iTV, steeds zwart scherm enkele sec.

• 1 augustus 2012
  • 10 reacties
  • 22716 keer bekeken

Sinds mei van dit jaar ben ik overgegaan van Digitenne op interactieve TV. Installatie ging soepel en alles werkte prima. Echter vanaf al enkele dagen na installatie begon af en toe het beeld weg te vallen. De TV gaat dan even (enkele sec.) op zwart en lijkt het beeld opnieuw in te stellen, waarna het tv-beeld weer wordt hervat. Er is geen peil op te trekken, soms gebeurt het om de 2-3 minuten of meerdere keren per minuut en dan weer een hele tijd niet. Zoals u begrijpt dan ook behoorlijk irritant. Ik heb alles al geprobeerd te resetten (TV, iTV, Experia box) maar zonder resultaat.

Ik lees overigens op dit forum dat dit bij sommige anderen ook lijkt voor te komen, maar tot nog toe lees ik geen oplossingen voor dit probleem. Graag feedback waar het probleem zou kunnen liggen en hoe KPN dit kan oplossen? Op deze manier is interactieve TV niet echt een plezier..

Enkele gegevens:

TV - Sony KDL32BX400

iTV - Motorola VIP 1853 verbonden met TV via meegeleverde HDMI-kabel

Router - KPN Experia Box ZXV10 H220

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groet,

Kristian Overduin

Nijmegen

10 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Op welke manier is de digitale STB met de Experiabox verbonden?

Is dit direct via UTP of gebruik je de draadloze ontvanger?

Beste countach,

De iTV box is direct via UTP verbonden met de Experia Box.

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb soms hetzelfde probleem, alleen loopt bij mij de verbinding via de draadloze ontvanger.

Bijzondere bij mij is wel dat het alleen beneden zo is. Maakt niet uit welke van de twee ontvangers ik daar aansluit. Boven heb ik geen last.

Heb je al eens geprobeerd de software te verwijderen en opnieuw te laden?

Je zet de 1853 uit via de knop op de achterkant . Vervolgens na een 30 tal seconden weer aan.

Als het eerste gele balkje verschijnt druk je de ronde knop bovenin in tot je het menu ziet verschijnen.

Je kunt vervolgens door kort op de ronde knop te drukken door het menu heen scrollen naar de optie software verwijderen. Vervolgens druk je de knop lang in. De software zal nu verwijderd en opnieuw geladen worden.  Wellicht dat dit helpt.

OK, goede tip. Ik zal dit eens proberen.

Bij mijn 2e ontvanger (via SCART) zijn er ook nooit problemen.

Wanneer de TV op zwart gaat en zich herstelt wordt er bovenin beeld weergegeven:

HDMI1 | 1080p | Buiten Bereik

Iemand een idee hoe dit veroorzaakt wordt en hoe ik dit kan oplossen?

Reputatie 1
Badge +1
Dat is de melding die je TV geeft als het signaal wegvalt.

Bij mijn Philips staat er gewoon 'geen videosignaal'.

Reputatie 1
beste koverduin,

probeer eens de 1080p optie op je tv uit te zetten

Beste poel008,

Bedankt voor je reactie.

Dit heb ik recent inderdaad ook geprobeerd. Ook in 720p modus echter hetzelfde probleem.

Wel lijkt het nu minder te zijn nu ik de HDMI-kabel heb geprobeerd zoveel mogelijk vrij te leggen van andere kabels (stroom, audio, etc.)..

Nog steeds is het echter niet compleet weg. Kent iemand dit fenomeen en is er iets aan te doen? Ik gebruik gewoon de meegeleverde HDMI-kabel van KPN.

Bij voorbaat dank en groet,

Kristian

Badge
Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik ga niet eens proberen of het aan "mijn" aansluitingen ligt.

Er staat ook geen reactie van KPN bij.

Als het aan je "draadloze" (dat heet EOP, Ethernet Over Power) aansluiting ligt dan bevriest het beeld. De verbinding met het kastje (VP1853) zorgt er voor dat het beeld "overeind" blijft. Je ziet dat veel in de Tour de France.

Het heeft er dus alle schijn van dat het aan het kastje ligt. Vandaar dat ik wat tags heb toegevoegd aan de reactie op op 01-08-2012 17:22 van countach1979 voor gebruik in de toekomst.

Ik had dit probleem ook. Na bellen met de helpdesk kreeg ik de tip om het volgende te doen.

Ga naar het menu van de itv ontvanger motorola vip1853

Ga naar instellingen

Dan naar beeldscherminstellingen.

Zet hier de resolutie op 1080i

Bewaar de instellingen.

Voor mij loste dit de problemen op, vermoedelijk omdat het kastje

nu niet telkens de resolutie probeert aan te passen. Afhankelijk

van je tv werkt een andere resolutie ook wel, zolang je de Motorola

maar niet op automatisch laat staan.

Reputatie 7
Verheugd om te zien dat de helpdesk dit nu eindelijk ook weet. Ik meld deze oplossing al maanden op diverse fora.

Een aantal TV's zijn niet geschikt voor de automatische (daardoor meestal 1080p50) instelling van de iTV-ontvangers. Mijn Philips kan er niet tegen en ook sommige andere merken niet. Mijn Samsung daarentegen heeft hier geen last van en geeft het automatische 1080p50 beeld uitstekend weer. De TV's die dit probleem vertonen hebben meestal last van alle "p"-instellingen maar niet van de "i"-instelling, zodat 1080i goed werkt.

N.B. KPN geeft het signaal in 720p door, maar als je de "probleem-TV's" daarop instelt blijf je toch problemen houden.

Reageer