Beantwoord

Itv programma door laten lopen links boven in beeld

  • 24 July 2019
  • 15 reacties
  • 1575 keer bekeken

hoe kan ik tijdens tv programma bekijken een extra scherm links in beeld krijgen waarop bv nieuws of sport e.d. getoond wordt ? (met welke knoppen op de afstandsbediening ?)

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door huistijger 31 July 2019, 13:00

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @biancawg
Ik denk dat je POP bedoeld
Picture On Picture
of PIP
Picture In Picture
Dit ondersteund de TV-ontvanger van KPN niet.
Wel ondersteunen sommige TV's het, maar dan alleen uit een extra externe bron, b.v een satellietontvanger of dvd-speler e.d.
Of zelfs een tweede ontvanger van de KPN kan ook.
Maar dit alles op voorwaarde dat je TV het ondersteund.
De KPN ondersteund het niet.

Deze TV (Samsung) ondersteund het wel.:

dat vertelden ze me net telefonisch ook bij KPN.
Doch ...
de KPN monteur die de handel vanmorgen bij mij installeerde, liet mij zien hoe tijdens een tv programma hij een (doorkijk) schermpje links (ongeveer 1/4e van beeldscherm) opriep waarin b.v. nieuws of sport te volgen was. Mooi alternatief voor teletekst, noemde hij het.
Helaas vergat ik op te schrijven welke knopjes hij daarvoor gebruikte op de afstandsbediening van KPN>
Reputatie 7
Badge +21
Heeft hij dat op jouw TV laten zien of op zijn eigen laptop?
op mijn tv dus.
Reputatie 7
Badge +21
Ik denk dat je dit bedoeld, dat is de enige manier om PIP in beeld te krijgen via de KPN afstandsbediening
Druk op de gids-toets en je kunt in het PIP-beeldje de uitzending nog volgen.

Reputatie 7
Hay @biancawg, welkom op het KPN forum. Een beetje late reactie, excuses daarvoor. Bedoel je misschien dit:



Als je op 'Gids' drukt op de je afstandsbediening krijg je bovenstaande scherm te zien 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Dat waren twee zielen één gedachte @Nadia 😀
Reputatie 7
Hahah @huistijger. Dat zijn we toch ook 😉 Ik zie dat we ook precies op hetzelfde moment hebben gepost. Toeval...
Dus ... waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest of men kan niet goed lezen. Nee, geen POP of PIP, geen teletekst of gids, dat weet ik allemaal wel.
Het is een transparant schermpje links op het beeld terwijl het tv programma gewoon doorloopt. Jammer dat ik de monteur die hier was op geen enkele wijze aan de telefoon kan krijgen. Het is een handig dingetje maar blijkbaar niet bekend.
Overigens bedank voor jullie reacties.
Reputatie 5
Badge +4
@biancawg Om welk type KPN ontvanger gaat het? Een HD of 4K?? En welke TV??
Reputatie 7
Sorry @biancawg, ik heb dan helaas geen idee wat je bedoelt. Wat wordt er precies op het transparante schermpje weergegeven?
Reputatie 7
Badge +24
Dus ... waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest of men kan niet goed lezen. Nee, geen POP of PIP, geen teletekst of gids, dat weet ik allemaal wel.
Het is een transparant schermpje links op het beeld terwijl het tv programma gewoon doorloopt. Jammer dat ik de monteur die hier was op geen enkele wijze aan de telefoon kan krijgen. Het is een handig dingetje maar blijkbaar niet bekend.

En wat stond er op het schermpje dan? Was daar een andere zender te zien?
Reputatie 7
He @biancawg, we hebben nog niet helemaal door wat je bedoelt. Ik zie dat je nog geen reactie hebt gegeven. Wil je het nog toelichten? Dan kunnen we je misschien verder helpen 🙂
Reputatie 7
Geen bericht meer van je gehad, @biancawg. Ik neem aan dat je geen vragen meer hebt. Ik sluit daarmee je topic. Mocht je toch nog hulp willen, we staan voor je klaar 🙂

Reageer