Beantwoord

iTV Smart App werkt niet op LG tv. Op precies dezelfde andere tv werkt het wel.

  • 20 February 2021
  • 73 reacties
  • 3732 keer bekeken

Hi, weet niet of dit een oud / afgesloten topic is, maar heb het volgende probleem:

 

Ik heb KPN abo met 2 ontvangers. Ook ITV op een LG televisie. Nu exact dezelfde LG televisie gekocht, maar iTV doet het niet, op de meeste zenders. Krijg de melding “Sorry, kan de video niet laden”.

Heb TV opnieuw gereset, app opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Firmware/software versies zijn exact hetzelfde. Heb alle instellingen van de TV's gecheckt en exact hetzelfde ingesteld.

Aansluiting via exact dezelfde router naar de experiabox.

Maar op de ene LG werkt iTV wel en op de andere LG dus niet. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Heb de 2de LG juist vanwege iTV gekocht….

Bedankt vast!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 March 2021, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

73 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Co_La, wat gek dat de iTV app het op de ene smart tv wel werkt, en op de andere niet. Ik lees dat je al verschillende dingen geprobeerd hebt, en dat de televisies exact hetzelfde zijn, maar dat het op de nieuwste tv niet werkt. 

Ik neem aan dat je de KPN Smart tv app gebruikt, klopt dat? Hoe is deze televisie verbonden met internet, via een kabel of via WiFi? Maakt het verschil als je 'm, eventueel tijdelijk, rechtstreeks met een kabel aansluit op de Experia Box? 

Hi Alexandra,

bedankt voor je reaktie.

Het klopt dat ik de KPN smart app gebruik.

De televisie is verbonden met een vaste kabel. En internet doet het goed.

Ik heb de kabel nu rechtstreeks op de experiabox aangesloten en ook dat maakt helaas geen verschil. melding blijft: “Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw".

Hi Alexandra en/of andere collega,

ik lees dat veel mensen dit probleem hebben gehad. Recentelijk vind ik hierover geen berichten meer en neem dus aan dat dit probleem opgelost is.

Er zullen dus oplossingen bekend zijn die hopelijk verder gaan en sneller zijn dan de suggesties tot dusver. 

Graag hoor ik meer en sneller suggesties ca oplossingen. De tv is geschikt voor de kpn app. Waarom reageert de app op deze manier?

Help!

Reputatie 7
Badge +19

@Co_La Ik heb geen kant-en-klare oplossing voor je, daarom wil ik graag uitzoeken wat er aan de hand is. Er staan nog geen gegevens in je profiel zie ik, kan je voor mij je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Daarnaast ben ik ook benieuwd naar welk type/model televisie je precies hebt. Laat je het weten?

Goedendag,

 

Dank voor uw reactie. Ik heb het forumprofiel ingevuld.

Het model TV is LG 43UM7100plb

Ik hoop dat u hier wat mee kunt, bedankt vast!

Reputatie 7
Badge +19

@Co_La Goedemorgen, dankjewel! Ik heb een melding aangemaakt en doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij pakken dit op en nemen contact met je op als ze vragen hebben of als er meer bekend is, dat is meestal binnen een paar werkdagen. Ik hoor het graag als je iets gehoord hebt, hou je me op de hoogte?

Hallo, bedankt!

Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Co_La, het is inmiddels even geleden sinds ik je gesproken heb hier. Hoe staat het er intussen voor, heb je onlangs iets gehoord van de Technische Dienst? Ik hoor 't graag als ik iets voor je kan doen.

Hi Alexandra, Ik ben inmiddels 2 keer gebeld door de technische dienst. De laatste keer moest ik wat zaken testen. Nog geen oplossing maar ze zijn er wel mee bezig.  Nu het resultaat nog…. Hoop dat ze snel weer bellen met een oplossing

Reputatie 7
Badge +19

Hi Alexandra, Ik ben inmiddels 2 keer gebeld door de technische dienst. De laatste keer moest ik wat zaken testen. Nog geen oplossing maar ze zijn er wel mee bezig.  Nu het resultaat nog…. Hoop dat ze snel weer bellen met een oplossing

De oplossing is er nog niet, maar de Technische Dienst is ermee bezig, dat is fijn. Zij helpen je verder om het op te lossen, ik hoop dat de oplossing snel gevonden is. Ik lees graag hoe 't afgelopen is, laat het natuurlijk ook gerust weten als je vragen hebt.

Goedendag,

Inmiddels is het 14 dagen geleden dat KPN contact heeft gezocht om een aantal zaken te testen. Verwachting was goed maar nu blijft het helemaal stil! En zit ik met een TV die nog steeds niet werkt!

Kunt u helpen e.e.a. in gang te zetten?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +19

@Co_La Dat is vrij lang inderdaad. Ik zie dat de melding nog wel open staat, ik geef een seintje aan de Technische Dienst met het verzoek contact met je op te nemen. Ik verwacht dat dat uiterlijk binnen een paar dagen gebeurt, en hoop dat 't nu spoedig opgelost wordt.

