Beantwoord

itv storing - telkens kastje herstarten

  • 28 June 2019
  • 15 reacties
  • 239 keer bekeken

Voor de derde keer in een 5-6 tal weken kan ik RTL4 niet ontvangen. Het wordt knap irritant om elke keer het modem te moeten resetten (zit nogal ingebouwd uit zicht). Kan de KPN er eens naar kijken en het oplossen?
dank,
S.de Vries

admin: eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Tycha 30 June 2019, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Wat bedoel je nu met "modem"?
De Experia Box of de TV ontvanger?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @RTL4, welkom! Heel vervelend: zit je net lekker televisie te kijken, word je er helemaal uitgehaald doordat het niet meer werkt! Zit je natuurlijk niet op te wachten. Net als wjb ben ik benieuwd of je de Experiabox of de tv-ontvanger bedoelt. Daarnaast ben ik benieuwd wat er precies gebeurt. Krijg je een foutmelding, gaat het scherm op zwart of gebeurt er nog iets anders? En kan je andere zenders wel zien?

Wil je naast het beantwoorden van deze vragen, ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan help ik je er graag verder mee.
Het is de Experiabox die ik moet herstarten. Zonet weer gedaan. Ik krijg een foutmelding, zo’n blauw vierkantje. De zender start, valt na een paar seconden stil en geeft dan die foutmelding. Trouwens ook bij SBS gisterenavond. Andere zenders doen het wel. Enfin, nu werkt alles weer.
Ik woon op het prachtige eiland Voorne-Putten 😁 ****.
Dank voor uw aandacht.
vriendelijke groet,
s. De Vries.

Admin: adresgegevens opgeslagen in je profiel
Reputatie 7
Maar waarom moet je de Experia Box dan herstarten?
Wat is de foutmelding die je krijgt?
Welk type Experia Box heb je?
Foutmelding: de zender is niet beschikbaar.
Herstarten: omdat ik dan weer kan kijken naar de zender natuurlijk!
welk type? Geen idee! Zeker 10 jaar oud!
Plus deed bovendien het internet het vandaag ook niet, ik lag overal uit dus dan is resetten m.i. de enige optie.
Reputatie 7
Toch zou het wel handig zijn te weten welk type Experia Box je hebt.
Als je de volgende keer eens niet de Experia Box herstart, maar de TV ontvanger, heb je dan ook weer beeld?
Dan moet ik wachten totdat de tv weer weigert oké?
Zal ook eens kijken of ik het type kan vinden.
dank voor je reacties!
groet.
Reputatie 7
Badge +11
Als je apparatuur verouderd is,en vervangen moet worden dat kun je checken via de tool
Apparatuur wisselen.
Dat is handig Tycha! Gelijk gekeken, de Experiabox is oké maar het kastje is verouderd. Ik heb een omruilprocedure gevolgd en krijg volgende week een nieuwe thuis. En hopelijk is dan de herstartprocedure niet meer nodig. Heel veel dank voor jullie hulp en advies Tycha en wjb.
Vriendelijke groet,
Suze.
Reputatie 7
Badge +11
Mooi ,hopelijk zijn de problemen daar mee opgelost.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn dat je zo geweldig geholpen bent door Tycha en wjb! Ik ben ook heel benieuwd of het omruilen van de ontvangers de problemen oplost. Wil je het over een paar weken laten weten? 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Hoe staat het ervoor @RTL4? Heb je de nieuwe apparatuur aangesloten en merk je al verbetering?
Ik heb het nieuwe kastje aangesloten en het werkt prima!
Dank en wat mij betreft dit item svp afsluiten!
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten! 🙂