Beantwoord

iTV problemen haperend beeld Draadloze Verbindingsset (DVS) omruilen?

• 6 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 600 keer bekeken

Badge
Het betreft een langdurig probleem waarbij KPN geen helpende hand kan bieden, ik heb begrepen dat de Devolo's die ik nu momenteel gebruikt veroudert of defect zijn maar KPN wil geen Devolo 1200 sturen om dit probleem te kunnen testen.

Dus NEE niet echt naar tevredenheid geholpen door KPN omdat nog steeds met een probleem zit, Ik heb getracht een 4K te testen maar KPN geeft niet thuis andere oplossing zou Devolo 1200 kunnen zijn ook daar geeft KPN niet thuis helaas de klant blijft met het probleem zitten.
Ik zal nieuwe Devolo set zelf moeten aanschaffen maar gezien dat het probleem niet mijn schuld is is dit absurd andere klanten konden hun Devolo's wel omruilen........

Bij een storing wordt er wel kosteloos bekabeld aangesloten door KPN monteur omdat de Devolo's meestal problemen geven, maar bij een kennis van mij die bijna dezelfde problemen heeft gehad als ik en bij hem zijn wel de Devolo's omgewisseld voor de 1200 versie en het probleem is tot heden niet meer terug gekomen bij hem.
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 8 oktober 2018, 21:50

Hoi meerwillenweten2017, leuk dat je de community om hulp vraagt. Erg balen dat je storingen ervaart op je tv-signaal. Ik ga ervan uit dat je hiervoor contact op hebt genomen met de klantenservice. De collega's controleren dan als eerste je verbinding op afstand. Mocht daar niets opmerkelijks te vinden zijn dan is het aannemelijk dat er een defect zit in je apparatuur. Defecte apparaten die je in bruikleen van ons krijgt ruilen we altijd kosteloos om voor nieuwe. We geven standaard 24 maanden fabrieksgarantie op koop apparatuur. Buiten de garantietermijn ruilen we het helaas niet kosteloos om voor nieuw apparatuur.

Tip: de nieuwste Draadloze Verbindingsset bestellen. Je kunt deze 14 dagen uitproberen. Mocht dat het probleem niet verhelpen dan mag je het apparaat kosteloos retourneren. Je ontvangt dan je volledige aankoopbedrag terug 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Devolos koop je.
Als ze verouderd zijn of zo, moet je helaas nieuwe kopen.

De IPTV decoders huur je en kan je probleemloos omwisselen.

Mijn advies, bekabel alles.
Éénmalig heel veel werk, maar daarna heel erg veel plezier.
Geen storingen meer, etc.
Badge
Beste Joop,
Hier gaat helemaal niet om maar vanaf het begin problemen nu ruim 2 jaar en KPN doet verder niets en ik ben een klant zij moeten mij helpen.
Reputatie 7
Badge +13
Dat is ook het grote probleem met die draadloze dingen via het Lichtnet.
Elke storing op het net zie je meteen via de Devolo's.
Als je op een andere groep zit, kan het zelfs zijn dat ze helemaal niet werken.
Helaas ken KPN hier niets aan doen of veranderen.
Dit probleem komt omdat je via je lichtnet (via de standaard elektriciteit draden) internet wilt versturen.
Soms (zelden) gaat dat 100% goed.

De beste oplossing is en blijft vaste UTP kabels trekken.
Zoals vermeld, éénmalig heel erg veel werk, maar daarna heel erg veel plezier dat je het gedaan hebt.
Dit kan ik uit ervaring zeggen.
Badge
Beste Joop uiteraard is bekabeld beter daar ben ik van overtuigd maar in mijn geval gaat dit niet lukken mijn televisie staat op een soort eilandje en heeft daar alleen stroom zitten meer niet, KPN heeft het doen aansluiten met Devolo omdat er geen andere oplossing zou zijn.
En als KPN dit heeft doen aansluiten moeten zij wel de garantie kunnen geven op de geleverde diensten en lukt dat niet blijft KPN in gebreken lijkt mij en moeten dit dan oplossen.
Wij komen er niet uit denk ik het advies wat je geeft is juist maar kan het niet realiseren hier in huis.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi meerwillenweten2017, leuk dat je de community om hulp vraagt. Erg balen dat je storingen ervaart op je tv-signaal. Ik ga ervan uit dat je hiervoor contact op hebt genomen met de klantenservice. De collega's controleren dan als eerste je verbinding op afstand. Mocht daar niets opmerkelijks te vinden zijn dan is het aannemelijk dat er een defect zit in je apparatuur. Defecte apparaten die je in bruikleen van ons krijgt ruilen we altijd kosteloos om voor nieuwe. We geven standaard 24 maanden fabrieksgarantie op koop apparatuur. Buiten de garantietermijn ruilen we het helaas niet kosteloos om voor nieuw apparatuur.