Ik heb hier hetzelfde probleem. De app werkt al paar dagen niet meer op mijn LG C9. Waar kan dit aan liggen?

Hi, mijn probleem is nog niet opgelost door kpn. Op 1 tv nooit een probleem gehad en op de andere heeft de app t vanaf t begin nooit gedaan.  

Laatste bericht was dat t vermoeden is dat t aan een ander aangesloten apparaat ligt, maar dat kan ik mij niet zo goed voorstellen. 

Als ik de tv die t niet doet op de aansluiting van de tv die t wel doet zet,  dan doet die t ook niet. 

Denk dat kpn er niet uitkomt want is al 3 weken geleden nu. ....…

Kpn...?

Ben benieuwd dan. Men kon mij aan de telefoon ook niet helpen, er is een aparte melding gemaakt. Voorheen nooit problemen gehad op mijn tv. De storing is echt pas sinds paar dagen en zit in de app. 
 

Hij start wel op maar zodra ik een zender wil aanklikken om te kijken blijft hij maar laden. 

Ben benieuwd dan. Men kon mij aan de telefoon ook niet helpen, er is een aparte melding gemaakt. Voorheen nooit problemen gehad op mijn tv. De storing is echt pas sinds paar dagen en zit in de app. 
 

Hij start wel op maar zodra ik een zender wil aanklikken om te kijken blijft hij maar laden. 

Hier precies hetzelfde probleem. Hij blijft maar laden. Geen internet probleem want andere apps op mijn LG 55CX6LA werken prima.

Ik vandaag ook zelfde probleem, twee lg tv's werkt de app niet, laadt geen tv overige streamdiensten werken prima. wordt morgen gebeld door technische dienst maar mag hopen dat het niet als bij co-la 14 dagen gaat duren!!!!

BJAW, dat hoop ik ook niet voor je.

 

Mijn probleem heb ik 20 februari gemeld. Inmiddels bijna 7 weken geleden.

Wat mij verontrust dat ik de laatste ca 4 weken geen respons van KPN meer krijg……

Ook sinds mijn  laatste bericht van 2 weken geleden geen enkele reactie van KPN. Alexandra, ben jij degene die namens KPN dit bewaakt? Dan graag jouw hulp!!!

 

Ik ben inmiddels wel gebeld door KPN en samen de situatie doorlopen. verbinding is ok, aan KPn zijde niets opvallends, wellicht te maken met de update? dat is wat wik terug kreeg, Heb wel tv beeld inmiddels, maar opstarten van de zenders duurt erg lang krijg de blokjes van de zenders in beeld, moet ik de app weer afsluiten en opnieuw opstarten en dan met hoop van zegen met geluid erbij en dan werkt het weer….Heb  nu nr gehad om et bellen als ik weer last ervaar…...voorlopig doe ik het hier mee maar is niet tv kijken direct on screen…

 

ik zou toch weer opnieuw contact leggen met technische dienst Co-la, succes en sterkte!

BJAW

Reputatie 7
Badge +19

@Co_La Ik heb even voor je gekeken. Ik zie dat de melding nog open staat bij de Technische Dienst. Er wordt gewerkt aan een oplossing (een fix). De verwachting is alleen wel dat dit nog even duurt, waarschijnlijk een paar weken. Zo gauw er meer bekend is, nemen mijn collega's van de Technische Dienst contact met je op. Als 't goed is heb je bij het aanmaken van de melding ook een sms met speciaal telefoonnummer en ticketnummer gekregen. Op die manier heb je een speciale ingang om navraag te doen. 

Vandaag een update gehad van de app op mijn LG OLED55GX6LA. Nu krijg ik geen TV programma meer geladen. Ik blijf een groen draaiende cirkel zien. TV uit/aan hielp eerder wel, maar nu niet meer. De app verwijderd, opnieuw geinstalleerd, weer ingelogd, maar helaas blijft bij laden van TV programma hangen. 

Vandaag een update gehad van de app op mijn LG OLED55GX6LA. Nu krijg ik geen TV programma meer geladen. Ik blijf een groen draaiende cirkel zien. TV uit/aan hielp eerder wel, maar nu niet meer. De app verwijderd, opnieuw geinstalleerd, weer ingelogd, maar helaas blijft bij laden van TV programma hangen. 

Zelfde probleem hier met de nieuwste versie van de app op mijn LG OLED55C9PLA. De UI werkt prima, maar de zenders blijven laden (groene cirkel).

Ik heb nog niet geprobeerd de app opnieuw te installeren, maar als ik Heers zijn opmerking lees heeft dat ook weinig nut.

Ik gebruik verder geen decoder/settopbox, dus op dit moment kan ik geen TV kijken :(

Ik heb net de kan app geüpdate en heb nu precies hetzelfde probleem. Kan geen tv kijken, beeld blijft laden. 

Ook bij mij werkt het niet meer na de update van de KPN app. :worried:

Het gaat om LG OLED55C9PLA

Zelfde verhaal hier, alleen draaiende groene cirkel na update vandaag van de KPN-app op LG 43UN73906LE.