Beantwoord

iTV Smart App werkt niet op LG tv. Op precies dezelfde andere tv werkt het wel.

• 20 februari 2021
  • 10 reacties
  • 45 keer bekeken

Hi, weet niet of dit een oud / afgesloten topic is, maar heb het volgende probleem:

Ik heb KPN abo met 2 ontvangers. Ook ITV op een LG televisie. Nu exact dezelfde LG televisie gekocht, maar iTV doet het niet, op de meeste zenders. Krijg de melding “Sorry, kan de video niet laden”.

Heb TV opnieuw gereset, app opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Firmware/software versies zijn exact hetzelfde. Heb alle instellingen van de TV's gecheckt en exact hetzelfde ingesteld.

Aansluiting via exact dezelfde router naar de experiabox.

Maar op de ene LG werkt iTV wel en op de andere LG dus niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Heb de 2de LG juist vanwege iTV gekocht….

Bedankt vast!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra 4 maart 2021, 09:16

Hi Alexandra, Ik ben inmiddels 2 keer gebeld door de technische dienst. De laatste keer moest ik wat zaken testen. Nog geen oplossing maar ze zijn er wel mee bezig.  Nu het resultaat nog…. Hoop dat ze snel weer bellen met een oplossing

De oplossing is er nog niet, maar de Technische Dienst is ermee bezig, dat is fijn. Zij helpen je verder om het op te lossen, ik hoop dat de oplossing snel gevonden is. Ik lees graag hoe 't afgelopen is, laat het natuurlijk ook gerust weten als je vragen hebt.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Co_La, wat gek dat de iTV app het op de ene smart tv wel werkt, en op de andere niet. Ik lees dat je al verschillende dingen geprobeerd hebt, en dat de televisies exact hetzelfde zijn, maar dat het op de nieuwste tv niet werkt. 

Ik neem aan dat je de KPN Smart tv app gebruikt, klopt dat? Hoe is deze televisie verbonden met internet, via een kabel of via WiFi? Maakt het verschil als je 'm, eventueel tijdelijk, rechtstreeks met een kabel aansluit op de Experia Box? 

Hi Alexandra,

bedankt voor je reaktie.

Het klopt dat ik de KPN smart app gebruik.

De televisie is verbonden met een vaste kabel. En internet doet het goed.

Ik heb de kabel nu rechtstreeks op de experiabox aangesloten en ook dat maakt helaas geen verschil. melding blijft: “Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw".

Hi Alexandra en/of andere collega,

ik lees dat veel mensen dit probleem hebben gehad. Recentelijk vind ik hierover geen berichten meer en neem dus aan dat dit probleem opgelost is.

Er zullen dus oplossingen bekend zijn die hopelijk verder gaan en sneller zijn dan de suggesties tot dusver. 

Graag hoor ik meer en sneller suggesties ca oplossingen. De tv is geschikt voor de kpn app. Waarom reageert de app op deze manier?

Help!

Reputatie 7
Badge +11

@Co_La Ik heb geen kant-en-klare oplossing voor je, daarom wil ik graag uitzoeken wat er aan de hand is. Er staan nog geen gegevens in je profiel zie ik, kan je voor mij je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Daarnaast ben ik ook benieuwd naar welk type/model televisie je precies hebt. Laat je het weten?

Goedendag,

Dank voor uw reactie. Ik heb het forumprofiel ingevuld.

Het model TV is LG 43UM7100plb

Ik hoop dat u hier wat mee kunt, bedankt vast!

Reputatie 7
Badge +11

@Co_La Goedemorgen, dankjewel! Ik heb een melding aangemaakt en doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij pakken dit op en nemen contact met je op als ze vragen hebben of als er meer bekend is, dat is meestal binnen een paar werkdagen. Ik hoor het graag als je iets gehoord hebt, hou je me op de hoogte?

Hallo, bedankt!

Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen @Co_La, het is inmiddels even geleden sinds ik je gesproken heb hier. Hoe staat het er intussen voor, heb je onlangs iets gehoord van de Technische Dienst? Ik hoor 't graag als ik iets voor je kan doen.

Hi Alexandra, Ik ben inmiddels 2 keer gebeld door de technische dienst. De laatste keer moest ik wat zaken testen. Nog geen oplossing maar ze zijn er wel mee bezig.  Nu het resultaat nog…. Hoop dat ze snel weer bellen met een oplossing

Reputatie 7
Badge +11

De oplossing is er nog niet, maar de Technische Dienst is ermee bezig, dat is fijn. Zij helpen je verder om het op te lossen, ik hoop dat de oplossing snel gevonden is. Ik lees graag hoe 't afgelopen is, laat het natuurlijk ook gerust weten als je vragen hebt.

Reageer