een 'design' kastje waar ik Netflix dan ook 4k kan kijken met een berg kinderziektes. Nope, app openen klaar.

Een chromecast moet je telefoon/pad via wifi allemaal extra goede. Wat je ook zegt, het is gewoon veruit het gemakkelijkst.
En ja dan moeten ze met de fabrikant om de tafel, maar ze doen nu ook van alles met die kastjes waar ik niet op zit te wachten, zoals youtube enz. Dan kan er ook wel naar een tv app gekeken worden.
Ondanks alle updates kan ik bv niet eens de zenders in een volgorde zetten zoals ik wel. En 2 AB's enz.

Gewoon een app, dat zo echt geweldig zijn, de eerste provider die daar mee komt heeft mij als klant.
TV aan de wand, verder niets er onder, perfect.
(en de gemiddelde TV haalt hier de 5 jaar niet 😉 )
Reputatie 7
Wij hebben een 1e en een 2e generatie Chromecast en beide werken prima.
Reputatie 2
Kan, ik was één van de eersten volgens mij, diverse updates en gekloot. Was er na 3 a 4 weken klaar mee.
Ligt ergens onder in de kast. (en daar blijft hij liggen 😉 )
Ik vind het ook onzin om iets aan te zetten om mijn telefoon en dan te casten naar TV, leuk voor foto's maar voor TV kijken heb ik liever geen 2 apparaten voor 1 behoefte. TV moet gewoon op 1 apparaat zonder extra's kunnen. (blijkbaar erg moeilijk)
Reputatie 7
Mijn Sony KD-43XD8305 is een 4K Android televisie met ingebouwde casting functionaliteit. Werkt uitstekend.
Onze tweede televisie, een Sony KDL-42W705B is geen smart-TV en voorzien van een 2e generatie Chromecast. Werkt ook uitstekend.
Onze 3e televisie, een Sony KDL-32EX711 is ook geen smart-TV en voorzien van een 1e generatie Chromecast. Ook dat werkt uitstekend.
Als je TV android gebruikt is de app merk en type onafhankelijk.
Dus waarom als KPN niet de iTV Android app eerst omzetten naar een TV app? Lijkt mij een goed begin, dat misschien met betrekkelijk weinig inspanning gerealiseerd kan worden.

Reageer