Tip: de nieuwste Draadloze Verbindingsset bestellen. Je kunt deze 14 dagen uitproberen. Mocht dat het probleem niet verhelpen dan mag je het apparaat kosteloos retourneren. Je ontvangt dan je volledige aankoopbedrag terug 🙂
Badge
Beste Nadia,
Ik begrijp zeker wel jouw standpunt daar ligt het niet aan en wat garantie betreft ook, maar het gaat om het feit dat KPN mij liet zitten met het probleem en dat al vanaf het begin van mijn aansluiting.
Ik stelde zelf al voor om het modem te verwisselen werd niet gedaan, vervolgens stelde ik voor om de Devolo's om te wisselen werd niet gedaan het enige wat er gedaan is zijn de tuners die verwisseld zijn maar hier heeft het niet aangelegen want regelmatig verwissel ik zelf de tuners met elkaar.
Om alles bekabeld aan te sluiten heeft uiteraard mijn voorkeur maar dit is in mij geval echter onmogelijk mijn televisie hangt eigen op een soort eiland je kunt rondom de televisie lopen het enige wat daar dan wel zit is een 220 Volt aansluiting en verder niets op de grond ligt laminaat ook rondom en zonder plinten waar ik eventueel een kabel zou kunnen in stoppen een monteur van KPN en ikzelf heeft naar alle mogelijkheden gezocht maar helaas geen passende oplossing kunnen vinden in mijn geval.
En gezien dat ik geen leggende gelden heb is het opnieuw aankopen van een nieuw Devoloset uit gesloten.
Reputatie 7
Badge +11
Ik ben ook een kabel voorstander, neem me niet kwalijk dat ik ook wat goedbedoelde gedachten ga schrijven.
Is die plaats voor de televisie bij de bouw daar toe voorzien, dan zou er toch wellicht een coax kabel naar toe zijn gelegd ? Maar goed, dat zal wel niet dus.
Andere gedachte, kun je een UTP leggen tot zo kort bij de TV als mogelijk en dan het laatste stukje draadloos. Ofwel je zoekt de 230V draad op die naar je TV gaat, zet er daar een wcd bij en prik daar de draadloze dinges op.

Voor de meelezers, een verbouwing is het moment om loze buizen te leggen, van-naar de meterkast is altijd goed. Of een ander centraal punt en dan van daar uit een buis naar de meterkast.
Badge
Beste Kees,
Ik begrijp je maar dan blijft nog steeds het feit dat de Devolo niet goed zijn, en nee standaard staat de televisie links op de lange muur nabij de coax aansluiting vanuit de bouw en dit wilden wij niet meer omdat de indeling ondertussen gewijzigd is om alles wederom om te draaien likt mij dan ook geen goed plan als ik geen ruzie met vrouw lief wil hebben.
En het laminaat eruit halen zie ik helemaal niet zitten om daar eventueel een sleuf onder te kunnen maken stel je krijgt het niet netjes terug nou dan kan gelijk mijn KOMO zakken pakken van mijn vrouw.
Reputatie 7
Badge +11
Ik mag hopen dat je eerst overlegd met je vrouw . . :-)
(maar als je voor kleine zaken als dit al bang bent om er uit gestuurd te worden dan . . (laat maar, daar zijn anders fora voor) )
Laminaat oprapen en terugleggen is geen goed idee idd.
Ik maakte overigens wel ondiepe sleuven in de cement dekvloer voor buizen, dat gaat heel simpel, aansmeren niet nodig als er laminaat over komt.

Nog een andere gedachte, heb je een kruipruimte ?
Reputatie 7
Badge +18
Meerwillenweten, ik zie dat het modem dat je van ons hebt een Experia Box V10 is. Dat is een goed werkend exemplaar en helemaal up-to-date. Het is daarom dat we je verzoek voor omruilen van het modem afwijzen. We willen je graag helpen het probleem op te lossen, maar onnodig omruilen van goed werkend apparatuur is niet zinvol. Dan rest alleen nog het advies om de apparatuur die je hebt voor het aansluiten van je tv te controleren en wanneer nodig te vervangen. Ik snap dat je daar van baalt. Vervangen van apparatuur zit niemand op te wachten :(

KeesYagi, bedankt voor het meedenken 🙂 Goeie tips!

@meerwillenweten, heb je een kruipruimte?
Reputatie 7
Badge +18
Hey Meerwillenweten, je bent al een tijdje stil. Heb je een oplossing gevonden? We horen het hier graag 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Mocht je besluiten tóch de nieuwe DVS 1200 aan te willen schaffen, doe dit dan bij Telfort!
Vele tientjes goedkoper maar exact dezelfde... Echt te idioot voor woorden eigenlijk.

https://webshop.telfort.nl/nl/520490/verbindingsset-pc-en-tv-2-adapters/?pos=1060

https://webshop.telfort.nl/nl/tv/
Reputatie 7
Badge +18
Hey Juultje, dat is inderdaad wel bijzonder... Ik zal het eens aankaarten, bedankt voor de tip! 🙂

@Meerwillenweten, we hebben helaas geen reactie meer van je gehad. Heb je nog vragen? of heb je een oplossing gevonden? Laat het hier weten 🙂
Reputatie 3
Badge +1
@Nadia Ik heb dit al vaker gemeld en die moderator zou dit ook aankaarten... Maar nog niets mee gedaan helaas. Lijkt mij dat als Telfort déze prijzen kan vragen (geldt ook voor al die andere producten zoals oa de identieke afstandsbedieningen) dat dit een prima prijs is. Dus nu niet gauw die van Telfort verhogen natuurlijk 🙂 Maar ik blijf er mensen op wijzen als ik toevallig iets lees over dit of een ander product... gaat hier toch om behoorlijke verschillen, helemaal als je het voor 2 ontvangers aan wilt schaffen; dan ben je bij Telfort bijna klaar voor de prijs die bij KPN voor 1 geldt.
Reputatie 7
Badge +18
Klopt, ik zie dat Joran deze vraag intern heeft doorgezet 🙂 De vraag staat uit in ieder geval. Ik kan niet beloven dat we het gaan aanpassen. En als we het aanpassen of beide prijzen wat dichter naar elkaar toe komen en wanneer dat zal zijn? We houden je op de hoogte. Bedankt voor het meedenken Juultje 🙂

Reageer