Beantwoord

iTV programma verder kijken

  • 13 January 2019
  • 9 reacties
  • 1308 keer bekeken

Wij waren lekker een programma aan het kijken op onze tablet, op rtl4, met de iTV app. Ik weet dat doorspoelen dan niet kan. Na verloop van tijd bleef het beeld hangen. Na een beetje wachten, wifi opnieuw verbinden, internet controleren (werkte), pauzeren en weer verder spelen, stukje terug spoelen.. bleef het beeld nog steeds hangen en gebeurde er niets meer. Op zich, kan gebeuren. Maar toen de enig overgebleven oplossing de app herstarten was, startte het programma vanaf het begin, zonder doorspoel mogelijkheid..? Ik had tenminste verwacht dat ik verder kon kijken vanaf waar ik gebleven was, want we hadden al ongeveer 1,5 uur gekeken. Ik ging kijken bij publieke zenders, waarbij doorspoelen wel kan, maar daar onthoud de app ook niet waar ik was. Doe ik iets verkeerd of kent KPN deze mogelijkheid helemaal niet?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 14 January 2019, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi Jos, welkom op het forum. Dat zijn goede vragen. We hebben het op dit moment over 'Terugkijken via de gids' als ik het goed begrijp. Daarbij kan je inderdaad niet doorspoelen (afgezien van de publieke omroep). Helaas klopt het wat je aangeeft over het onthouden. Op dit moment wordt bij 'Terugkijken' niet onthouden waar je bent gebleven dus dat is best heel irritant als je alles weer opnieuw moet kijken.

Technisch gezien zou het wel mogelijk moeten zijn aangezien 'Terugkijken' eigenlijk een opname is (en bij opnames onthoudt ie het wel) en via de tv-ontvanger onthoudt ie ook waar je bent gebleven met 'Terugkijken'. Het ligt dus zeker niet aan jou, maar aan ons. Ik zal dit signaal gaan doorgeven aan mijn collega's van de app zodat daar wellicht in de toekomst iets aan gedaan kan gaan worden. Voor nu is hier helaas niets aan te doen...
Hi Paul, bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het via de tv-ontvanger wel moet werken, dan kunnen we daar bij langere programma's rekening mee houden. Het zou een mooie toevoeging zijn, dus ik hoop dat de app collega's hier iets mee kunnen!
Reputatie 7
Badge +25
Ja, mee eens. Ik heb het doorgegeven, en mocht ik wat interessants horen dan zal ik het hier nog even laten weten. 🙂 Als er nog eens vragen zijn weet je ons te vinden!

Ps. je kan dit probleem ook omzeilen door opnames te maken van de betreffende programma's maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat al wel weet, of dat je het 'opnemen pakket' niet hebt.
Bedankt voor de tip, maar ik heb volgens mij het opnemen pakket niet inderdaad. Ga ik nog eens nakijken 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Toevallig krijg ik net reactie op m'n mail. Beetje technisch verhaal maar het heeft te maken met het achterliggende systeem wat het niet ondersteunt. Gelukkig zijn we de afgelopen maanden naar een nieuwe overgegaan die het dus wel ondersteunt.

Lang verhaal kort: over niet al te lange tijd gaat het wel mogelijk zijn om Terugkijken te hervatten. Eerst zal het voor https://www.interactievetv.nl/ mogelijk worden, en daarna de app. Ze hebben nog wel een update nodig namelijk. Ik durf nog geen specifieke data te noemen maar redelijk korte termijn in ieder geval.
We zijn nu 7 maanden verder en het lijkt nog steeds niet te werken als je op je telefoon iets terug kijkt. Wat verstaan jullie onder niet al te lange tijd?
Reputatie 7
Badge +25
We zijn nu 7 maanden verder en het lijkt nog steeds niet te werken als je op je telefoon iets terug kijkt. Wat verstaan jullie onder niet al te lange tijd?
Hoi @SD8. Deze functie werkt al een hele tijd (meerdere maanden) als het goed is. Ik heb het hier net getest via de iTV website en via de iTV app, en Terugkijken gaat verder waar 'ie gebleven was. Ik ben benieuwd bij welk programma/zender/tijdstip je de problemen ervaart.

Zojuist lees ik dit forum omdat ik zocht ik hetzelfde probleem als wat hier genoemd wordt. En ik kan je zeggen gezien de datum dat er 2 jaar later nog niks verbeterd of veranderd is. Na 2 keer opnieuw dezelfde film te moeten starten vanaf het begin omdat ik koffie ging halen ben ik er helemaal klaar mee. Dan maar niet. Wat een prut zooi

Wij hebben in de app ook steeds het probleem dat wanneer je het kijken pauzeert en even wegloopt, je niet verder kunt kijken waar je gebleven bent. Òf je wordt een stuk teruggegooid in het programma òf je moet helemaal opnieuw beginnen zonder dat je de mogelijkheid hebt om door te spoelen. Heel vervelend… en het probleem speelt blijkbaar al lang, maar is nog niet opgelost. Bij Ziggo hebben we hier nooit last van gehad…